lelijke eendje en ami 6je

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 15 jul, 2010 10:07

monroes zijn echt Kl*te, het zou niet mijn advies zijn

ramon

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 15 jul, 2010 10:19

Heb je er ooit mee gereden??? :roll:

Monroe valt wel in het rijtje A-merken. Lips .... :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Eendeke » do 22 jul, 2010 11:16

Even wat anders:
Heb eergisteren 's avonds in het pikkedonder op een boerenerf even schade gereden aan mijn eend.
Ik reed tegen een berg schoot aan toen ik naar achteren reed. Een plaat is tegen de kont van mijn eend geknalt :cry: Gelukkig heeft de kentekenplaat een groot deel opgevangen en reed ik langzaam. Toch is het vlakke gedeelte flink gedeukt.

Nu zit ik een beetje te denken over het uitdeuken. Het is een eend, dus ietsje deukerig vind ik niet erg, maar je zit met die versteviging achter die plaat (waar ook de draden lopen van de lichten binnenin)
Zou ik die versteviging binnen weg/los kunnen slijpen op de plaat mooi recht te slaan?? De deuken zitten net rottig achter de versteviging.

Een foto zal ik wel even gaan maken. Nu staat de eend bij te komen van schrik in de garage :? Rij nu in een r4 :lol:

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » do 22 jul, 2010 11:45

Doe ook maar een foto van die Renault.. :)
Die versteviging kun je wegslijpen, maar echt handig is het niet: in een lastige hoek liggen slijpen in je kofferbak. En daarna in diezelfde lastige hoek alles weer teruglassen. Beetje veel werk voor een deuk die ook op andere, makkelijkere manieren weg te krijgen is:

Je kunt beter zo'n stang gebruiken die bij autoschadeherstellers gebruikt worden om deuken in deuren et. van binnenuit er uit te drukken.
Stalen staaf, aan een kant in 90 graden gebogen (als een handvat, waarmee je kracht kan zetten) en aan de andere kant in zo'n 60 graden gebogen en wat afgeplat (om van binnenuit de deuk goeddeels weg te drukken).

Dit ding levert voldoende hefboomkracht op om uit te deuken. Makkelijk, omdat je tussen de versteviging kunt doorwerken. Is sneller, makkelijker en voorkomt dat je je halve eend uit elkaar slijpt om een deukje er uit te drukken. (kanon versus mug zeg maar;) )

Wat ook nog kan is een stevige parker in de deuk drukken en die gebruiken om de deuk er uit te trekken. Gaatje daarna weer dichtlassen.

edit:
Zoiets, ik vind even geen betere plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » do 22 jul, 2010 12:11

Parker en klauwhamer!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Eendeke » do 22 jul, 2010 13:51

Afbeelding

De renault 4 :D Inmiddels al wat aan verandert, zoals mooiere bumpers etc

Eigenlijk is ie teveel. Zet hem denk ik wel te koop als ie helemaal klaar is, dus als ie nog nieuwe achterschermen heeft bv. Interesse :lol:
Maar hij rijdt wel lekker hoor 8)

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Erasmo » za 24 jul, 2010 09:49

Ik zie hier in Bosnië nog massa's van die bakjes rond rijden, zijn opzich wel leuke bakjes :)

Als ik naar binnen gluur bij een geparkeerd exemplaar dan lijkt het erop dat ze net zo simpel doch slim gemaakt zijn als een eendje...

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » za 24 jul, 2010 09:57

Mijn neefje heeft R4 en is bijna klaar met opknappen, maar ik kan je verzekeren dat een eend vele malen makkelijker in elkaar zit dan zo'n R4.

Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Eendeke » di 27 jul, 2010 21:34

Dan geef ik hem gelijk. Tis net een echte auto :x En niet luchtgekoeld :!:

Plaats reactie