raar probleem met chassisnummer
- pieterdewaard
- Beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: do 6 mei, 2010 00:49
- Locatie: Amerongen
raar probleem met chassisnummer
Bij een eend die ik op het oog heb bleek het nummer niet te vinden op de plaats die het kenteken aangeeft (chassisbalk rechtsvoor). Er zit een nieuw goedgekeurd chassis onder. Met eigenaar naar RDW gereden, daar wilde men het oude stuk chassis met nummer zien, maar aangezien dat 2 jaar geleden vervangen is namen we aan dat dat inmiddels verdwenen is....
RDW heeft toch nummer opnieuw ingeslagen (voor de rechter stoel). Het is afwachten of de RDW afdeling Zoetermeer hier nog een onderzoek naar gaat instellen, maar waarschijnlijk komen de aangepaste papieren binnenkort binnen bij de huidige eigenaar.
Nou komt de grap: de eigenaar wilde verhaal halen bij bedrijf wat chassis vervangen heeft, die reageerden heel verontwaardigd, ze beweren namelijk stukje oud chassis met nummer op het nieuwe gelast te hebben: "Hoe had de eend anders APK gekeurd kunnen zijn" (een punt wat ik en de RDW ook al niet snapte). Kan dat zomaar, het oude nummer erop lassen? Of is het toch beter dat de RDW nu een nieuw nummer ingeslagen heeft? Ik heb dat oude nummer niet gezien op straat (onder de zwarte teer??), de eigenaar, die het allemaal niet meer kan volgen, wil er nog naar gaan zoeken...
Kan zijn dat ik straks een eend heb met 2 chassisnummers...
RDW heeft toch nummer opnieuw ingeslagen (voor de rechter stoel). Het is afwachten of de RDW afdeling Zoetermeer hier nog een onderzoek naar gaat instellen, maar waarschijnlijk komen de aangepaste papieren binnenkort binnen bij de huidige eigenaar.
Nou komt de grap: de eigenaar wilde verhaal halen bij bedrijf wat chassis vervangen heeft, die reageerden heel verontwaardigd, ze beweren namelijk stukje oud chassis met nummer op het nieuwe gelast te hebben: "Hoe had de eend anders APK gekeurd kunnen zijn" (een punt wat ik en de RDW ook al niet snapte). Kan dat zomaar, het oude nummer erop lassen? Of is het toch beter dat de RDW nu een nieuw nummer ingeslagen heeft? Ik heb dat oude nummer niet gezien op straat (onder de zwarte teer??), de eigenaar, die het allemaal niet meer kan volgen, wil er nog naar gaan zoeken...
Kan zijn dat ik straks een eend heb met 2 chassisnummers...
heeft eindelijk z'n eend!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
Bij chassiswissel moet altijd een nieuw nummer worden ingeslagen. Vroeger deed de douane dit, althans, zo moest het. Nu doet de RDW het.
De garage had dit dus ook door de RDW moeten laten doen, stukje overzetten mag niet.
Maar als er een nieuw nummer ingeslagen is, lijkt het me prima, al moet wel het oude chassisnummer doorgehaald worden, laat dit ook door de RDW doen, anders kunnen er later weer moeilijkheden ontstaan.
Waar zit het nieuwe nummer eigenlijk? Op de afdekplaat van het chassis, of op de bodemplaat van de koets?
De garage had dit dus ook door de RDW moeten laten doen, stukje overzetten mag niet.
Maar als er een nieuw nummer ingeslagen is, lijkt het me prima, al moet wel het oude chassisnummer doorgehaald worden, laat dit ook door de RDW doen, anders kunnen er later weer moeilijkheden ontstaan.
Waar zit het nieuwe nummer eigenlijk? Op de afdekplaat van het chassis, of op de bodemplaat van de koets?
Eend voor allen, allen voor eend..
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
- pieterdewaard
- Beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: do 6 mei, 2010 00:49
- Locatie: Amerongen
- pieterdewaard
- Beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: do 6 mei, 2010 00:49
- Locatie: Amerongen
Hola je gaat me toch niet vertellen dat de RDW loopt te prutsen??? Hij zit binnen voor de stoel, wel naar het midden toe, dus tussen de chassisbalken. Hoort dat nou bij de koets of bij het chassisWillem2 schreef:Maar op de afdekplaat van het chassis, of op de bodemplaat, die dus bij de koets hoort?
heeft eindelijk z'n eend!
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Was inderdaad domme actie, maar als alles goed is volgens RDW en de papieren zijn binnen, dan zorg je ervoor dat alleen het chassisnummer volgens de papieren aanwezig is. Dus het andere chassisnummer gewoon dichtsmeren met primer en schuren tot het gelijk loopt met de rest. Wat bodyschutz erover en presto.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Beginner
- Berichten: 41
- Lid geworden op: wo 26 mei, 2010 11:08
- Locatie: Onderbanken
- Contacteer:
Probeer het maar in te slaan , het is net een koekblik. Met zekerheid is in de fabriek het nummer in de plaat geslagen voordat het in de felsranden van het chassis gelast werd. Ik heb het zelf ooit geprobeerd in een nieuw chassis op die plaats maar moest de felsrand over een lengte van 60cm los maken om er een zwaar stuk ijzer er tussen te kunnen schuiven. Dat gaat alleen als de carrosserie eraf is natuurlijk
mijn nr staat anders echt op de plaats waar hij hoort te staan volgens de papieren hoor
en de papieren zijn ook origineel uit 1980
er zijn meerdere jaren geweest dat ze de nrs voor de stoel in de bodemplaat sloegen
gewoon uit de losse pols
de originele plaat (die ondertussen al twee keer vervangen is)heb ik er altijd nog bij gehouden uit nostalgie zeg maar
en de papieren zijn ook origineel uit 1980
er zijn meerdere jaren geweest dat ze de nrs voor de stoel in de bodemplaat sloegen
gewoon uit de losse pols
de originele plaat (die ondertussen al twee keer vervangen is)heb ik er altijd nog bij gehouden uit nostalgie zeg maar
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin