welk luchtfilter op Visa blok
welk luchtfilter op Visa blok
Ik ben benieuwd wat de verschillende mensen die een visa blok ingebouwd hebben voor luchtfilter gebruikt hebben? Ik ga over een tijdje een blok inbouwen (in een Burton) en weet dat een visa een boel lucht nodig heeft, maar wat wordt nou veel gedaan?
eendfilter + powertube, originele filter, open sportfilter?
eendfilter + powertube, originele filter, open sportfilter?
-
- Moderator
Ik heb jaren een gewoon 2cv filter op de visa gehad, zonder problemen met luchttoevoer.
Dit ná eerst met Cats geëxperimenteerd te hebben met andere filters, waaronder K&N (open) luchtfilter. Die laatste gaf wel een (bescheiden) verschil in power, maar ook een dijk meer herrie en hoger verbruik.
Dit ná eerst met Cats geëxperimenteerd te hebben met andere filters, waaronder K&N (open) luchtfilter. Die laatste gaf wel een (bescheiden) verschil in power, maar ook een dijk meer herrie en hoger verbruik.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Moderator
Zonder. Met hebben we niet getest, mijn koeltunnel heeft geen uitgang voor powertube. Dat zal wellicht nog iets schelen.
Ik vond het verschil met een eendenblok al de moeite waard, uiteindelijk dus niet het 'onderste uit de kan' gehaald..
Ik vond het verschil met een eendenblok al de moeite waard, uiteindelijk dus niet het 'onderste uit de kan' gehaald..
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Veelvuldig poster
Hier is ook al veel over geschreven! (o.a. door mij)
mijn ervaringen: een visablok heeft VEEL lucht nodig.
-org visafiter is niet goed geconstrueerd; en treed een bepaalde resonantie in op (en t is een groot lomp ding)
-org eendenfilter heeft eigenlijk te weinig capaciteit
-sportfilter leuk maar idd hoger verbruik en meer herrie, verschil (gemeten op rollenbank!) tussen filter direct op de carb of met 90 graden bocht is 1 PK!! (dus zonder bocht monteren!)
mijn oplossing: een zelfgemaakt filter (type grote koektrommel) direct op de carb met groot zeer open luchtfilter en turbotube, gemeten op rollenbank 42 pk, t is een 644 blok en dat is best wel veel voor dit type.
overzicht:
met org visa filterelement, maar papier vervangen door zeer open schuim
later vervangen door dit:
doe er je voordeel mee!
(o ja, vergeet niet je sproeiers aan te passen!!!!)
greetzzzzzzzzzz
Rusty
mijn ervaringen: een visablok heeft VEEL lucht nodig.
-org visafiter is niet goed geconstrueerd; en treed een bepaalde resonantie in op (en t is een groot lomp ding)
-org eendenfilter heeft eigenlijk te weinig capaciteit
-sportfilter leuk maar idd hoger verbruik en meer herrie, verschil (gemeten op rollenbank!) tussen filter direct op de carb of met 90 graden bocht is 1 PK!! (dus zonder bocht monteren!)
mijn oplossing: een zelfgemaakt filter (type grote koektrommel) direct op de carb met groot zeer open luchtfilter en turbotube, gemeten op rollenbank 42 pk, t is een 644 blok en dat is best wel veel voor dit type.
overzicht:
met org visa filterelement, maar papier vervangen door zeer open schuim
later vervangen door dit:
doe er je voordeel mee!
(o ja, vergeet niet je sproeiers aan te passen!!!!)
greetzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Klopt, ik heb er nu ook een van een AX op zitten.
Past perfect en geeft een stuk minder lawaai dan het open luchtfilter.
Past perfect en geeft een stuk minder lawaai dan het open luchtfilter.
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Het is een soort ton:
Alle onzin haal je er af zodat je alleen nog de bocht aan de zijkant overhoudt.
Het rubber knietje naar je carburateur past precies in de deksel van het luchtfilter:
Je moet dan alleen even een oplossing vinden voor je carterontluchting.
Deze kan je uit laten komen op het begin van het filter.
"foto van de ervaringsdeskundigen op gebied van Visa-motoren"
Alle onzin haal je er af zodat je alleen nog de bocht aan de zijkant overhoudt.
Het rubber knietje naar je carburateur past precies in de deksel van het luchtfilter:
Je moet dan alleen even een oplossing vinden voor je carterontluchting.
Deze kan je uit laten komen op het begin van het filter.
"foto van de ervaringsdeskundigen op gebied van Visa-motoren"
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl