versnellingsbak dreunt

Alle vragen over het reviseren van een versnellingsbak kun je hier stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
braaksma
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: di 5 jan, 2010 20:20
Locatie: drachten

versnellingsbak dreunt

Bericht door braaksma » zo 23 mei, 2010 14:45

de bak heeft een zwaar geluid autotrilt met het rijden ook als je een bocht doorgaat maakt hij meer lawaai schakelt verder prima nieuwe koppeling compleet en olie ververst zou het een lager zijn en waar zit die???
spot restauratie 1976
1972 loveduck
c5 2005 eclusive

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 23 mei, 2010 15:31

Versnellingsbaksteun niet versleten?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
braaksma
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: di 5 jan, 2010 20:20
Locatie: drachten

Bericht door braaksma » zo 23 mei, 2010 15:41

Punky schreef:Versnellingsbaksteun niet versleten?
net een nieuwe
spot restauratie 1976
1972 loveduck
c5 2005 eclusive

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 23 mei, 2010 15:42

Deed ie dit bij de oude steun ook?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5114
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 23 mei, 2010 15:42

Bak heeft meerdere lagers, voor, achter en bij de aansdrijfassen. Je zou de deksel er eens af kunnen halen en voelen of er ergens speling zit. Let op dat het kogeltje/veertje onder de kleine uitstulping voor aan de deksel niet wegspringt.
De trilling zou ook nog van je aandrijfassen kunnen komen. Of van roestige velgen die de fusee raken.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
braaksma
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: di 5 jan, 2010 20:20
Locatie: drachten

Bericht door braaksma » zo 23 mei, 2010 15:49

AZL57 schreef:Bak heeft meerdere lagers, voor, achter en bij de aansdrijfassen. Je zou de deksel er eens af kunnen halen en voelen of er ergens speling zit. Let op dat het kogeltje/veertje onder de kleine uitstulping voor aan de deksel niet wegspringt.
De trilling zou ook nog van je aandrijfassen kunnen komen. Of van roestige velgen die de fusee raken.
alles is vernieuwd behalve de lagers zit wel wat speling op als je de auto op de krik hebt dan kun je het wiel heen en weer bewegen in de rijrichting
spot restauratie 1976
1972 loveduck
c5 2005 eclusive

Gebruikersavatar
braaksma
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: di 5 jan, 2010 20:20
Locatie: drachten

Bericht door braaksma » zo 23 mei, 2010 15:49

Punky schreef:Deed ie dit bij de oude steun ook?
is een andere bak
spot restauratie 1976
1972 loveduck
c5 2005 eclusive

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 23 mei, 2010 16:57

Even offtopic, maar als je een vraag stelt is het belangrijk en gemakkelijk om meteen alle informatie te geven die je hebt. Ik zag dit topic net ook al staan, dacht even kijken of dat kan komen door een oude steun. Ben nu terug, blijkt dat je een nieuwe steun hebt én een nieuwe versnellingsbak. Het is gemakkelijker als je dit meteen zegt, dan kunnen wij makkelijker meedenken en raden waar het probleem zit. Zie ook hier.

Tweede vraag, wat voor versnellingsbak heb je? Gereviseerde of gewoon een "nieuwe" tweedehands? Schakelt de bak soepel en maakt deze meer geluiden? Welke priseas heb je en wat voor koppeling?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
braaksma
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: di 5 jan, 2010 20:20
Locatie: drachten

Bericht door braaksma » zo 23 mei, 2010 19:22

thomaaas schreef:Even offtopic, maar als je een vraag stelt is het belangrijk en gemakkelijk om meteen alle informatie te geven die je hebt. Ik zag dit topic net ook al staan, dacht even kijken of dat kan komen door een oude steun. Ben nu terug, blijkt dat je een nieuwe steun hebt én een nieuwe versnellingsbak. Het is gemakkelijker als je dit meteen zegt, dan kunnen wij makkelijker meedenken en raden waar het probleem zit. Zie ook hier.

Tweede vraag, wat voor versnellingsbak heb je? Gereviseerde of gewoon een "nieuwe" tweedehands? Schakelt de bak soepel en maakt deze meer geluiden? Welke priseas heb je en wat voor koppeling?
je hebt gelijk de bak kwam uit een andere eend met 50000km heb ik ook mee gereden en deed het toen niet af en toe in de eerste versnelling een fluittoon maar schakelt voor de rest soepel de koppeling kwam uit nieuweschans bij een 2cv specialist maar ben vanmiddag een flink stuk wezen rijden het geluid komt meer bij de aandrijfassen vandaan heb de auto net weer klaar na de restauratie heb op dit moment geen idee meer
spot restauratie 1976
1972 loveduck
c5 2005 eclusive

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 23 mei, 2010 20:00

Zitten alle bouten van de aandrijfas goed vast (controleer nog maar een keer, ik dacht ook een keer zeker te weten dat ze vast zaten en heb me rotgezocht, maar ze zaten toch echt los) ;)

Klinkt het als een gegons of gebonk? Hebben de homokineten genoeg vet (mag erg veel in hoor!) en weet je zeker dat ze goed zijn? Nieuwe homokineten hebben nog wel eens een productiefout, zijn we bij de BMW-eend van mn vader achtergekomen ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
braaksma
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: di 5 jan, 2010 20:20
Locatie: drachten

Bericht door braaksma » ma 24 mei, 2010 11:07

thomaaas schreef:Zitten alle bouten van de aandrijfas goed vast (controleer nog maar een keer, ik dacht ook een keer zeker te weten dat ze vast zaten en heb me rotgezocht, maar ze zaten toch echt los) ;)

Klinkt het als een gegons of gebonk? Hebben de homokineten genoeg vet (mag erg veel in hoor!) en weet je zeker dat ze goed zijn? Nieuwe homokineten hebben nog wel eens een productiefout, zijn we bij de BMW-eend van mn vader achtergekomen ;)
heb het gevonden de homokineten volgestampt met vet ben gisteravond tot 1 uur bezig geweest voorste motorsteun was los en lager voorwiel beide kanten vervangen snachts nog een proefrit gemaakt nu is het klaar

harstikke bedankt voor jullie reacties vrg johan project sjakie nu nog even de puntjes op de i probeer binnenkort even wat fotos te plaatsen
spot restauratie 1976
1972 loveduck
c5 2005 eclusive

Plaats reactie