transat heeft een beetje roest pijn

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 25 mei, 2010 14:20

Je had hem voorheen toch prof. laten afstellen op de testbank?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Transat » di 25 mei, 2010 16:28

Jazekers, en die grotere tweede sproeier hielp ook wel, maar ze houden ook de CO2 uitstoot in de gaten, dus het mengel blijft vrij arm.
Het gevolg is dat ie nog steeds een beetje stotterde en hikte en nieste. In combinatie met dat gepingel en (sinds dit jaar) een heel hoog stationair toerental vond ik dat er toch wel wat moest gebeuren aan de afstelling. Dus toen ben ik zelf maar gaan klooien.
(Misschien volgend jaar maar weer eens op de rollenbank :D )

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » di 25 mei, 2010 16:42

Het lijk me raadzaam om de vervroeging van de ontsteking eens te controleren. Het tijdstip van pen-gat is voor als hij stilstaat. maar draaiend wordt dat heel anders.Zorg dat er geen speling op de 2 gewichtjes zit

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 25 mei, 2010 20:41

arno, ben jou nou zelf aan de gang gegaan??!!? applaus hahaha, wat heb je precies gedaan hulp gehad??

r

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Transat » di 25 mei, 2010 23:59

@Gerard, :?: dat gaat me boven m'n pet, maar als ik het goed begrijp, heb je het over de onderbreker met contactpuntjes? De Transat heeft een 123-onsteking, dus ik denk dat jouw verhaal niet opgaat in mijn geval.

@Ramon, Dankdank :lol: , maar het is nou niet echt moeilijk om twee schroefjes te verdraaien. :lol: Bart/Cubitus had gezegd dat ik eens aan die mengschroef moest draaien en m'n Kluwer en Vraagbaak gaven nog wat extra info.
Die onsteking heb ik een paar jaar geleden in Z-Frankrijk al diverse keren vroeger en later gezet (helaas), dus dat kunstje had ik al onder de knie.

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » wo 26 mei, 2010 06:53

@Arno :) Je heb gelijk, maar ik had het hele stukje terug gelezen en kon niet terugvinden of je 123 ontsteking had,vandaar mijn antwoord.

André Post
Heavy user
Heavy user

Bericht door André Post » wo 26 mei, 2010 08:18

Eigenlijk heb ik soms mijn twijfels over de franse benzine.
Alle keren dat mijn Mehari pingelde was in Frankrijk op franse benzine.
In Nederland nooit problemen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » wo 26 mei, 2010 08:30

André Post schreef:Eigenlijk heb ik soms mijn twijfels over de franse benzine.
Alle keren dat mijn Mehari pingelde was in Frankrijk op franse benzine.
In Nederland nooit problemen.
inderdaad! de aca heeft de hele vakanie gepingeld terwijl ik 98 tankte. terug in nederland geen centje pijn.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Transat » wo 26 mei, 2010 23:12

Dat pingelen in Frankrijk, zou dat niet meer te maken hebben met het feit dat je in Frankrijk, in de warme zon, soms een uurlang plankgas kan rijden? Dan wil je motortje wel heet worden. In Nederland lukt je dat nooit.
In Duitsland had ik vorig jaar precies hetzelfde, helaas, en dat was niet allemaal te wijten aan een slechte tank benzine in Tsjechië, want ik heb in Duitsland zelfs octaan 100 getankt.

Als de Transat ooit weer gaat pingelen, dan ga ik maar over op grotere sproeiers (zoals Ramon ook altijd aangeeft), want een rijkere brandstofverhouding zorgt ook voor een koelere motor. (En daarna weer een keer naar de rollenbanktestdag, Punky :wink: :D )

Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » wo 26 mei, 2010 23:28

Op octaan 100 nog pingelen? :shock: Dan moet je volgens mij wel een hele goede compressie hebben, of veel koolaanslag in je cilinderkop(pen).
Ik heb nooit last van pingelen, alleen eens uit vanuit de wereldmeeting in Italie, op de autoroute in Frankrijk, maar toen was het ook erg warm...
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » wo 26 mei, 2010 23:30

Ik weet wel dat er in frankrijk een groot verschil is tussen de benzine bij pompstations en bij supermarkten. Die laatste worden steeds populairder en zijn een stuk goedkoper, maar schijnen ook slechter van kwaliteit te zijn. Dus als je daar tankt zou het ook deels aan de benzine kunnen liggen. Toch klinkt hitte redelijker

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Transat » wo 26 mei, 2010 23:40

:? Ik heb wel getankt bij zo'n supermarkt ja, bij de France Nationale....

@ Bertje: ja, pas toen ik weer de Nederlandse grens over was, nam het pingelen af. Het zal wel even duren voordat die octaan 100 door alle leidingen stroomt, maar toch. Voorlopig heb ik geen erg lange ritten meer in het vooruitzicht, maar als er Transat-pingelnieuws is (goed of slecht) dan post ik het hier.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » do 27 mei, 2010 00:29

ik had het pingelen ook bij net vertrekken met (relatief) koude motor. ik tank eigenlijk altijd in dorpjes.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 27 mei, 2010 16:30

ik heb nooit meer last van pingelen, het grappige is hier is het 30 graden of meer maar je komt nooit de temperatuur die je op de snelweg haalt met een eend hier in de bergen! alleen met afremmen op de motor, dus zegmaar 10 min lang in zijn 2 naar beneden zonder gas te geven pingelen al mijn eendjes, maar dat is vrij normaal volgens mij

maar arno is dus lekker aan de klus hahaha
heel goed

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Willem2 » do 27 mei, 2010 16:51

Ramon schreef:alleen met afremmen op de motor, dus zegmaar 10 min lang in zijn 2 naar beneden zonder gas te geven pingelen al mijn eendjes,
Das toch geen pingelen? Dat is volgens mij het verbranden van onverbrande gassen in je uitlaat.
Eend voor allen, allen voor eend..

Plaats reactie