Trekgewicht op kenteken, RDW vraagt verklaring importeur!?!

Reparaties, modificaties en onderhoud
dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » di 10 mar, 2009 15:38

BasvanEerden schreef:@dyane_maniac: Nederland heeft diverse serie kentekenbewijzen afgegeven. In de geschiedenis staat ook als een auto geen trekmassa voor aanhanger staat dat niet vermeld behalve als bij nieuw toelating een trekhaak gemonteerd. Pas vanaf juni 2004 toen de nieuwe kentekenbewijzen kwamen werd dat voor elke nieuwe auto de trekgewichten vermeld.

Voor het vermelden van de gewichten op je kentekenbewijs kost je geen geld. Alleen tijd. En reken daarbij op 2 weken.
aangetekend verzenden kost iets, maar met name dat het tijd kost en je weer allerlei zaken moet regelen vind ik vervelend en dus 2 weken zonder papieren. bovendien heb ik nog echt de eerste papieren van mijn 69er. mooi niet dat ik die op ga sturen en van die nieuwe papieren krijg. misschien dat ik dan aangeef mn papieren kwijt zijn. met blauwe platen krijg je toch geen duplicaatcode (lees net dat dat is afgeschaft).
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » di 10 mar, 2009 23:04

Voor de ouwe blauwe platen krijg je op het kenteken geen duplicaatcode.

Ik heb mijn papieren niet aangetekend verstuurd en het risico genomen. Anders is het 1 postzegel van 44 cent.

Voor de 69-er is het zonde om om te wisselen.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » di 10 mar, 2009 23:11

Ik heb vandaag keurig en binnen een paar werkdagen de verklaring van Citroen Nederland binnen dat mijn auto 400 kg geremd en 270 kg ongeremd mag trekken. (Met nieuw Citroen logo :lol: )
Nou nog even een periode zoeken dat ik twee weken zonder eend kan. :cry:
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » di 10 mar, 2009 23:13

Dat is altijd lastig om zo'n periode te bepalen. Maar de komende dagen is het geen eendenweer.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Ronald » di 10 mar, 2009 23:41

Hanzzl schreef:Ik heb vandaag keurig en binnen een paar werkdagen de verklaring van Citroen Nederland binnen dat mijn auto 400 kg geremd en 270 kg ongeremd mag trekken. (Met nieuw Citroen logo :lol: )
Nou nog even een periode zoeken dat ik twee weken zonder eend kan. :cry:
Waarom bewaar je deze verklaring niet gewoon bij je kentekenpapieren voor die verdwaalde agent die hier vragen over gaat stellen?
Kun je in ieder geval je (oude) kentekenpapieren behouden

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » di 10 mar, 2009 23:47

Die "oude" papieren zijn deels van 1985 en ik geef er niks om. Ieder zijn smaak. Mijn eend is primair een gebruiksvoorwerp. Gelukkig een erg leuk voorwerp!

En Citroen Nederland mocht willen dat ze dezelfde status hadden als de RDW. Oom agent trapt daar niet in.
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » wo 11 mar, 2009 09:17

Hanzzl schreef:Die "oude" papieren zijn deels van 1985 en ik geef er niks om. Ieder zijn smaak. Mijn eend is primair een gebruiksvoorwerp. Gelukkig een erg leuk voorwerp!
voor mij geld hetzelfde. voor mn eend vind ik het ook niet zo erg, maar ik vind dat mooie witte papiertje van de 1969er met getypt de gegevens er op wel heel mooi.

en ja ook die moet tzt omgeruild worden, maar dan vraag ik eerst wel nieuwe papieren aan omdat ik de originele "kwijt" ben. voor in nl zou ik me idd niet zo'n zorgen maken, maar in het buitenland is het vervelender. mijn tsjechies is niet dermate goed dat ik me daar uitlul

flashnr1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door flashnr1 » ma 30 mar, 2009 17:05

heb het ook al een paar x geprobeerd zelfs 1 x opgestuurd voor die groene maar weer teruggehad zonder vermelding dus het is neit nodig onder de 750kg :shock:

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » wo 9 jun, 2010 14:49

maandag papieren afgegeven bij de rdw amsterdam. vandaag de originele papieren retour ontvangen in blanco enveloppe met in slecht nederlands een briefje (zonder logo of wat dan ook) erbij dat ik een formulier moet invullen "vermissing papieren" en dit op moet sturen. kosten 31 euro :shock: :roll:

ik wist dat het niet goed kon gaan... ga je speciaal naar de rdw toe...

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door brammie » do 10 jun, 2010 20:49

ik heb dit met mijn hy 3 jaar geleden ook gedaan
brief van citroen nederland er bij
en door het rdw opgestuurd
alles gratis!!!

ps ik kreeg er een bewijs bij voor evt. politie controle zodat ik zonder papieren gewoon met mijn bus mocht rijden

maar laat het gewoon altijd op het rdw kantoor in de buurt opsturen
kost niks en risico ligt bij hun
en een gratis bewijs voor je verzamelboek

trouwens als je nog een linnen kenteken hebt kan je die wel houden/terug krijgen
de papieren niet meer
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » do 10 jun, 2010 21:19

ja ik ga maandag wel weer langs. op dat formulier kan ik ook niet eens aanvinken dat ik de trekgewichten bijgeschreven wil. en idd hoort dit gratis te zijn voor zover ik weet.

en ik heb dit persoonlijk in behandeling gegeven en een bewijsje gekregen. en dan sturen ze de boel gewoon weer terug, met een briefje op blanco papier, zonder datum of afzender....

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » vr 2 jul, 2010 09:49

3 weken terug dus weer bij de rdw geweest en dit voorgelegd. zij vonden de brief zonder datum en ondertekening ook niet netjes en gingen de papieren nogmaals opsturen.

Nu 3 weken later nog niets ontvangen en dus maar gebeld. ze hebben de papieren al ruim 2 weken terug verzonden maar deze zijn dus nooit aangekomen! nu moet ik een fax sturen met het verzoek het nogmaals te doen. wel stom is dat er dus nu ergens een complete set papieren van mijn auto rondzwerft. ik moest namelijk al mijn papieren inleveren omdat ik nog oude papieren had. dus ook het overschrijvingsbewijs (of hoe heet dat) zit daar bij....

beetje slordig..... (understatement) :evil:

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » vr 2 jul, 2010 09:51

:?
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » vr 2 jul, 2010 15:38

Sturen ze dat niet aangetekend?
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » vr 2 jul, 2010 15:56

nope!

om het verhaal nog mooier te maken: vandaag zijn de papieren toch binnengekomen! na 15 dagen onderweg geweest te zijn. maar goed de fax met het verzoek tot het opnieuw zenden van de papieren was de deur al uit. dus waarschijnlijk straks twee sets met papieren. das wel makkelijk, want nu vergeet ik vaak de papieren uit mn tas te halen en heeft michelle vaak dus geen papieren bij zich als ze met de auto weg moet. straks dus wel! :D

de rdw die is okay olé olé

Plaats reactie