Restauratie 2CV6 Club 1989
Restauratie 2CV6 Club 1989
Hallo allemaal,
ik ben sinds vorig jaar bezig met het compleet uit elkaar halen en restaureren van een 2CV6 Club uit 1989. De auto ligt op het moment helemaal uit elkaar en ik ben nu bezit met het opknappen van diverse onderdelen. Hierbij komen er zo af en toe wat vragen naar boven die ik jullie graag wil voorleggen.
Zo ga ik nu beginnen met het opknappen van de verwarmingstunnel die om een gedeelte van de uitlaat zit. Deze tunnel voorziet het interieur van de auto van warme lucht:
Ik wil het zwarte gedeelte kaal maken en in de RX5 en RX10 zetten. Maar levert dat problemen op bij de gedeeltes die aansluiten op het uitlaatgedeelte (hittte!)?
En hoe kan ik het uitlaatgedeelte van het spruitstuk mooier maken? Kan ik dat opschuren en in de lak zetten, of is dat binnen no time weer roestig??
ik ben sinds vorig jaar bezig met het compleet uit elkaar halen en restaureren van een 2CV6 Club uit 1989. De auto ligt op het moment helemaal uit elkaar en ik ben nu bezit met het opknappen van diverse onderdelen. Hierbij komen er zo af en toe wat vragen naar boven die ik jullie graag wil voorleggen.
Zo ga ik nu beginnen met het opknappen van de verwarmingstunnel die om een gedeelte van de uitlaat zit. Deze tunnel voorziet het interieur van de auto van warme lucht:
Ik wil het zwarte gedeelte kaal maken en in de RX5 en RX10 zetten. Maar levert dat problemen op bij de gedeeltes die aansluiten op het uitlaatgedeelte (hittte!)?
En hoe kan ik het uitlaatgedeelte van het spruitstuk mooier maken? Kan ik dat opschuren en in de lak zetten, of is dat binnen no time weer roestig??
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
De binnenzijde van de kachelpotten zou ik niet behandelen. Deze komen rechtstreeks uit in je interieur en gaat vermoedelijk alleen maar stinken.
De koeltunnel heb ik zelf in de Hamerite zitten en dat gaat goed. Zo heet worden ze niet. Het spruitstuk is lastiger. De hitteverf van de bouwmarkt houdt het daar maar kort vol. Zelf heb ik ooi kachellak gehad van Rusty (gebruiker van dit forum) en dit blijft tot nu toe het beste zitten. Maar ook met een gestraald spruitstuk blijft de roest er op een geven moment doorheen komen.
De koeltunnel heb ik zelf in de Hamerite zitten en dat gaat goed. Zo heet worden ze niet. Het spruitstuk is lastiger. De hitteverf van de bouwmarkt houdt het daar maar kort vol. Zelf heb ik ooi kachellak gehad van Rusty (gebruiker van dit forum) en dit blijft tot nu toe het beste zitten. Maar ook met een gestraald spruitstuk blijft de roest er op een geven moment doorheen komen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Bij deze nog wat foto's van kleine onderdelen die ik al kaal heb gemaakt en die in RX5 en RX10 gaan.
Ik kreeg ook nog wat klushulp van een gevleugelde vriend:
Nog even een vraag: ik zie dat veel 2CV6 Club's chromenwieldopjes hebben. Was dit destijds een optie, of waren deze standaard? Mijn 2CV had ze in ieder geval niet toen ik hem kocht
Ik kreeg ook nog wat klushulp van een gevleugelde vriend:
Nog even een vraag: ik zie dat veel 2CV6 Club's chromenwieldopjes hebben. Was dit destijds een optie, of waren deze standaard? Mijn 2CV had ze in ieder geval niet toen ik hem kocht
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
De wieldoppen zijn niet standaard op "Club" Eenden, wel op Charleston's,
ze zaten vanaf de jaren 60 al op luxere uitvoeringen van de Eend.
En op bepaalde uitvoeringen van Ami's en Dyane's zitten ook wieldoppen, maar er zit ook weer verschil in al die wieldoppen.
maar als jij ze leuk vind op jouw Eend, gewoon doen!
Succes met de restauratie!
ze zaten vanaf de jaren 60 al op luxere uitvoeringen van de Eend.
En op bepaalde uitvoeringen van Ami's en Dyane's zitten ook wieldoppen, maar er zit ook weer verschil in al die wieldoppen.
maar als jij ze leuk vind op jouw Eend, gewoon doen!
Succes met de restauratie!
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Daar hoeft niets op qua tectyl oid, kunststof tanks roesten niet snel.
Bij insauzen van chassis wordt een tank wel eens meegenomen met de tectylspuit, dat gaat sneller dan de tank er even afhalen en het chassis goed behandelen.
Bij insauzen van chassis wordt een tank wel eens meegenomen met de tectylspuit, dat gaat sneller dan de tank er even afhalen en het chassis goed behandelen.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
Dat vermoeden had ik al: dat de tank is meegenomen in een tectylspuitbeurtthe Nosepicker schreef:Daar hoeft niets op qua tectyl oid, kunststof tanks roesten niet snel.
Bij insauzen van chassis wordt een tank wel eens meegenomen met de tectylspuit, dat gaat sneller dan de tank er even afhalen en het chassis goed behandelen.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Weten jullie in hoeverre je de kleur van de auto mag veranderen?
De eend is nu rood en zo staat het ook in de papieren, maar zou ik dat ook kunnen veranderen?
Zo weet ik van een collega met een kever dat zijn auto een totaal andere kleur heeft dan in de papieren staat en dat hij daar tot nu toe nog geen problemen mee heeft gehad
De eend is nu rood en zo staat het ook in de papieren, maar zou ik dat ook kunnen veranderen?
Zo weet ik van een collega met een kever dat zijn auto een totaal andere kleur heeft dan in de papieren staat en dat hij daar tot nu toe nog geen problemen mee heeft gehad