Hulpvraag: kun je rijden met lekkende accu?

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Hulpvraag: kun je rijden met lekkende accu?

Bericht door Clau (°\=/°) » za 10 jul, 2010 21:55

Mijn nichtje is hier op doorreis en haar Volkswagen Golf start niet meer.
Ik heb met mijn 2cv en startkabels haar auto weer aan de praat gekregen maar nu wil ze morgen 950 km gaan rijden met dus een accu die leegloopt. Kan dat?
Wat als ze lichten aan moet?
Ze kan op zich ook wel tanken met de motor aan maar ik kan niet op internet vinden of je zo ver kunt rijden met een probleem dat de accu dus steeds leegloopt.
Als ze ene half uur heeft gereden, ze zet de motor uit en start gelijk dan doet hij het wel.
Tien minuten later is er helemaal geen stroom meer. ( ik denk aan een soort kortsluiting wat de accu snel leegtrekt maar ik heb ook geen idee)
*miep miep* (°\=/°)

Roel l'Hiver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Roel l'Hiver » za 10 jul, 2010 22:12

benzine of diesel motor?

Als de dynamo goed laad, dan blijft de motor waarschijnlijk wel draaien. Of het verstandig is zover te rijden met een defecte accu..... :?
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques

Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Clau (°\=/°) » za 10 jul, 2010 22:34

benzine.
Ja ik dacht, als hij eenmaal draait dan blijft hij het wel doen.. toch?
*miep miep* (°\=/°)

Roel l'Hiver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Roel l'Hiver » za 10 jul, 2010 23:50

ja, zolang de dynamo meer stroom levert dan de gebruikers gebruiken gaat het goed...
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques

SPOTeend
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Re: Hulpvraag: kun je rijden met lekkende accu?

Bericht door SPOTeend » zo 11 jul, 2010 01:09

Clau (°\=/°) schreef:Ik heb met mijn 2cv en startkabels haar auto weer aan de praat gekregen maar nu wil ze morgen 950 km gaan rijden met dus een accu die leegloopt. Kan dat?
Ik dacht bij het lezen vd titel dat er vloeistof uit de accu lekte maar ik begrijp nu dat over een elektrisch 'lek' gaat, klopt dat?

Ik ben ooit met een HY met een defecte dynamo naar Parijs gereden. Geen lampen geen ruitenwissers, geen radio, geen kachelaanjager. Dan gaat het lang goed.
Starten kon ook met de slinger maar de motor heeft ook stroom nodig. Niet zo veel maar toch.
Op het laatst op de gok toch de lampen aan en met een lege accu nét gearriveerd.
Dus kwestie van bij het eerste daglicht vertrekken dan kun je zo lang mogelijk doorrijden.

Maar ja dat was met een in principe goeie accu vertrekken, die van mij liep niet uit zichzelf leeg.
In dit geval zou ik er toch z.s.m. een andere accu in zetten.
Maar het kan ook nog een sluiting in de bedrading van die Golf zijn.
A-type rijder sinds 1980.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » zo 11 jul, 2010 08:09

Kan ook de dynamo van de auto zijn die het niet meer doet.
diverse Citroens, wat anders.

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » ma 12 jul, 2010 12:29

Als die accu slecht is maakt niet uit, je kunt m wel aandrukken.

Als de dynamo slecht is dan zou ik even een ANWB ledenpas aanvragen, mocht de auto het begeven heb je tenminste recht op vervangend vervoer ;) Als je niet zeker weet wat het probleem is, zou ik ook zo'n ledenpas aanvragen.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

ANWB ledenpas

Bericht door blanc/rouge2cv » ma 12 jul, 2010 12:40

thomaaas schreef:Als die accu slecht is maakt niet uit, je kunt m wel aandrukken.

Als de dynamo slecht is dan zou ik even een ANWB ledenpas aanvragen, mocht de auto het begeven heb je tenminste recht op vervangend vervoer ;) Als je niet zeker weet wat het probleem is, zou ik ook zo'n ledenpas aanvragen.
als je een anwb pas wil gebruiken moet je deze eerst aan vragen, en dan kan je hem nog niet gelijk gebruiken dat duurt een paar dagen en als je gelijk sercive wilt langs de weg maar geen lid bent kan dat ook maar let op je moet gelijk betalen en veel duurder dan gewoon lid worden

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Re: Hulpvraag: kun je rijden met lekkende accu?

Bericht door blanc/rouge2cv » ma 12 jul, 2010 12:58

Clau (°\=/°) schreef:Mijn nichtje is hier op doorreis en haar Volkswagen Golf start niet meer.
Ik heb met mijn 2cv en startkabels haar auto weer aan de praat gekregen maar nu wil ze morgen 950 km gaan rijden met dus een accu die leegloopt. Kan dat?
Wat als ze lichten aan moet?
Ze kan op zich ook wel tanken met de motor aan maar ik kan niet op internet vinden of je zo ver kunt rijden met een probleem dat de accu dus steeds leegloopt.
Als ze ene half uur heeft gereden, ze zet de motor uit en start gelijk dan doet hij het wel.
Tien minuten later is er helemaal geen stroom meer. ( ik denk aan een soort kortsluiting wat de accu snel leegtrekt maar ik heb ook geen idee)
als de accu steeds leeg loopt moet je de dopjes van je accu eens los doen en dan binnen in je accu kijken of dat je accu niet droog staat en je accuplatjes binnen in de accu niet tegen elkaar komen of is het een onderhoudsvrije accu dan even kijken naar het ronde kijk glas kijk of deze groen is zo niet even accu vervangen . om te testen of je accu of dynamo kapot zijn kan je het volgende doen ,,,,auto starten,motor laten draaien , accu pool los koppelen blijft de motor gewoon lopen dan zit je probleem bij je accu en zou ik even lang een accuboer gaan om door te laten meten , dit is meestal gratis en als je dat allemaal niet wilt doen zou ik op de sloop even een goede accu kopen en deze meenemen in de kofferbak als extra start accu en een paar startkabels achterin leggen dan kan je altijd of je resrve accu gebruiken of even iemand langs de weg aanhouden om een beetje stroom te vragen [ [[aangezien het hier een vrouw betreft is er altijd wel iemand die stopt voor hulp]] veel succes en keep them rolling

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 12 jul, 2010 13:29

Als het een benzine motor is met carburateur dan kun je een extra accu in de kofferbak leggen en een plus draad naar de bobine trekken met een aan-uit schakelaar er tussen. Als ie dan eenmaal start blijft ie het wel een tijd doen. Bobine zit op ongeveer 5A per uur, met 45A accu kun je dan ongeveer 9 uur rijden.

Plaats reactie