restauratue Charlie
Nog een update:
Aandrijfassen zoals ze uit de 2cv kwamen
Alles met de staalborstel gereinigd, de uiteinden heb ik met een zak beschermd omdat de nieuwe fusees er al in geperst zijn, dit ga ik nadien nog reinigen, stukje waar stuurstang over komt in vooras laat ik zitten, zit geen speling op en is nog meer dan OK, rest wordt allemaal vervangen.
De delen van de aandrijfassen die bloot blijven geschuurd en behandeld met RX5 en 10, de niet behandelde delen komen straks onder nieuwe rubbers met nieuw vet te zitten (heb er al besteld en heb ook een vetpomp gekocht).
Aandrijfassen zoals ze uit de 2cv kwamen
Alles met de staalborstel gereinigd, de uiteinden heb ik met een zak beschermd omdat de nieuwe fusees er al in geperst zijn, dit ga ik nadien nog reinigen, stukje waar stuurstang over komt in vooras laat ik zitten, zit geen speling op en is nog meer dan OK, rest wordt allemaal vervangen.
De delen van de aandrijfassen die bloot blijven geschuurd en behandeld met RX5 en 10, de niet behandelde delen komen straks onder nieuwe rubbers met nieuw vet te zitten (heb er al besteld en heb ook een vetpomp gekocht).
Bordeaux/zwarte Charleston van '81
Spoorstanguiteinden gedemonteerd want de inwendige delen en de rubber hoezen worden allemaal vervangen, ga alles goed invetten met grafietvet (moet ik nog halen)
Stuurhuis uiteengehaald en gereinigd, alle inwendige delen worden vervangen door nieuwe en worden goed in het vet teruggeplaatst, schuifplaat en afdekplaat wordt ook nog vervangen
Vooras terug gemonteerd op chassis, steunplaat versnellingsbak ook vervangen, nieuwe draagarmlagers zijn besteld, weet iemand hoe ik de lagerschalen uit de draagarmen krijg? Heb gehoord gewoon naar buiten toe uittikken, heb dit ook al eens geprobeerd maar krijg daar geen beweging in en durf niet te hard doorkloppen, ze moeten vervangen worden want onderzijde is er lichte beschadiging van lagers zicht- en voelbaar. Zo gauw ik de goede koppeling heb (volgende betselling zal ergens rond 20 mei toekomen) plaats ik de versnellingsbak terug tegen de motor en bouw ik de motor verder op (remmen zijn al gereviseerd en liggen klaar om te monteren, heb nieuwe schijven al liggen, carburator moet nog gereinigd en gemonteerd worden, luchtfilter, enz.
Ik hoop het rollend chassis volledig gedaan te krijgen tegen begin juni, tegen dan zal de gelaste koets terug zijn, deze moet dan eerst nog naar de zandstraler en wordt in de grondlak gezet (heb prijs gekregen van 300 euro voor volledig zandstralen en epoxy grondlakken), dan volgt de fijnafwerking van de koets en dan kan ze gespoten worden, iemand trouwens tips voor een goede (Charleston) spuiter in België (ik woon in Moorsel -> Aalst)?!
Bordeaux/zwarte Charleston van '81
Bijna vergeten, heb zelf een achterremtrommeltrekker of hoe noem je dat laten maken door mijn buurman (ik kan niet lassen ):
En dit is het (zelf laten maken) hulpstuk waar ik het in een ander topic al eens over had, namelijk om de achterremmen perfect te kunnen afregelen met de excentrieken zodat ze overal mooi tegen de remtrommel aankomen, het is gemaakt met een achternaafmoer en het stuk waarmee de alternator vastgemaakt is aan het motorblok (waar de bout doorheen zit), de binnenzijde van de bout staat op exact dezelfde afstand van de binnenzijde van de remtrommel, zo kan je al draaiend en al regelend alles mooi gelijk zetten:
Groeten, Bart.
En dit is het (zelf laten maken) hulpstuk waar ik het in een ander topic al eens over had, namelijk om de achterremmen perfect te kunnen afregelen met de excentrieken zodat ze overal mooi tegen de remtrommel aankomen, het is gemaakt met een achternaafmoer en het stuk waarmee de alternator vastgemaakt is aan het motorblok (waar de bout doorheen zit), de binnenzijde van de bout staat op exact dezelfde afstand van de binnenzijde van de remtrommel, zo kan je al draaiend en al regelend alles mooi gelijk zetten:
Groeten, Bart.
Laatst gewijzigd door bartvds op ma 20 jan, 2014 19:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Bordeaux/zwarte Charleston van '81
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
okay.
dat is te hopen. een remtrommel slijt namelijk ook. er is een citroen tooltje dat soortgelijk werkt. deze wordt eerst in de trommel gestoken en afgesteld en dan (net als jouw tooltje) over de naaf gezet om de remschoenen af te stellen. hierbij is de bout in jouw tooltje een afstel "piefje" dat aan beide kanten gebruikt kan worden. 1 zijde voor inwendig en 1 voor uitwendig. (als je begrijpt wat ik bedoel)
dat is te hopen. een remtrommel slijt namelijk ook. er is een citroen tooltje dat soortgelijk werkt. deze wordt eerst in de trommel gestoken en afgesteld en dan (net als jouw tooltje) over de naaf gezet om de remschoenen af te stellen. hierbij is de bout in jouw tooltje een afstel "piefje" dat aan beide kanten gebruikt kan worden. 1 zijde voor inwendig en 1 voor uitwendig. (als je begrijpt wat ik bedoel)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction