Niet aan willen slaan na 3 dagen stilstaan
-
- Regelmatige poster
Niet aan willen slaan na 3 dagen stilstaan
wil ik vanmorgen met de eend naar het werk, slaat deze niet aan.
Hij heeft 3 dagen stil gestaan, waarvan 1 dag en nacht in de regen.
Normaal gesproken trek ik de choke 1 cm uit, sleutel om en hij slaat gelijk aan.
Vanmorgen dus niet.
Accu leeg gestart, reserve accu erin, andere contactrol geplaatst, ondertussen was hij verzopen.
Even binnen een bak koffie gedronken, en weer geprobeerd om de eend te starten, en na 5 minuten sloeg die toch aan.
Heb dit nog nooit gehad, bougie's zijn nog geen 1000km oud, en de kleppen staan goed, en er zit een zwarte 123 in, bougie kabels zijn niet nieuw meer, maar haal vanmiddag denk ik maar gelijk een stel nieuwe.
Kunnen het de bougie kabels zijn?
Hij heeft 3 dagen stil gestaan, waarvan 1 dag en nacht in de regen.
Normaal gesproken trek ik de choke 1 cm uit, sleutel om en hij slaat gelijk aan.
Vanmorgen dus niet.
Accu leeg gestart, reserve accu erin, andere contactrol geplaatst, ondertussen was hij verzopen.
Even binnen een bak koffie gedronken, en weer geprobeerd om de eend te starten, en na 5 minuten sloeg die toch aan.
Heb dit nog nooit gehad, bougie's zijn nog geen 1000km oud, en de kleppen staan goed, en er zit een zwarte 123 in, bougie kabels zijn niet nieuw meer, maar haal vanmiddag denk ik maar gelijk een stel nieuwe.
Kunnen het de bougie kabels zijn?
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
Ik heb de benzinepomp een paar maanden geleden nog vervangen door een nieuwe, maar zal voor de zekerheid vanavond nog een ander er op zetten. (heb er nog een paar liggen).AZL57 schreef:Benzinepomp niet lekker meer?
Is het niet zo dat als de vlotterkamers vol zitten met benzine hij gewoon moet aanslaan, dus als de benzinepomp niet goed meer werkt hij het wel moet doen?
Ik heb het dan niet over goed rijden .
Ik had pas nog een eend waarvan de benzineleiding doormidden was, en heb daar een scheut benzine in de carburateur gegooid, en toen liep die ook.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Re: Niet aan willen slaan na 3 dagen stilstaan
In die hoek zou ik het zoeken ja. Het lijkt erop dat de vonk voor je bougie niet goed genoeg is bij vochtig weer. Check ook even de draden naar je bobine en zo. Heb je 123-ontsteking? Dan hoef je daar niet naar te kijken, maar (als je tijd over hebt) kun je ook de contactpuntjes goed afstellen. Kortom: alles wat voor een goeie vonk zorgt.Kijk anders ook eens op de Vraagbaak.tweeceevee schreef:Kunnen het de bougie kabels zijn?
-
- Heavy user
Denk dat je m gewoon verzopen hebt toen ie eerst niet wou starten. Niets aan de hand dus. Doet ie nou vaker moeilijk of gaat ie vaker moeilijk doen, dan zou ik het inderdaad zoeken in de hoek van bobine en bougiekabels 
Mijn eend heeft er na drie dagen stilstaan vaak ook moeite mee hoor! De Ami gek genoeg niet eigk...

Mijn eend heeft er na drie dagen stilstaan vaak ook moeite mee hoor! De Ami gek genoeg niet eigk...
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Regelmatige poster
Vanmorgen sloeg de eend weer niet aan, stond in de mist, en heb ook de reserve accu leeggestart.
Ben toen maar op de 40 jaar oude Puch naar het werk gegaan, die doet het wel altijd.
Ik heb gisteren de brandstofpomp, en de bougie's en de bougie kabels vervangen, maar heeft dus niets geholpen.
Er zit nu een Dyna bobine van een Harley in , met de originele 2cv bobine doet hij het ook niet.
Probleem is ineens gekomen, de eend sloeg voorheen gewoon gelijk aan.
Kan het misschien toch de 123 ontsteking zijn, die niet meer tegen vochtige buitenlucht kan?
Ben toen maar op de 40 jaar oude Puch naar het werk gegaan, die doet het wel altijd.
Ik heb gisteren de brandstofpomp, en de bougie's en de bougie kabels vervangen, maar heeft dus niets geholpen.
Er zit nu een Dyna bobine van een Harley in , met de originele 2cv bobine doet hij het ook niet.
Probleem is ineens gekomen, de eend sloeg voorheen gewoon gelijk aan.
Kan het misschien toch de 123 ontsteking zijn, die niet meer tegen vochtige buitenlucht kan?
-
- Veelvuldig poster
Siemen schreef:
Het kan ook zijn dat de bougies niet meer goed vonken.
Als het contact een tijdje aan blijft staan kan het voorkomen de het ijzer in de bobine voormagnetiseert. Dat is te verhelpen door de aansluiting van de draden aan de laagspanningszijde van de bobine om te draaien. Maar een 123 schakelt de stroom na 1 sec uit. Dus als je een 123 hebt hoef je dat omdraaien niet te proberen.ik heb de draden een keer omgedraait van de bobine toen sloeg hij bij mij in 1 keer aan
ik weet niet als dat werkt bij een 123 onsteking.
Het kan ook zijn dat de bougies niet meer goed vonken.
-
- Regelmatige poster
De eend doet het weer.
Het waren toch de bougiekabels.
Ik heb de contacten die op de bougie klemmen iets aangeknepen, en hij sloeg vanmorgen weer gelijk aan.
De oude bougiekabels waren na inspectie toch erg slecht, er zaten bulten op en hier en daar was de buitenisolatie poreus.
Nu de eend het weer doet, en de nieuwe schuur af is, ga ik hem binnenkort toch maar in een kleur spuiten, ik krijg steeds meer commentaar uit het dorp dat mijn 8 kleuren eend er niet uit ziet!!
Het waren toch de bougiekabels.
Ik heb de contacten die op de bougie klemmen iets aangeknepen, en hij sloeg vanmorgen weer gelijk aan.
De oude bougiekabels waren na inspectie toch erg slecht, er zaten bulten op en hier en daar was de buitenisolatie poreus.
Nu de eend het weer doet, en de nieuwe schuur af is, ga ik hem binnenkort toch maar in een kleur spuiten, ik krijg steeds meer commentaar uit het dorp dat mijn 8 kleuren eend er niet uit ziet!!
-
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
Normaal gesproken trek ik me niets aan over reacties die over het uiterlijk van mijn eend gaan, maar als de burgemeester en mijn eigen vrouw zeggen dat het ding spuuglelijk is, en ik van mijn eigen vrouw de eend mooi!! moet maken of hem de deur uitdoen, dan kies ik toch maar voor het spuiten van de eend.
ik heb in het verleden ook al die keuze moeten maken, en toen heb ik gekozen voor de eend, en niet voor mijn toenmalige vriendin.
Gelukkig maar, anders was ik nooit met Anke getrouwd, en was er misschien niet een klein eenden-freakje bijgekomen.
ik heb in het verleden ook al die keuze moeten maken, en toen heb ik gekozen voor de eend, en niet voor mijn toenmalige vriendin.
Gelukkig maar, anders was ik nooit met Anke getrouwd, en was er misschien niet een klein eenden-freakje bijgekomen.