klapperende deurtjes+trillen en stoterig over putdeksels
-
- Gebruiker
- Contacteer:
klapperende deurtjes+trillen en stoterig over putdeksels
Als ik zo'n 110 op de snelweg rijdt heb ik vaak last van klapperende voordeurtjes, er ontstaat dan een spleet van zo'n 1 a 2 cm tussen de bovenkant van de deur en de koets en hij klapperd dan. Soms is het meer en soms is het minder. Kan ik de deuren stellen ofzo om dit te voorkomen of waar komt dit vandaan? Heb soms ook wel wat last van een trilling in het stuur, banden uit balanceren lijkt me niet de oplossing want heb de banden al eens gewisseld.... waar kan dit probleem inzitten?
Daarnaast gaat mn eendje wat stoterig over putdeksel en andere 'scherpe' oneffenheden. Hij schokt dan wat na in het stuur zegmaar. Waar kan dit in zitten?
Daarnaast gaat mn eendje wat stoterig over putdeksel en andere 'scherpe' oneffenheden. Hij schokt dan wat na in het stuur zegmaar. Waar kan dit in zitten?
www.proxive.nl - autoreclame
- bartje2212
- Regelmatige poster
-
- Gebruiker
- Contacteer:
hoeveel speling mag hij hebben? Er is namelijk wel een lichte speling te voelen als hij opgekrikt staat... En kan daar de trilling vandaan komen dan?
- bartje2212
- Regelmatige poster
-
- Heavy user
speling op een fusee mag maximaal 1 mm boven en onder zijn, maar bij elkaar niet meer dan 1,5 mm. en dit is dus niet zoals bartje 2212 schrijft niet buitenkant wiel. doordat een 2cv een vrij aparte fussee heeft is de afwijking aan de buitenkant van het wiel angstaanjagend groot. vaak wordt een eend dan ook onterecht afgekeurd op te veel fusee speling.
de speling in de lengte richting van de fusee pen mag maximaal 1 mm plus de fabrieksspeling (is 0,4mm) zijn
de speling in de lengte richting van de fusee pen mag maximaal 1 mm plus de fabrieksspeling (is 0,4mm) zijn
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Eerst even proberen je slotvanger iets af te stellen, daarna kan je altijd nog buigen...AZL57 schreef:Dueren normaal verschijnsel, je kunt ze iets buigen knietje te hoogte van het slot binnen en dan de boven hoek iets naar je toe trekken. Met mate natuurlijk
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Heavy user
-
- Gebruiker
- Contacteer:
daarom dat ik dit verschijnsel nu pas opmerk...reed hiervoor dyane....
Maar putdeksels kan dus versleten schokbrekers zijn? En hoe meet ik nu precies mn speling op de fusee's?
Maar putdeksels kan dus versleten schokbrekers zijn? En hoe meet ik nu precies mn speling op de fusee's?