Motor steunen
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Motor steunen
Hallo allemaal.
Ik probeer het motor blok weer in het chassis te zetten en op een of andere manier krijg ik met geen mogelijkheid de gaat jes aan het passen. Ook zit het blokje echt tegen de rand van het chassis aan.
De versnellingsbak steun heb ik nieuw en met de twee bultjes naar voren gemonteerd, daarover heen dat ovale plaatje. volgens mij moet dit goed om zijn ?
De motor steunen zijn ook nieuw. en even groot als de oude. Wat ik ook probeer ik krijg de gaten niet gelijk.
Hebben jullie nog tips.
Groeten Jimmy
Ik probeer het motor blok weer in het chassis te zetten en op een of andere manier krijg ik met geen mogelijkheid de gaat jes aan het passen. Ook zit het blokje echt tegen de rand van het chassis aan.
De versnellingsbak steun heb ik nieuw en met de twee bultjes naar voren gemonteerd, daarover heen dat ovale plaatje. volgens mij moet dit goed om zijn ?
De motor steunen zijn ook nieuw. en even groot als de oude. Wat ik ook probeer ik krijg de gaten niet gelijk.
Hebben jullie nog tips.
Groeten Jimmy
Even geen 2cv
-
- Heavy user
de motorsteunen iets los schroeven aan de koelbeplating kant zodat hier wat bewegingsvrijheid in komt. vervolgens een krik onder het carter (met een blokje hout er tussen) en het blok iets omhoog te krikken. bouten van de motorsteunen er door en dan kijken of je het pas krijgt.
je hebt neem ik aan een 6 blok op een 6 chassis? 6 blok op een 4 chassis past niet 123, maar ik neem aan dat het er ook zo van af is gekomen
je hebt neem ik aan een 6 blok op een 6 chassis? 6 blok op een 4 chassis past niet 123, maar ik neem aan dat het er ook zo van af is gekomen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
De boutje aan de koelbeplating kant is ver los gedraaid, ik kan het blokje bijna niet omhoog krikken omdat het dan na een 2 mm al tegen de rand van het chassis aanzit. (misschien dat dus de versnellingsbaksteun verkeerd om zit ) Ik krijg 1 bout er wel doorheen en dan moet ik aan de andere kant nog ergens een cm ruimte vandaan halen.
Het is een 6 blok op een az chassis maart 1970 precies op de overgang naar de 2cv4 koets heeft de balkjes al in de vloerplaten zitten. maar het heeft ook op dit chassis gemonteerd gezeten .
Het is een 6 blok op een az chassis maart 1970 precies op de overgang naar de 2cv4 koets heeft de balkjes al in de vloerplaten zitten. maar het heeft ook op dit chassis gemonteerd gezeten .
Even geen 2cv
Hoi Jimmy,
Als je de motor op het chassis laat zakken kunnen de motorsteunen een beetje naar buitengedrukt worden. Het zijn tenslotte rubber blokken.
Wat je ook kunt doen is schroef ze een beetje los schuif ze in de goede richting (ik neem aan naar binnen) en zet ze weer vast.
Schroef een zijde alvast een beetje vast in het cahssis, druk daarna de andere motorsteun boven het bout gat...
Echt veel verschil zie je alleen als je een oud type blok (18pk en ouder) op een modern chassis wil monteren of andersom. Die motorsteunen staan op een andere afstand
Als je de motor op het chassis laat zakken kunnen de motorsteunen een beetje naar buitengedrukt worden. Het zijn tenslotte rubber blokken.
Wat je ook kunt doen is schroef ze een beetje los schuif ze in de goede richting (ik neem aan naar binnen) en zet ze weer vast.
Schroef een zijde alvast een beetje vast in het cahssis, druk daarna de andere motorsteun boven het bout gat...
Echt veel verschil zie je alleen als je een oud type blok (18pk en ouder) op een modern chassis wil monteren of andersom. Die motorsteunen staan op een andere afstand

-
- Heavy user
hoe bedoel je dit? het blok moet toch ten alle tijden omhoog (van het chassis af) gekrikt kunnen worden?Jimmy schreef:De boutje aan de koelbeplating kant is ver los gedraaid, ik kan het blokje bijna niet omhoog krikken omdat het dan na een 2 mm al tegen de rand van het chassis aanzit.
hoe ziet het voorbalkje (waar de motorsteunen op vast zitten) er uit? wordt deze (van voren gezien) naar het midden toe iets minder hoog? of is het een evenwijdige koker? in dat laatste geval zal dit niet 123 passen!Jimmy schreef:Het is een 6 blok op een az chassis maart 1970 precies op de overgang naar de 2cv4 koets heeft de balkjes al in de vloerplaten zitten. maar het heeft ook op dit chassis gemonteerd gezeten .
was bij mijn dyane chassis ook zo. een manier om het op te lossen is door een extra gat naast 1 van de bestaande gaten te maken. het blok komt idd iets scheef te staan en (vooraan) iets te hoog. ook kan het zijn dat het blok nu te ver naar voren staat, dan moet je die bussen waarmee die in de versnellingsbak steun zit, korter maken. zie ook:
http://www.cats-citroen.net/home.html (en dan door naar engine - modernisation
dus bij een 425 cc zou dit zo zijn en dat klopt als je een az uit '70 hebt (volgens de gegevens van jeroen cats)
-
- Heavy user
maar even uit nieuwsgierigheid, heb jij nu zo'n oud type voorbalkje? (dus een recht balkje die niet aan de bovenkant eerst iets naar beneden lopt en daarna weer horizontaal loopt?
en wringen de rubbers voor nu niet erg dan?
en wringen de rubbers voor nu niet erg dan?
-
- Heavy user