stelnokken achter

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Plaats reactie
Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

stelnokken achter

Bericht door Eminence Grise » wo 19 mei, 2010 17:58

de stelnokken zitten muurvast.Kan ik die er vanaf slijpen en nieuwe plaatsen?
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Gebruikersavatar
AK freak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 9 dec, 2007 16:53
Locatie: Steensel

Bericht door AK freak » wo 19 mei, 2010 18:27

Ja dat kan maar is veel werk. Onderdelen zijn bestelbaar bij goeie eendenboer.
Ik heb gewoon een boutkop op de bestaande boutkop gelast waardoor ik betere grip kreeg en dus alles makkelijker werkte.
Ook een optie is om de draagarmen te vervangen

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 19 mei, 2010 20:12

Ik heb ze losgekregen door ze meerdere malen en dagen in te spuiten met wd40 en dan voorzichtig maar krachtig te draaien. Als ze iets los zitten beetje op en neer blijven draaien en dan weer wd40 erop. Op een geven moment kon ik ze stellen. Wel veel geduld voor nodig. ;-)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 19 mei, 2010 20:18

Zo heb ik het ook gedaan, ik had dan wel het voordeel dat mijn draagarmen los waren. Ik heb met kruipolie gedaan, heetstoken, kruipolie en na een dag was het los.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 19 mei, 2010 20:24

Heet stoken durfde ik niet aan ivm de HLM en de remcilinders. Bij mij zat alles nog op de auto.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1958
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » wo 19 mei, 2010 21:39

Bij mij is het ook gelukt op de manier zoals Punky beschrijft. Gebruik ook een goede sleutel zodat het zeskant niet rond wordt. Bij voorkeur een 6-kantige dopsleutel en geen 12-kantige.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » vr 21 mei, 2010 17:15

ga het eens proberen.. bedankt voor de tips..
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » do 27 mei, 2010 20:57

Die zeskante dop is een wijze raad. Om het risico van kapotdraaien te verkleinen, kun je eventueel nog de buitenste twee of die millimeters van de dop afslijpen. Daar zit namelijk een afronding die het draagvlak van de zeskant verkleint...

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » di 1 jun, 2010 14:10

heb er 3 weer aan de gang gekregen maar van ene de kop rond gedraaid. Deze is dus in zijn geheel te vervangen..?
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5253
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 1 jun, 2010 17:52

Of er een flinke moer op lassen.
diverse Citroens, wat anders.

huub
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 19 jan, 2004 22:09

Bericht door huub » wo 9 jun, 2010 12:20

even de handel er af slijpen , en het nokje er af slijpen.
dan bij de gamma een m10x25 bout kopen , en twee M10 moeren.
de bout voorzien van de standaard veerring , door de ankerplaat steken , een moer aan de binnenkant er op.
dan het nokje er op, de tweede moer er op en aandraaien, en je bent klaar , zou niet langer als een half uurtje moeten duren.
als bijkomend voordeel heb je nu een 17 mm kop er aan zitten , dus loop je niet meer het risico het zeskant rond te draaien.

Plaats reactie