Duim omhoog...

Alles over het heerlijke eendrijden.
revi
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Duim omhoog...

Bericht door revi » ma 17 mei, 2010 16:58

Je kent het vast wel, mensen die hun duim opsteken bij het zien van jouw auto. Heb je ook een leuk verhaal?

Ik vertrok zojuist van mijn werk in mijn witte Dyane en werd ingehaald door een overgecylinderde, witte Porsche. Een honderd meter verderop stond deze voor het verkeerslicht stil en ik haalde de auto in, ik sorteerde voor linksaf, de Porsche ging rechtdoor. In een flits zag ik de chauffeur maar dacht dat ik het verkeerd gezien had, ik herken nooit BN-ers maar deze viel wel op.

Zoals je Jules Deelder hebt voor de zwarte markt, heb je Jan de Bouvrie voor de witte markt. Het was hem!

Toen het verkeerslicht voor rechtdoor op groen sprong, kwam de Porsche voorbij en kreeg ik van Jan het bekende duimpje, ze is goed gekeurd :)
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door 2cvpieter » ma 17 mei, 2010 17:09

ja jan heeft ook een eend, althans zijn vrouw, stond regelmatig in naarden bij het arsenaal
2cv6 azu-b 250

firly
Beginner
Beginner

Re: Duim omhoog...

Bericht door firly » ma 17 mei, 2010 17:58

Revi schreef:Je kent het vast wel, mensen die hun duim opsteken bij het zien van jouw auto. Heb je ook een leuk verhaal?
Eenmaal aan de lichten een kwartmijl tegen een maserati "geraced"...
Aan de lichten beiden zitten duwen op het gaspedaal, het ongeloof op het gezicht van de voorbijgangers was schitterend :lol: :lol: :lol: :lol:

Duimen reeds gekregen uit bentley's, ferrari's, porsches, mercedessen, ... En hoe dikker de auto hoe groter de duim :D

gtz
Brugse 2cv6 spécial

Steffan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Steffan » ma 17 mei, 2010 18:11

zeker waar! altijd leuk als zoiets gebeurd

zo heb ik ook eens tegen een (Eveneens knalgele) ferrari "geraced" vanaf een verkeerslicht. met veel plezier van beide kanten, een duim opgestoken gekregen van een andere ferrari rijder, en vorige week werd ik nog ingehaald door een jaguar, met vol geblindeerde ramen, waarvan er eentje tijdens het inhalen naar beneden ging, en een vrouw te voorschijn kwam met haar camera om een foto te maken :D

altijd leuk!

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » ma 17 mei, 2010 18:42

nu we weer een tapijteend hebben zijn de duimen omhoog en de mensen die foto's nemen, of even voelen als hij geparkeerd staat, niet meer te tellen :) .
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » ma 17 mei, 2010 18:43

een gele lambo in de file, stond naast me, beetje gassen, ik ook, hij ff burnen, tja, uhm, ik niet, radio snoeihard, hij helemaal in een deuk, erg gelachen.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » ma 17 mei, 2010 21:01

Op de snelweg bij Barcelona een Spanjaard die met 120/u vanuit zijn Jeep schreeuwde en gebaarde dat hij er ook zo een had.. Tenminste dat dacht ik te begrijpen.

Overigens op elke camping komt er altijd wel volk buurten om te vertellen dat zij ook een eend hebben gehad en soms om te vragen of ze even mogen zitten. "Altijd" leuk..

En jaren terug op weg naar Paaspop stonden we bij het stoplicht bij de Pettelaar. Er stopt een busje naast ons, het raam gaat open en de bijrijder roept "Nice car, man!" Met een duimpje. Even kijken, 't was Kevin Masters/Thom Rhodes, die 1/2 uur later op paaspop op moest treden met zijn stand-upshow.
(ik heb zijn show gemist overigens, want grappig is ie niet.. ;) )

Maar meestal zijn het toch kinderen die zwaaien, 't kleinkind van een buurvrouw noemt hem steevast "Brum".

Toen ik nog met de Fiat 500 reed voelde ik me soms net de paus, veel gedraaide nekken en gezwaai, soms een foto in het voorbijgaan.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » do 27 mei, 2010 21:41

Pas was in mijn woonplaats een groep jongeren uit Canada. De dames vonden mn eend 'cute', oftwel schattig.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » vr 28 mei, 2010 00:42

the Nosepicker schreef:Overigens op elke camping komt er altijd wel volk buurten om te vertellen dat zij ook een eend hebben gehad en soms om te vragen of ze even mogen zitten. "Altijd" leuk..
behalve als je op vakantie bent dan he :wink:
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Red Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Red Duck » vr 28 mei, 2010 09:31

Ik reed een keer door het (centrum) van Gramsbergen en op een terrasje zaten een paar mensen koffie te drinken.
Gaat een dame spontaan applaudiseren en met een brede grijns zegt ze wauw wat een mooie eend.
Ik had mijn raampje open en groet de dame in kwestie met een breedgrijnzende dankjewel terug.
Mijn dag was weer goed.
2 cv 6 '85
peugot 106

tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door tinouck » vr 28 mei, 2010 12:49

oftewel je voelde je een trots mens :wink:

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » vr 28 mei, 2010 20:39

Aanvullend: gebeurd nog wel eens dat bij een stoplicht iemand het raampje opendoet en praatje maakt in de zin van: ziet er nog goed uit, wat kost dat nou, heb er zelf een gehad etc. etc.

Leuke is altijd hoe kinderen erop reageren. Die zie je er blij van worden. Valt me overigens ook op dat het allochtone (Marokkaanse) deel van de bevolking er met het duimpje naar beneden op reageert. Niet cool genoeg voor een 'echte' man blijkbaar.

Red Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Red Duck » zo 30 mei, 2010 19:44

tinouck schreef:oftewel je voelde je een trots mens :wink:
zekers en vast :lol:
2 cv 6 '85
peugot 106

Red Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Red Duck » vr 2 jul, 2010 23:54

rijdt ik woensdag kletsnat van zweet de parkeerplaats van mijn werk af wordt ik door een man in een rolstoel toegewuifd en ja hoor duim omhoog en zegt tegen me wat een prachtig mooie eend hebt U mevrouw"
Toen had ik het nog warmer maar dan van trots, heb wel even dankjewel tegen meneer gezegd, heerlijk. :D
2 cv 6 '85
peugot 106

tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door tinouck » ma 5 jul, 2010 14:43

Red Duck schreef:rijdt ik woensdag kletsnat van zweet de parkeerplaats van mijn werk af wordt ik door een man in een rolstoel toegewuifd en ja hoor duim omhoog en zegt tegen me wat een prachtig mooie eend hebt U mevrouw"
Toen had ik het nog warmer maar dan van trots, heb wel even dankjewel tegen meneer gezegd, heerlijk. :D
Je moet je kapje ook oprollen als het zo warm is :wink:

Plaats reactie