Op diverse plekken in dit forum wordt geschreven over het gebruik van chassislak.
In mijn omgeving beweert iemand dat hij al vele jaren chassislak (van de Gamma!) gebruikt op kaal metaal dan wel op opgeschuurde lak. Het zou fantastisch zijn. Veel beter dan Owatrol en dergelijke en minimaal zo goed als RX (maar natuurlijk veel goedkoper).
Ik kan het niet geloven.
Heeft iemand zelf ervaring met dat spul en zo ja: wat zijn die?
Heb je het inderdaad op kaal metaal gesmeerd, op een opgeschuurde onderlaag of op een primer?
Chassislak
Natuurlijk, de roest kan altijd van binnenuit komen. Maar het gaat mij niet zo zeer om het beschermen van een chassis, maar om het beschermen van o.a. plaatwerk.
In dat verband wil ik graag de ervaringen van anderen lezen.
Waar heeft men het opgesmeerd (kaal metaal, oude laklagen, primer) en hoe heeft zich dat gehouden?
In dat verband wil ik graag de ervaringen van anderen lezen.
Waar heeft men het opgesmeerd (kaal metaal, oude laklagen, primer) en hoe heeft zich dat gehouden?
-
- Veelvuldig poster
ik heb mijn eend destijds ook gerollerd in verf van de karwei.
Was ideaal te polijsten. Eerst oude laklaag dof schuren en dan rollen maar. Verf bleef lang goed en zit er nog op:)
De zwarte gamma metaalverf heb ik gebruikt voor de stoelframes van mijn HY. Dekt super op kaal metaal!
Hoe deze verf zich houdt op lange termijn weet ik nog niet maar eerste resultaat is verbluffend.
Was ideaal te polijsten. Eerst oude laklaag dof schuren en dan rollen maar. Verf bleef lang goed en zit er nog op:)
De zwarte gamma metaalverf heb ik gebruikt voor de stoelframes van mijn HY. Dekt super op kaal metaal!
Hoe deze verf zich houdt op lange termijn weet ik nog niet maar eerste resultaat is verbluffend.
Citroén rolls better than a Rolls!