Gereedschap voor onderweg
Gereedschap voor onderweg
Zoals je wellicht gelezen heb, heb ik vorige week stilgestaan met mn eend. Scheurtje in benzineslang. Kwam er toen achter dat ik helemaal niets in de eend had liggen aan gereedschap (vroeger nog wel eens). Moet dan overigens altijd denken aan dat filmpje van Martijn van Well in Blik op de Weg waarbij hij zijn achterklep opendoet en het gereedschap er zo'n beetje uitvalt.
Gelukkig woonden, waar ik stilstond, bekenden waar ik touw en ducktape heb geleend. Daarmee kreeg ik de eend weer keurig aan de praat.
Conclusie: wat gereedschap achtering is toch wel handig. Dus achterin mn eend komt een doosje/kistje met:
- ducktape
- tie rips
- ijzerdraad
- (goedkoop) setje schroevendraaiers en tangetjes van de bouwmarkt
en dan.... houdt het bij mij even op. Welk specifiek gereedschap van welke maten zou je achterin moeten hebben? Een compleet set is namelijk nogal overdreven. Maar ring- en steeksleutels van welke maat zijn handig?
Gelukkig woonden, waar ik stilstond, bekenden waar ik touw en ducktape heb geleend. Daarmee kreeg ik de eend weer keurig aan de praat.
Conclusie: wat gereedschap achtering is toch wel handig. Dus achterin mn eend komt een doosje/kistje met:
- ducktape
- tie rips
- ijzerdraad
- (goedkoop) setje schroevendraaiers en tangetjes van de bouwmarkt
en dan.... houdt het bij mij even op. Welk specifiek gereedschap van welke maten zou je achterin moeten hebben? Een compleet set is namelijk nogal overdreven. Maar ring- en steeksleutels van welke maat zijn handig?
Re: Gereedschap voor onderweg
8-10-12-14-17, ik heb een dopsleutelset liggen in de wagen, pakt niet veel plaats in, alle maten voor handen en zit mooi weg in een doos [/quote]Een compleet set is namelijk nogal overdreven. Maar ring- en steeksleutels van welke maat zijn handig?
Brugse 2cv6 spécial
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Maar dat lijkt me dan weer vrij veel, een complete doppenset.
Waar ik ook last van heb is dat mn jerrycannetje benzine + kan olie bij een beetje bocht achterin de kofferbak liggen te schuiven. Een keer een soort krat achterin zetten die er precies inpast en waar ik benzine, olie + gereedschap schuifvrij in kan achterlaten.
Waar ik ook last van heb is dat mn jerrycannetje benzine + kan olie bij een beetje bocht achterin de kofferbak liggen te schuiven. Een keer een soort krat achterin zetten die er precies inpast en waar ik benzine, olie + gereedschap schuifvrij in kan achterlaten.
-
- Moderator
Mijn jerrycan past precies tussen spatbord en reservewiel, dus wel helemaal in de reservewielbak. Schuift niets, verlies er bijna geen ruimte mee. Olieflesje idem.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Ik heb een kratje in de kofferbak met olie, remolie, bougies, water, garagezeep, doekjes, touwtjes, startkabels, trekkabel, werkhandschoenen en een oranje veiligheidshesje. Het kratje staat vast met een oude elastieken "spin" die ik heb vastgehaakt aan het frame van de achterbank. Schuift gegarandeerd niet meer in je kofferbak!Twécévé schreef:. Een keer een soort krat achterin zetten die er precies inpast en waar ik benzine, olie + gereedschap schuifvrij in kan achterlaten.
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991