6Volt / 123 ignition

Gebruikersavatar
marcel2cv
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 26 okt, 2009 21:10
Locatie: vlaardingen

Bericht door marcel2cv » vr 23 jul, 2010 19:55

Ik heb hem idd eerst een tijd aan de lader gehad, langer dan 20 min. Geloof ook niet dat er iets mis is met mijn accu hoor.
bedankt voor de tip

Gebruikersavatar
marcel2cv
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 26 okt, 2009 21:10
Locatie: vlaardingen

Bericht door marcel2cv » vr 23 jul, 2010 19:56

ik heb wel een aantal foto's, niet van hoge kwaliteit maar toch. kan ik ze ergens posten?

jornmetten
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: do 25 feb, 2010 19:33
Locatie: Utrecht

Bericht door jornmetten » vr 23 jul, 2010 20:36

Ik ben zelf erg blij dat ik op een gegeven moment door had datde zwarte accu's niet goed waren. bij het tweede exemplaar bleef het zuur en ook niet goed in, niet fijn voor mijn schutbord.(terwijl mijn spanningsregelaar na een zorgvuldige test,perfect bleek te werken)

Er zijn een paar mensen die ik ken die nog wel in de zwarte accu's geloven, en ik mag graag naar ze kijken als ze weer moeten slingeren.

Mijn beide accu's hebben voor gebruik netjes aan de lader gestaan, zoals het hoort.

Neem van mijn lijsje over wat je wilt, Het is het resultaat van ervaring opgedaan door twee eendenspecialisten, ikzelf en en paar mensen om mij heen.

uiteindelik gaat het er om dat j een eend krijgt die betrouwbaar is, en start zoals het hoort.

combinatie 123/valse lucht ken ik niet. Ik heb zowel mijn asje gereviseerd als mijn carburateur en het spruitstuk gevlakt .En ook het bakeliete afstandstuk is prima.
En dan heb je nog het gaatje onderaan je dashpot..dat is gewoon open.

Wie hlpt mij dat italiaaanse merk puntjes herineren, de doosjes liggen niet hier...

nogmaals succes

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5123
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 23 jul, 2010 20:38

valse lucht kan ook nog tussen spruitstuk en kop. De tip van 123 werkte perfect bij mij.
diverse Citroens, wat anders.

jornmetten
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: do 25 feb, 2010 19:33
Locatie: Utrecht

Bericht door jornmetten » vr 23 jul, 2010 22:49

Dat zit ,geloof me, prima dicht.

Gebruikersavatar
marcel2cv
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 26 okt, 2009 21:10
Locatie: vlaardingen

Bericht door marcel2cv » za 24 jul, 2010 11:11

Ik heb je lijstje opgeslagen in een word doc dus dat gaat goed komen. Vandaag eerst weer verder met het schilderen van mijn huis, misschien vanmiddag nog even rijden/testen/sleutelen.

Gebruikersavatar
marcel2cv
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 26 okt, 2009 21:10
Locatie: vlaardingen

Bericht door marcel2cv » za 24 jul, 2010 12:38

Zou mijn probleem ook te maken kunnen hebben met mijn spannings regelaar? Kan ik die testen/afstellen? Ik weet dat hij wel werkt want dat heb ik getest (vraag me even niet hoe, heb het aan de hand van de handleiding van het eeec gedaan) Verder heb ik een tijd geleden mijn dynamo ook opgeladen dwz de spoelen via de zelfde beschrijving opgeladen. moet je dit regelmatig herhalen?

jornmetten
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: do 25 feb, 2010 19:33
Locatie: Utrecht

Bericht door jornmetten » za 24 jul, 2010 12:56

Goed bezig!

je spanningsregelaar kan van slag zijn, maar mestal zijn ze goed.
Je kunt ze testen en afstellen. Hoe dat precies moet, zou ik ook wer even moeten navragen aan diegene die de mijne ook heeft nagemeten, Ik wil je zijn telnummer evt.pben.

Als je je spoelen gemagnetiseerd hebt hoeft het niet nog een keer.
Is je collector schoon? en zijn de lamellen vrij, dwz. zijn de groefjes schoon.
je kunt datmet een stukje ijzerzaag, of een goed mes makkelijk doen.
als de groefjes dicht zitten springen er vonkjes over,en dat werkt ook niet bevordelijk.

Als je end gestart is en loopt moet de amperemeter op je dashboard uitslaan. als je je lichten aandoet slaat ie de andere kant op. Maak je vervolgens toeren dan moet de naald weer ongeveer in het midden staan.

groet!

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » za 24 jul, 2010 13:57

jornmetten schreef:
Wie hlpt mij dat italiaaanse merk puntjes herineren, de doosjes liggen niet hier...

nogmaals succes
Facet?

Hier een plaatje van marcel's 12pktje.

http://www.flickr.com/photos/citroen250/4165408879
http://www.flickr.com/photos/citroen250/4160396965
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

Gebruikersavatar
marcel2cv
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 26 okt, 2009 21:10
Locatie: vlaardingen

Bericht door marcel2cv » za 24 jul, 2010 13:59

Martijn, bedankt man. Zie ik je van de week nog, heb een glazenpotje en zou graag wat van je verf willen hebben.

jornmetten
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: do 25 feb, 2010 19:33
Locatie: Utrecht

Bericht door jornmetten » za 24 jul, 2010 16:16

Yep, Facet!

beste puntjes! had je niet gedacht he? Italiaans!

Martijn bedankt!

en Marcel: Mooie wagen!

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » za 24 jul, 2010 18:23

marcel2cv schreef:Martijn, bedankt man. Zie ik je van de week nog, heb een glazenpotje en zou graag wat van je verf willen hebben.
Geen punt!
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » do 29 jul, 2010 23:21

Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5123
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 30 jul, 2010 08:22

Hij heeft een kapot achterlicht ;-)
Een kennis hier had ook een probleem met zijn AZ van 56 oorzaak bleek 2-ledig. Versleten koolborstels en een weigerachtige spanningsregelaar. Hij gebruikt de wagen elke dag ook s'winters.
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie