Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
-
Erasmo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 757
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
- Locatie: Achterhoek
Bericht
door Erasmo » wo 23 jun, 2010 16:17
thomaaas schreef:Mooi man! Ziet r nog enegzins redbaar uit! In tegestelling tot mijn mooie rooie
Wat zijn nou eigenlijk de dingen die echt anders zijn dan bij een door citroën gebouwde Ami 8?
Valt wel mee, misschien een kleine variatie in het plaatwerk. Een Cimos Dak of Geri is bv. wel behoorlijk anders dan zijn neef de Aca, beter doordacht eigenlijk.
rusty schreef:ben blij dat ik em uiteindelijk niet gekocht heb, iets teveel werk naar mijn zin en ik heb net zo lief (of ergenlijk liever) een AMI 6 club break (zoeen als Tom nu heeft
)
maar Erasmo veel plezier ermee!
greetzzzzzzzzzz
Ik zit nu een half jaar in het zelfde gebied dus voor mij heeft het iets meer persoonlijke waarde denk ik. Een ding is zeker, volgend jaar heb ik genoeg om op te oefenen met lassen
-
Erasmo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 757
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
- Locatie: Achterhoek
Bericht
door Erasmo » do 24 jun, 2010 17:49
Vandaag een accu gehaald, rechtstreeks uit het schap in de Ami gezet(heb geen acculader hier) en geprobeerd te starten. Klik, verder niets.
Kan zijn dat het komt door die plens water die op de startmotor viel toen ik de motorkap open maakte(het heeft de afgelopen dagen hier ontzettend hard geregend), ik ga iig straks na het eten een 2e poging doen en neem een schroevendraaier mee voor de zekerheid.
-
Erasmo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 757
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
- Locatie: Achterhoek
Bericht
door Erasmo » do 24 jun, 2010 19:35
Wederom enkel een klik met de sleutel, als ik met de schroeverdraaier contact maak bij de startmotor begint ze wel lawaai te maken en vonken te trekken. Als ik het goed heb duidt dat op een kapot relais toch?
-
backfire
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
-
Contacteer:
Bericht
door backfire » do 24 jun, 2010 20:10
Kan ook gewoon vast zitten, openmaken en schoonmaken, zo veel gaat er niet "kapot" aan zo'n rrelais.
-
flashnr1
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: di 27 jun, 2006 23:02
- Locatie: alkmaar
-
Contacteer:
Bericht
door flashnr1 » vr 25 jun, 2010 13:15
mischien eerst proberen of de motor los is dus slingeren
-
Erasmo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 757
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
- Locatie: Achterhoek
Bericht
door Erasmo » vr 25 jun, 2010 19:21
flashnr1 schreef:mischien eerst proberen of de motor los is dus slingeren
Geen slinger aanwezig hier
Ik probeer nu het startrelais eruit te meubelen, de 3 bouten zijn los, kabeltjes zijn los maar hij blijft daar binnen toch haken op een of andere manier...
Heb al draaien en licht trekken geprobeerd, weet iemand wat hier aan de hand is?
-
Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » vr 25 jun, 2010 20:14
Bak in een versnelling. Bougies eruit en duwen maar. Heb je geen slinger voor nodig. Kan zelfs met de bougies erin, maar is iets meer duwen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
Erasmo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 757
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
- Locatie: Achterhoek
Bericht
door Erasmo » vr 25 jun, 2010 20:31
Punky schreef:Bak in een versnelling. Bougies eruit en duwen maar. Heb je geen slinger voor nodig. Kan zelfs met de bougies erin, maar is iets meer duwen.
Bedankt voor de tip, maar was ondertussen al aan de hele startmotor begonnen, kan die gelijk ook nagezien worden
Bakboordsbout ging er makkelijk uit maar sleuteltje 11 bleef toch slippen over de andere kant... Flink wat kruipolie bij gespoten en morgen maar eens kijken of hij dan wel los wil komen.
-
flashnr1
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: di 27 jun, 2006 23:02
- Locatie: alkmaar
-
Contacteer:
Bericht
door flashnr1 » za 26 jun, 2010 09:48
ik zou toch eerst eens kijken of de motor draait vind ik persoonlijk belangrijker dan onnodig een startmotor te reviseren als de motor vast zit klikt de startmotor namelijk ook alleen maar
-
thomaaas
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Bericht
door thomaaas » za 26 jun, 2010 10:53
Startmotor bromt er dan ook beetje bij! Maar zou idd ook eens kijken of t blokje los is anders is t zonde van de moeite met die startmotor!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
-
backfire
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
-
Contacteer:
Bericht
door backfire » za 26 jun, 2010 18:36
En als je toch verder wilt, startrelais hangt met een palletje vast aan je startmotor, die moet je er uit tikken. Maar zoek eerst ff op het interpret het juiste leesvoer, anders krijg je hem straks niet goed in elkaar.
-
Erasmo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 757
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
- Locatie: Achterhoek
Bericht
door Erasmo » zo 27 jun, 2010 14:12
De motor zit niet vast, heb hem vanmorgen in de versnelling een paar meter heen en weer kunnen duwen.
backfire schreef:En als je toch verder wilt, startrelais hangt met een palletje vast aan je startmotor, die moet je er uit tikken. Maar zoek eerst ff op het interpret het juiste leesvoer, anders krijg je hem straks niet goed in elkaar.
Dat geborgde palletje tussen startmotor bedoel je?
Hier nog een poging gedaan met een griptang om de onwillende bout los te krijgen maar er is nog steeds geen beweging in te krijgen
-
thomaaas
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Bericht
door thomaaas » do 30 sep, 2010 11:44
crusty! Maar goed bezig man!!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
-
Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Bericht
door Gerard2cv » do 30 sep, 2010 12:18
Ik zie dat de CMOS een dubbel luchtfiler bezit, dat hebben ze hier niet
Het is dus een anti stof (PO) uitvoering