mehari bouwen
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Jammer dat een Dyane het slachtoffer wordt, maar aan de andere kant is het beter dat je daar een Mehari van maakt dan zo'n tupperware kitcar
Ben wel benieuwd naar de hele ombouw. Een Mehari is nog altijd een grote wens, maar de prijzen worden ieder jaar hoger en hoger. 2 jaar geleden bijna een opknappertje gekocht voor 1200 Euro, maar de eigenaar besloot hem op het laatste moment toch maar zelf te houden
Een kameraad opperde toen het idee om gewoon alvast plaatwerk en buisconstructies aan te gaan schaffen, aanbod op MP is nog alleszins redelijk, en dan een rijdend chassis met kenteken eronder. Droom, droom....
Maar jij gaat het doen! Leuk, ik ga je topic met belangstelling volgen en ben benieuwd welke problemen je gaat tegenkomen. Succes

Ben wel benieuwd naar de hele ombouw. Een Mehari is nog altijd een grote wens, maar de prijzen worden ieder jaar hoger en hoger. 2 jaar geleden bijna een opknappertje gekocht voor 1200 Euro, maar de eigenaar besloot hem op het laatste moment toch maar zelf te houden

Maar jij gaat het doen! Leuk, ik ga je topic met belangstelling volgen en ben benieuwd welke problemen je gaat tegenkomen. Succes

2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
- Jeroen-citroen
- Moderator
Ach is de Mehari niet van oorsprong een DyaneCharly schreef:Jammer dat een Dyane het slachtoffer wordt, maar aan de andere kant is het beter dat je daar een Mehari van maakt dan zo'n tupperware kitcar![]()

Mooi project Cees. Ik ga het zeker volgen en laat ons ajb foto's zien. Ook de nu al gescoorde delen zijn leuk om op de kiek te zetten

weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
-
- Veelvuldig poster
ik heb niet zo op de koets gelet, omdat het mij gaat om het rollende chassis, maar de motorkap is bijvoorbeeld van de koets gerot. ik zal in ieder geval wat foto's nemen. het is wel een mooie kleur blauw, misschien spuit ik de mehari wel die kleur...Michiel van G. schreef:da's notabene een Dyane die ik niet in mijn archief heb staan! Is ze er slecht aan toe?
zoals het er nu naar uit ziet (morgenochtend nog even checken op m'n werk) ga ik vrijdagmiddag de dyane halen (zal wel rustig zijn op de weg) en zondag de meharidelen. dan kan zaterdag de dyane langs het huis de achtertuin in, moet ik wel een stuk hek met de buurman demonteren en daarna weer monteren...
ik hoop dat de remmen nog werken, want het loopt schuin naar beneden.
straks eerst eens mijn gereedschap verzamelen en sorteren, dat is een mooi begin.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
zo, vandaag de dyane gehaald met de plymouth plus trailer. nog even een kokende motor gehad omdat het verkeer muurvast stond in den haag, maar alles is gelukt. beestachtig ding die plymouth, je merkt er niets van dat je een trailer met 600 kilo erop sleept!
de dyane is helemaal compleet met afdekplaat in de kofferruimte en als extra een oud grilletje erbij. de motor is los en de ruitensproeier werkt...
de koets heeft alleen twee bodemplaten nodig zo op het eerste gezicht, dus die krijgt een nieuwe eigenaar.
chassis ziet er goed uit, als de koets eraf is weten we meer, gaat in ieder geval goed antiroest beschermd worden met hammerite.
foto's:

de dyane is helemaal compleet met afdekplaat in de kofferruimte en als extra een oud grilletje erbij. de motor is los en de ruitensproeier werkt...
de koets heeft alleen twee bodemplaten nodig zo op het eerste gezicht, dus die krijgt een nieuwe eigenaar.
chassis ziet er goed uit, als de koets eraf is weten we meer, gaat in ieder geval goed antiroest beschermd worden met hammerite.
foto's:

-
- Heavy user
damn wat een strak koetsje (oordelend op de paar foto's) wou dat ik m kwijt kon. zou m goed kunnen gebruiken voor de restauratie van de 83er, maar ja ben eerst nog een tijd bezig met de 69er....
mooie combi trouwens die bak met de dyane erachter
mooie combi trouwens die bak met de dyane erachter
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
vandaag de hogedrukspuit op de dyane gezet, spoot er nergens gaten in, daarna met een zachte borstel er over en er kwam een hele witte kalkachtige laag af. lak ziet er een stuk beter uit nu, valt goed uit te poetsen, maar dat ga ik niet doen natuurlijk.
er zit een voorbank in de dyane, past die zonder meer in een 2cv? ziet er wel gezellig uit zo, ik heb altijd stoelen gehad.
er zit een voorbank in de dyane, past die zonder meer in een 2cv? ziet er wel gezellig uit zo, ik heb altijd stoelen gehad.