transat heeft een beetje roest pijn
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Jazekers, en die grotere tweede sproeier hielp ook wel, maar ze houden ook de CO2 uitstoot in de gaten, dus het mengel blijft vrij arm.
Het gevolg is dat ie nog steeds een beetje stotterde en hikte en nieste. In combinatie met dat gepingel en (sinds dit jaar) een heel hoog stationair toerental vond ik dat er toch wel wat moest gebeuren aan de afstelling. Dus toen ben ik zelf maar gaan klooien.
(Misschien volgend jaar maar weer eens op de rollenbank
)
Het gevolg is dat ie nog steeds een beetje stotterde en hikte en nieste. In combinatie met dat gepingel en (sinds dit jaar) een heel hoog stationair toerental vond ik dat er toch wel wat moest gebeuren aan de afstelling. Dus toen ben ik zelf maar gaan klooien.
(Misschien volgend jaar maar weer eens op de rollenbank

-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
@Gerard,
dat gaat me boven m'n pet, maar als ik het goed begrijp, heb je het over de onderbreker met contactpuntjes? De Transat heeft een 123-onsteking, dus ik denk dat jouw verhaal niet opgaat in mijn geval.
@Ramon, Dankdank
, maar het is nou niet echt moeilijk om twee schroefjes te verdraaien.
Bart/Cubitus had gezegd dat ik eens aan die mengschroef moest draaien en m'n Kluwer en Vraagbaak gaven nog wat extra info.
Die onsteking heb ik een paar jaar geleden in Z-Frankrijk al diverse keren vroeger en later gezet (helaas), dus dat kunstje had ik al onder de knie.

@Ramon, Dankdank

Die onsteking heb ik een paar jaar geleden in Z-Frankrijk al diverse keren vroeger en later gezet (helaas), dus dat kunstje had ik al onder de knie.
- André Post
- Heavy user
-
- Heavy user
inderdaad! de aca heeft de hele vakanie gepingeld terwijl ik 98 tankte. terug in nederland geen centje pijn.André Post schreef:Eigenlijk heb ik soms mijn twijfels over de franse benzine.
Alle keren dat mijn Mehari pingelde was in Frankrijk op franse benzine.
In Nederland nooit problemen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Dat pingelen in Frankrijk, zou dat niet meer te maken hebben met het feit dat je in Frankrijk, in de warme zon, soms een uurlang plankgas kan rijden? Dan wil je motortje wel heet worden. In Nederland lukt je dat nooit.
In Duitsland had ik vorig jaar precies hetzelfde, helaas, en dat was niet allemaal te wijten aan een slechte tank benzine in Tsjechië, want ik heb in Duitsland zelfs octaan 100 getankt.
Als de Transat ooit weer gaat pingelen, dan ga ik maar over op grotere sproeiers (zoals Ramon ook altijd aangeeft), want een rijkere brandstofverhouding zorgt ook voor een koelere motor. (En daarna weer een keer naar de rollenbanktestdag, Punky
)
In Duitsland had ik vorig jaar precies hetzelfde, helaas, en dat was niet allemaal te wijten aan een slechte tank benzine in Tsjechië, want ik heb in Duitsland zelfs octaan 100 getankt.
Als de Transat ooit weer gaat pingelen, dan ga ik maar over op grotere sproeiers (zoals Ramon ook altijd aangeeft), want een rijkere brandstofverhouding zorgt ook voor een koelere motor. (En daarna weer een keer naar de rollenbanktestdag, Punky

- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Op octaan 100 nog pingelen?
Dan moet je volgens mij wel een hele goede compressie hebben, of veel koolaanslag in je cilinderkop(pen).
Ik heb nooit last van pingelen, alleen eens uit vanuit de wereldmeeting in Italie, op de autoroute in Frankrijk, maar toen was het ook erg warm...

Ik heb nooit last van pingelen, alleen eens uit vanuit de wereldmeeting in Italie, op de autoroute in Frankrijk, maar toen was het ook erg warm...
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
Ik weet wel dat er in frankrijk een groot verschil is tussen de benzine bij pompstations en bij supermarkten. Die laatste worden steeds populairder en zijn een stuk goedkoper, maar schijnen ook slechter van kwaliteit te zijn. Dus als je daar tankt zou het ook deels aan de benzine kunnen liggen. Toch klinkt hitte redelijker
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:

@ Bertje: ja, pas toen ik weer de Nederlandse grens over was, nam het pingelen af. Het zal wel even duren voordat die octaan 100 door alle leidingen stroomt, maar toch. Voorlopig heb ik geen erg lange ritten meer in het vooruitzicht, maar als er Transat-pingelnieuws is (goed of slecht) dan post ik het hier.
-
- Heavy user
ik heb nooit meer last van pingelen, het grappige is hier is het 30 graden of meer maar je komt nooit de temperatuur die je op de snelweg haalt met een eend hier in de bergen! alleen met afremmen op de motor, dus zegmaar 10 min lang in zijn 2 naar beneden zonder gas te geven pingelen al mijn eendjes, maar dat is vrij normaal volgens mij
maar arno is dus lekker aan de klus hahaha
heel goed
maar arno is dus lekker aan de klus hahaha
heel goed