Op de stekkerverbinding bij de achetrbank heb ik geen spanning op de kabel van de tankzender. Er moet een aftakking zijn van de blauw/grijs van de spanningsregelaar.
Waar zit nog meer een stekkerverbinding zodat ik kan testen.?
Tankaanwijzing
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Je moet ook niet meten of er spanning op staat, maar de juiste weerstand. Voor bij dashbord stekker loshalen van de benzinemeter en dan meten. Rode draad van je multimeter in de stekker, zwarte ergens op de massa. Dan de meter op Ohm zetten, je moet een weerstand meten van ongeveer 100 ohm (uit mijn hoofd).
-
- Beginner
- Berichten: 41
- Lid geworden op: wo 26 mei, 2010 11:08
- Locatie: Onderbanken
- Contacteer:
Ja dat is oke. Er loopt stroom door de meter naar achteren door de tankzender. Deze laatste fungeert als een regelbare weerstand naar massa.
De stroom die de meter krijgt komt van de spanningsregelaar. In het schutbord gaan twee kabelbomen een dikke en een dunne groene. Vlgs mij gaat deze groene dradenboom naar achteren. De draad van de tankaanwijzing is lila/wit en daar moet spanning op staan als de auto op contact staat maar dat heb ik niet.
De stroom die de meter krijgt komt van de spanningsregelaar. In het schutbord gaan twee kabelbomen een dikke en een dunne groene. Vlgs mij gaat deze groene dradenboom naar achteren. De draad van de tankaanwijzing is lila/wit en daar moet spanning op staan als de auto op contact staat maar dat heb ik niet.
De draden naar achter gaan rechts onder het motorkap scharnier naar achter. De verbindingsstekkertjes zitten boven de accu. Niet per ongeluk het stekkertje van de meter zelf afgevallen? Bij mij bleek na de restauratie dat de tankgever geoxydeerd was. Flink in de contactspray gespoten en heen en weer bewogen. Toen ik daarna de perslucht erop zette kwam er een hele hoop witte stof uit. Daarna deed ie het weer.
diverse Citroens, wat anders.