Nieuwe tool stofhoesmontage

Alle vragen over het reviseren van een versnellingsbak kun je hier stellen.
Plaats reactie
AZL57
Addicted user
Addicted user

Nieuwe tool stofhoesmontage

Bericht door AZL57 » vr 21 mei, 2010 19:54

Bij de lokale garage zag ik gisteren deze tool in aktie. De stofhos wordt erop gezet en open gedrukt door perslucht. Tsjak erop en klaar. Geen gevrot meer in het vet. Leuk ding. Misschien wat te voor hobby gebruik.
http://dandksupplies.co.uk/dk-gaiter-gun/
diverse Citroens, wat anders.

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » do 27 mei, 2010 20:52

Bijna 100 euri?!! Mijn special tool kost 99 procent minder. Pak een stukje pvc-pijp (rioolpijp) van 32 mm rond en anderhalve decimeter lang, of een stuk afgedankte stofzuigerbuis van gelijke diameter, zaag hem zeer schuin af (ca 30 graden), maak de zaagrand mooi glad met een schuurpapiertje. Je vet het schuine eind goed in, trekt het nieuwe rubber erover, houdt het rechte eind van de pijp tegen het schuifstuk en duwt het rubber op z 'n plaats. Zo kost het vervangen minder kracht en de kans op inscheuren is veel kleiner.

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » vr 28 mei, 2010 11:23

Ik zelf gebruik een conus van gelaste draden. De draden vallen in de spiebanen van de aandrijfas. Je trekt de ingevette hoes er zo overheen. ;-)
diverse Citroens, wat anders.

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » vr 28 mei, 2010 13:43

Dat lijkt me nog beter.

Pistachke
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Pistachke » vr 28 mei, 2010 13:47

LOL... heb je toch niet nodig voor 'n eend ???? Wel een goed stukje gereedschap, heb dat vroeger veel moeten demonstreren op m'n job. Wel zeer flexible ashoezen uit neopreen gebruiken, met originele ashoezen werk 't niet (scheuren door). De bovenzijde van een harde C..Cola fles wil 't ook wel doen :lol:
Fluctuat nec mergitur (scheeps-Latijns voor "het deint en schommelt, maar vergaat niet")

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door CitRoel » do 1 jul, 2010 20:40

De garage waar ik altijd heen ga heeft er zoéén. Het werkt perfect, je moet alleen oppassen dat je de hoes niet tever oprekt zodat ie niet meer terug in z'n oude vorm komt.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door gillis » do 1 jul, 2010 22:52

vriend van me heeft een garage...had deze voor de "proef" gekocht (al ff geleden) en was na 3 stofhoezen klaar....boel was krom. zie je ook al een beetje bij de laaste foto op de site...op een gegeven moment blijkt de boel krom te worden.

en dan is zeker voor een eend....het wel een heeeeel duur ding!

bij de eend heb je niets nodig....je kan: hem warm maken en in vetten met...wd40 of andere glijmiddelen...
onder druk wordt alles vloeibaar

Plaats reactie