stroef lopen stuurstang in vooras

Alles over de wielophanging
Plaats reactie
bartvds
Regelmatige poster
Regelmatige poster

stroef lopen stuurstang in vooras

Bericht door bartvds » wo 9 jun, 2010 21:35

Help, die stuurstang met stuurkogels en glijplaten enz. in de vooras is terug gemonteerd maar deie stuurstang beweegt stroef heen en weer, dacht eerst dat de bus die de stang tegen het stuurrondsel drukt te strak gespannen was maar ook bij het meer uitdraaien van die kasteelmoer blijft het stroef, zou het kunnen dat de splitpen op het eind van de stuurstang van binnen ergens tegenaan schroeft? Hoe steek je die dan op een correcte manier door die kasteelmoer?
Ik heb ze van binnenuit erdoor gestoken en dan de uiteinden over de rand teruggeplooid, is dit de juiste manier of niet? Graag dringend hulp aub,

Bart
Bordeaux/zwarte Charleston van '81

bartvds
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door bartvds » do 10 jun, 2010 08:46

Niemand een antwoord of suggestie?

Bart

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » do 10 jun, 2010 09:40

Misschien een kwestie van woordkeus. Heb je het over een kasteelmoer op het eind van de spoorstang (aan de kant van de fusee) of die in het verlengde van de stuurbuis? Direct aan het stuurhuis kom je geen splitpen tegen. Als je de kasteelmoer bedoelt waarmee je de druktaats van het rondsel afstelt: Daarover zegt het Werplaatshandboek: "De moer wordt niet geborgd. De druk van de veer is voldoende om te voorkomen dat deze lostrilt".

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » do 10 jun, 2010 09:41

bartvds schreef:Niemand een antwoord of suggestie?

Bart
Geduld is een redelijk schone zaak.
Je plaatst woendagavond na 1/2 9 een bericht en verwacht donderdagochtend om 1/4 voor 8 alweer een antwoord?
Daar zit +/- 11 uur tussen, waaronder nogal wat uurtjes die de meeste mensen op één oor doorbrengen!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » do 10 jun, 2010 09:48

Of bedoel je de moer aan het eind van de tandheugel? Daarover zegt het handboek: Plaats de splitpen door de moer en door de dichtstbijzijnde uitsparing, zorg dat de kop van de splitpen in de uitsparing valt... Je hebt blijkbaar een erg slank en welgevormd splitpennetje nodig.

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » do 10 jun, 2010 09:55

achtpeter schreef:Of bedoel je de moer aan het eind van de tandheugel? Daarover zegt het handboek: Plaats de splitpen door de moer en door de dichtstbijzijnde uitsparing, zorg dat de kop van de splitpen in de uitsparing valt... Je hebt blijkbaar een erg slank en welgevormd splitpennetje nodig.
Ah, wacht effe: kom nog een slecht leesbaar gedeelte tegen: Sla de poten van de splitpen plat op de stuurpijp zodat ze niet tegen de kogelgeleider aan kunnen komen. Sorry voor het antwoord in etappes. Kan dit op jouw probleem slaan?

bartvds
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door bartvds » wo 16 jun, 2010 21:28

Is al in orde, is blijkbaar normaal dat dat wat stroef gaat, gaat dus wel degelijk om de splitpen door de kasteelmoer aan het eind van de tandheugel (waar die stuurkogels inzitten) in de voorste as, dacht dat de splitpen ergens tegenaan schroefde maar is blijkbaar gewoon van de veer die druk uitoefent op die tandheugel tegen het stuurrondsel.

Nosepicker: klopt dat ik weinig geduld had maar is verdomd lastig als je niet vooruit kan en maar beperkte technische kennis hebt, ik ben voor zowat alles afhankelijk van goede raad of kennis van anderen en ja dan werkt het soms op de zenuwen als iets niet goed gaat of als je ergens aan twijfelt, mijn vraagstelling was dus zeker niet slecht bedoeld hoor maar was vooral een vlaag van tijdelijke waanzin omdat het niet goed lukte en omdat ik perse mijn vooras in orde wou krijgen

Met zeer vriendelijke groet, Bart.

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » do 17 jun, 2010 10:05

Hoi,
is ook niets ernstigs, vragen staat natuurlijk vrij. Ik moest eerder lachen dat je verwachtte dat iemand 's nachts zijn hoofd zou breken over jouw vraag. ;)
Ik snap je frustratie als je niet verder kunt door één onnozel dingetje.
Én ik zag dat Achtpeter minder lang van zijn nachtrust geniet of in ieder geval eerder aan de koffie is begonnen dan ik.. :)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Plaats reactie