Blauwe walm
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 160
- Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 20:34
- Locatie: Zwijndrecht
- Contacteer:
Mijn eend gebruikt nu ook ongeveer 1:1000. Het is vooral bij warme motor stationair dat er een continue walm uit komt. Als je dan gas geeft is het meteen mistig achter me en hij blijft walmen tot ik doorschakel naar 2. Het stinkt ook verschrikkelijk en dat is eigenlijk het meest irritante.
Het verbruik is vooral afgelopen winter erger geworden, maar ik heb intussen toch alweer 10.000km gereden met dit walmen en het motortje loopt ook prima. Ik had me eigenlijk voorgenomen om door te rijden zolang het motorje verder lekker loopt? Is dit erg onverstandig? Het is me dagelijks vervoer, dus ik kan hem niet echt missen eigenlijk....
Het verbruik is vooral afgelopen winter erger geworden, maar ik heb intussen toch alweer 10.000km gereden met dit walmen en het motortje loopt ook prima. Ik had me eigenlijk voorgenomen om door te rijden zolang het motorje verder lekker loopt? Is dit erg onverstandig? Het is me dagelijks vervoer, dus ik kan hem niet echt missen eigenlijk....
2cv az 1968
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
bij 1:1000 moet je echt gaan denken aan revisie, maar dat is in een weekend makkelijk te doen. Dat verbranden van de olie is niet gezond voor je olie, maar ook niet voor je mechanische componenten.
Setje cilinders met zuigers kopen en pakkingsetje en nieuwe bougies. Voor kleine 175 euro ben je klaar.
Als de kop er af ligt er wat spiritus ingieten. Als dit blijft liggen zijn je klepzittingen nog in orde. Als dit niet zo is, kleppen slijpen (kun je zelf), weer testen. Als het dan nog lekt dan moet je wel je koppen later laten revisieren.
Setje cilinders met zuigers kopen en pakkingsetje en nieuwe bougies. Voor kleine 175 euro ben je klaar.
Als de kop er af ligt er wat spiritus ingieten. Als dit blijft liggen zijn je klepzittingen nog in orde. Als dit niet zo is, kleppen slijpen (kun je zelf), weer testen. Als het dan nog lekt dan moet je wel je koppen later laten revisieren.
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Als je m niet kunt missen... tsja jammer dan gewoon vervangen die handel. Als je kleppen toch los hebt vallen die klepseals wel mee, je moet alleen een lijmtang verlassen om je kleppen eruit te kunnen trekken.
Moelukste is niet je spruitstuk erafhalen, tenzij je bouten helemaal vastzitten. Maar moelukste is eigk om de aluminiumbusjes van je koppen niet te slopen.
Of gewoon doorrijden tot ie kapot is en je dan ziek melden op het werk tottie 't weer doet
Moelukste is niet je spruitstuk erafhalen, tenzij je bouten helemaal vastzitten. Maar moelukste is eigk om de aluminiumbusjes van je koppen niet te slopen.
Of gewoon doorrijden tot ie kapot is en je dan ziek melden op het werk tottie 't weer doet
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
- Locatie: Hasselt
- Contacteer:
Vreemd idee, die motor-oprijden-filosofie, niet meteen mijn manier maar net zo goeie vrienden
Als het echt erg wordt en je de auto niet kan missen lijkt het beste mij nog steeds om een ander blok te kopen, het op een weekendje te reviseren en het er het weekend erop in de auto te hangen..?
Als het echt erg wordt en je de auto niet kan missen lijkt het beste mij nog steeds om een ander blok te kopen, het op een weekendje te reviseren en het er het weekend erop in de auto te hangen..?
1977 Mehari
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 160
- Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 20:34
- Locatie: Zwijndrecht
- Contacteer:
Tja ik snap je reactie Joos, helemaal tot snot rijden hoeft van mij ook echt niet, maar ik vind aan de andere kant wel dat er hier soms wel heel snel revisie wordt geroepen.
Natuurlijk is het mooi als je eend geen olie gebruikt en nooit een druppel lekt. Aan de andere kant vind ik ook wel dat een eend die al 25 jaar oud is en nog altijd dagelijks gebruikt wordt best wat olie mag gebruiken en een beetje mag zweten en hier en daar een druppel laten vallen. Om daar meteen overspannen van te worden en revisie te roepen gaat mij dan te ver. Zolang het niet bij elke tank een halve liter olie is gaat het nog best toch:)
Als ik de volgende keer bij de eendengarage ben zal ik is vragen of ze de onderdruk even willen meten, thanks voor de tip Gerard!
Natuurlijk is het mooi als je eend geen olie gebruikt en nooit een druppel lekt. Aan de andere kant vind ik ook wel dat een eend die al 25 jaar oud is en nog altijd dagelijks gebruikt wordt best wat olie mag gebruiken en een beetje mag zweten en hier en daar een druppel laten vallen. Om daar meteen overspannen van te worden en revisie te roepen gaat mij dan te ver. Zolang het niet bij elke tank een halve liter olie is gaat het nog best toch:)
Als ik de volgende keer bij de eendengarage ben zal ik is vragen of ze de onderdruk even willen meten, thanks voor de tip Gerard!
2cv az 1968