per 2 pk naar Marokko
per 2 pk naar Marokko
Ik plan om volgend jaar in juni naar Marokko te vertrekken met mijn rode eend, heeft er iemand ervaring met 2 pk rijden in Marokko. Wat zou ik best aanpassen aan eend, ga wel geen off road doen. Welke reserve stukken neem ik het beste mee ?
bedankt alvast voor jullie antwoorden !
bedankt alvast voor jullie antwoorden !
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
In ieder geval extra benzine want toen een vriend van mij daar met de landcuiser naar de andere kant van die woestijn ging (weet niet meer waar precies) was het erg lastig om iets te krijgen waar de landcruiser op liep (en die liep gelukkig op veel vreemde dingen )
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
marokko
Hoi Wolf
Wij zijn net dit weekend terug uit Marokko.
9000 km gereden met 2 eendjes en een mehari.
het is moeilijk te zeggen wat je mee moet nemen. Ze hebben daar eigenlijk bijna niks wat betreft a-types.
neem in ieder geval een bobine,kabels,bougies,brandstof pomp,dynamo,startmotor, binnenbanden,onstekingssetje mee, en ook een ventilatortje.
wij hebben zware pech gehad met een van de eenden en de versnbellingsbak moest gelast worden. de marokkaanen zijn gewend om met niks weer iets te maken . dat in kombinatie met de meest betrouwbare auto ter wereld kan er niks mis gaan . Je moet zeker gaan!
Als je niet offroad gaat volstaan een paar goede banden en een brandstof filter want de benzine is niet van al te beste kwaliteit maarook niet duur.
je wordt als een beroemdheid ontvangen in een prachtig land met fantastische mensen. echt heel gastvrij en aardig.
koop de "trotter" of leen hem in de Bieb ... erg nuttig.
groet Pieter
Wij zijn net dit weekend terug uit Marokko.
9000 km gereden met 2 eendjes en een mehari.
het is moeilijk te zeggen wat je mee moet nemen. Ze hebben daar eigenlijk bijna niks wat betreft a-types.
neem in ieder geval een bobine,kabels,bougies,brandstof pomp,dynamo,startmotor, binnenbanden,onstekingssetje mee, en ook een ventilatortje.
wij hebben zware pech gehad met een van de eenden en de versnbellingsbak moest gelast worden. de marokkaanen zijn gewend om met niks weer iets te maken . dat in kombinatie met de meest betrouwbare auto ter wereld kan er niks mis gaan . Je moet zeker gaan!
Als je niet offroad gaat volstaan een paar goede banden en een brandstof filter want de benzine is niet van al te beste kwaliteit maarook niet duur.
je wordt als een beroemdheid ontvangen in een prachtig land met fantastische mensen. echt heel gastvrij en aardig.
koop de "trotter" of leen hem in de Bieb ... erg nuttig.
groet Pieter
als je je sokken maar aanhoudt !
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Tegenwoordig ben je voor 25 euro meer ook verzekerd voor ANWB wegenwachthulp in marokko en is de verzending van onderdelen "gratis"supercees schreef:de wet van murphy zegt dat er altijd iets stuk gaat wat je niet meeneemt...
je zou eens kunnen informeren bij dhl of iets soortgelijks of en hoe makkelijk eventueel onderdelen op te sturen zijn.
electronische ontsteking lijkt me in ieder geval een mooi begin.
als je je sokken maar aanhoudt !
http://www.touareg-trail.be/2cv_2010/index_nl.htm
2 weken Marokko van 2 - 17 oktober 2010. De verkorte versie van de Touareg Trail onder begeleiding van Gert Duson
2 weken Marokko van 2 - 17 oktober 2010. De verkorte versie van de Touareg Trail onder begeleiding van Gert Duson
AZ 1959; AZU250 1976; 2cv 4x4 Barbour met BMW R1100 RS motorblok; Citroën AC4 1929; Solex 3800; Touareg-Trail 2008
Re: per 2 pk naar Marokko
Twee Marokkanen om te duwen indien nodig?Wolf schreef:Welke reserve stukken neem ik het beste mee ?
bedankt alvast voor jullie antwoorden !