Stotteren op hoge toeren

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 23 jun, 2010 19:11

Inderdaad Schuma is perfect spul, dat goedje wat je in de benzinetank mikt is zonde van je geld. Tegenwoordig gebruiken ze bij de mitshubishi tunap 338

Wolfman
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Wolfman » zo 27 jun, 2010 12:56

Te vroeg gejuicht....

Het probleem is weer terug. Zij het niet zo erg meer als voorheen maar weer inhouden op hoge toeren. Gas iets terug en wel doortrekken maar ook niet echt soepel.

Benzine leiding los gemaakt van de carb. Bobine stekkertjes eraf, bakje onder de leiding en iemand laten starten. Er komt echt een hele plens benzine uit de slang. Ik mag niet hopen dat hij daar niet genoeg aan heeft want dan zou hij wel erg zuipen.

Carb er weer af alles weer schoongemaakt, nu ook de kanaaltjes doorgeblazen en alles ziet er perfect uit.
Het enige dat ik niet loskrijg is het acceleratiepompinspuitblokje. Als ik harder trek met een tang weet ik zeker dat hij afbreekt.

Wel heb ik want nieuws ondenkt. Ik heb ook weer met remmenreiniger gechecked op valse lucht maar hij ging niet harder in de toeren lopen als ik op en rond de slangen spoot.
maar voor de grap spoot ik in de inlaat voor de luchtfilter en toen sloeg mijn eend spontaan af. Ik heb dit gelijk meerdere keren gecontroleerd, maar zodra ik in het lucht filter spuit slaat hij af.
Dit lijkt mij niet normaal. Volgens mij zou hij gelijk in de toeren moeten klimmen.

Kortom ik weet het echt niet meer.
Ik ga zo voor de zekerheid de ontsteking maar weer eens controleren maar deze had ik eerder al gecheked maar je weet maar nooit.
www.v-wingerden.nl
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » zo 27 jun, 2010 13:43

Remmenreiniger in het luchtfilter gespoten? Wat wilde je ontdekken door dat experiment? Misschien dat remmenreiniger zwaarder is dan lucht? Of dat een nat filterelement minder doorlaat? Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik vermoed dat mijn prima lopende motortje ook zou afslaan.
Maarre... langs welke "slangen" spoot je tijdens je eerdere proeven met remmenreiniger? Je moet vooral de carburateurvoetpakking en de aansluitingen van het inlaatspruitstuk op de cilinderkoppen raken. En eventueel de draaipunten van je gasklepas.

Wolfman
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Wolfman » ma 28 jun, 2010 20:16

1+1= soms 3!

Ondanks eerdere controles van de ontsteking en het gedoe het de choke, lag de oorzaak toch bij de ontsteking. De contactpunt openening was veel te weinig. Hoe dit ineens heeft kunnen gebeuren is mij een raadsel. Ik denk niet vast genoeg gexdraaid misschien.
Want na de opening weer goed te zetten stond hij nog steeds precies op tijd.
100 % is het nog steeds niet maar 98% wel denk ik.
Toch nog maar de benzineleiding vervangen en de tank spoelen. Want soms heeft hij nog wel eens een "' hik".
www.v-wingerden.nl
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Plaats reactie