mehari bouwen
-
- Veelvuldig poster
mehari bouwen
zo, mijn vrouw en ik gaan een mehari bouwen. komende zaterdag ga ik alle carrosseriedelen ophalen, op de motorkap en deurtjes na. een 2 persoons kuip met de delen om een 4 persoons te maken. nog zonder dak en voorruit. het oude model.
voor de rest hebben we nog niets. dat wordt dus een leuke speurtocht. eerst maar eens een chassis met papieren of een donoreend kopen. van een eventuele donoreend zal niets de container in verdwijnen, dat zou zonde zijn. voorkeur gaat uit naar een gegalvaniseerd chassis. ook gegalvaniseerde subframes. rvs veerpotten. koperen remleidingen. ik wil geen roest meer tegenkomen de komende jaren...
ik wil ook geen dyane of acadiane of ami chassis, die worden te zeldzaam.
omdat we nog niet eerder een mehari hebben gehad, of eentje eerst uit elkaar halen en dan weer opbouwen zal het een aardige puzzel worden om er 1 te bouwen.
ik wil proberen zoveel mogelijk te scoren via marktplaats, de 2cv.nl markt en eendenmarkt.nl, alleen bevestigingsmateriaal en wellicht de draadboom zullen we nieuw kopen.
over de kleur wordt hard nagedacht. omdat het toch geen originele mehari is kunnen we met een gerust hart afwijken van de paar kleuren die origineel leverbaar waren.
foto's komen na volgende week, als de eerste onderdelen er zijn. in dit topic zal ik de hele opbouw bij gaan houden.
voor de rest hebben we nog niets. dat wordt dus een leuke speurtocht. eerst maar eens een chassis met papieren of een donoreend kopen. van een eventuele donoreend zal niets de container in verdwijnen, dat zou zonde zijn. voorkeur gaat uit naar een gegalvaniseerd chassis. ook gegalvaniseerde subframes. rvs veerpotten. koperen remleidingen. ik wil geen roest meer tegenkomen de komende jaren...
ik wil ook geen dyane of acadiane of ami chassis, die worden te zeldzaam.
omdat we nog niet eerder een mehari hebben gehad, of eentje eerst uit elkaar halen en dan weer opbouwen zal het een aardige puzzel worden om er 1 te bouwen.
ik wil proberen zoveel mogelijk te scoren via marktplaats, de 2cv.nl markt en eendenmarkt.nl, alleen bevestigingsmateriaal en wellicht de draadboom zullen we nieuw kopen.
over de kleur wordt hard nagedacht. omdat het toch geen originele mehari is kunnen we met een gerust hart afwijken van de paar kleuren die origineel leverbaar waren.
foto's komen na volgende week, als de eerste onderdelen er zijn. in dit topic zal ik de hele opbouw bij gaan houden.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Eend ontdekker
-
- Veelvuldig poster
een witte is wel erg besmettelijk, ik ben niet zo'n poetser
. kan wel heel mooi worden met witte bekleding.
net een donoreendje bekeken, maar het chassis was erg rot, koets ook, motor incompleet enzovoort. wellicht een kandidaat om een gegalvaniseerd chassis van een legaal chassinummer te voorzien, maar liever vind ik een eendje met een goed chassis. koetsje eraf, mehari koetsje erop, scheelt een schouwing door de rdw wat een vrije dag kost en een hoop overbouwen en 800 euro voor een gegalvaniseerd chassis. het lijkt mij namelijk leuk om onder de 2.000 euro te blijven...

net een donoreendje bekeken, maar het chassis was erg rot, koets ook, motor incompleet enzovoort. wellicht een kandidaat om een gegalvaniseerd chassis van een legaal chassinummer te voorzien, maar liever vind ik een eendje met een goed chassis. koetsje eraf, mehari koetsje erop, scheelt een schouwing door de rdw wat een vrije dag kost en een hoop overbouwen en 800 euro voor een gegalvaniseerd chassis. het lijkt mij namelijk leuk om onder de 2.000 euro te blijven...
-
- Veelvuldig poster
ophalen van de carrosseriedelen schuift een week op, de huidige eigenaar is op vakantie.
dan maar andere voorbereidingen: vandaag een compressor gekocht met onder andere een verfspuit. in de aanbieding bij de gamma, een ferm met 3 jaar garantie, maximaal 8 bar werkdruk en een 24 liter tank. zou moeten voldoen. nu nog de bijbehorende slagmoersleutelset en het feest kan beginnen.
dinsdag naar berkel en rodenrijs om een potentiele donor te bekijken.
dan maar andere voorbereidingen: vandaag een compressor gekocht met onder andere een verfspuit. in de aanbieding bij de gamma, een ferm met 3 jaar garantie, maximaal 8 bar werkdruk en een 24 liter tank. zou moeten voldoen. nu nog de bijbehorende slagmoersleutelset en het feest kan beginnen.
dinsdag naar berkel en rodenrijs om een potentiele donor te bekijken.
-
- Veelvuldig poster
en we hebben een donor: is toch een dyane 6 geworden, blijkt aan de straatstenen niet kwijt te raken (deze eendenman heeft een aanhanger vol dyane plaatwerk wat hij niet verkocht krijgt, hij zit erover te denken om het dan maar bij het oud ijzer te zetten
), dus was lekker goedkoop. accubak en koplampen zijn hetzelfde als in een mehari, dus die hebben we meteen. bouwjaar '81 met een nieuwe koppeling en schijfremmen en alle papieren erbij. probeer ik ook dit weekend op te halen, ga dan ook naar limburg voor de meharidelen, lekker zweten in een dieselbusje
.
de dyane-delen die overblijven zal ik hier op de markt plaatsen, voor zover ze niet verrot zijn.

de dyane-delen die overblijven zal ik hier op de markt plaatsen, voor zover ze niet verrot zijn.
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Niet doen! Dan liever schenken aan het magazijn van de Dyane Verenigingsupercees schreef:(deze eendenman heeft een aanhanger vol dyane plaatwerk wat hij niet verkocht krijgt, hij zit erover te denken om het dan maar bij het oud ijzer te zetten)

2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991