Kosten tectyleren of dinitrolen?

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Kosten tectyleren of dinitrolen?

Bericht door Punky » za 22 mei, 2010 06:10

Sommige van hier hebben hun eend of aanverwante laten behandelen met tectyl of dinitrol. Kan iemand vertellen wat een dergelijke bodembehandeling laten uitvoeren ongeveer moet kosten? :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » za 22 mei, 2010 13:01

vlakbij groningen koste het mij om een ami te tektyleren 350 euro met garantie! maar dan moest hij absoluut roestvrij zijn.
maar als je zelf een compressor hebt koopt je zelf zón tektyl spuit en een paar blikken tektyl die je er onder kan schroeven,werk perfect!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1948
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » za 22 mei, 2010 18:53

Zijn de spuitbussen zoveel slechter dan? Ik heb gewoon een spuitbus gebruikt, kost niet zo veel en heeft een aardige inhoud. Vervelend alleen dattie niet ondersteboven spuiten kan, lastig onder de auto

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 22 mei, 2010 20:22

Hoeft niet slechter te zijn, maar wilde de gehele auto doen. En besteed dit liever uit. Ook ivm het contact met de buren. Maar de lasser gaf aan dat dit niet nodig was en ik beter de paar plekjes waar de tectyl weg was kon bijsmeren. Dus vermoedelijk toch met spuitbus en/of bus met kwast onder de auto. ;-)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » ma 7 jun, 2010 10:30

En je holle delen dan? Veel belangrijker en cruciaal bij een Ami8! Denk maar aan de dakranden, die moet je volspuiten wil je vermijden dat je dak binnen tien jaar op je zetels ligt :wink:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » ma 7 jun, 2010 12:06

Ik heb het van horen zeggen, maar het klinkt volgens mij logisch: spuitbussen worden koud tijdens het gebruik. Daardoor kruipt ml-tectyl uit de spuitbus aanvankelijk minder snel in holtes en naden. Misschien wordt dat gedeeltelijk goedgemaakt doordat het spul op warme dagen verder kruipt. Maar het nadeel van spuitbussen ten opzichte van een compressor met zo'n spuit waar je blikken onder hangt, lijkt me aannemelijk.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 7 jun, 2010 15:19

Yannick schreef:En je holle delen dan? Veel belangrijker en cruciaal bij een Ami8! Denk maar aan de dakranden, die moet je volspuiten wil je vermijden dat je dak binnen tien jaar op je zetels ligt :wink:
Holle delen kan ik zelf in mijn garage goed doen, zonder dat het veel zooi geeft en er buren gaan klagen. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » ma 7 jun, 2010 17:30

Klinkt logisch. Wij hebben ook leuke buren :wink:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Plaats reactie