ff voorstellen FS-09-XT

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » do 15 okt, 2009 23:02

neuu hagel wit
see you when you see me

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » do 15 okt, 2009 23:07

was je voor je de eend kocht al stickers aan het sparen? Of heb je dolf zijn deuren gesjeest?

Blijft toch mooi he, dat mattuhhhhhh

Tot ziens op een meeting
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Captain Krimson » do 15 okt, 2009 23:12

hij is mooi!

8)

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door PJ'74 » vr 16 okt, 2009 00:46

Bedankt voor jullie reacties!!!

De bumpers wilde ik eigenlijk vervangen voor dakar exemplaren maar die zijn nogal zeldzaam en dus duur... Ik wou die van Ramon wel overnemen maar ze zijn me iets te prijzig :( Misschien bak ik zelf zoiets van een stuk buis op de steunen. Ik ga eerst deze bumpies kaal halen en laten roesten...*** IN RUST WE TRUST***....heheheheheh..
Dan passen ze er nog wat beter bij.

Die stickers spaar ik idd al jaren :lol:
Vooral surf en skate spul van vrooeeeggguurrr.. :bluesbrother:
Die oldskool race stickers heb ik vant internet..die zijn ironisch bedoeld natuurlijk.... :wink:

Zijn er ook nog 2CVmeetings in het noorden van nederland??
Volgens mij zijn de meeste meer int zuiden enzo???
Hier ist ook mooi!!!
8)
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door PJ'74 » do 12 nov, 2009 20:58

hallo allemaal......

ff een update want ik heb weer enkele aanpassingen gedaan...

vooral kleine dingen, nieuwe spatlappen en wissertjes...

onder de kap wat slangen/klemmen vervangen e.d. en schoongemaakt..

nieuwe slotjes, vloerbedekking en deurbekleding.. enz.

en een paar blauwe plaatjes erop :wink: dat maakt em helemaal af

nu nog een paar dakarbumpers, een ander dak en stoelen en vast nog veel

meer..

nog genoeg te doen dus... ik hou jullie op de hoogte!

Afbeelding

:twisted:

Afbeelding

:maffia:

Afbeelding

:twisted:
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door björn » do 12 nov, 2009 21:20

nu alleen de veering om laag schroeven :twisted:
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door PJ'74 » do 12 nov, 2009 23:24

dat wil ik ook nog gaan doen...
jammergenoeg heeft de vorige eigenaar alles, dus ook die stangen in drie lagen tectyl gezet :cry:
dat moet er eerst af.... heeft iemand een tip?
dacht zelf misschien met een brander??

had de achterbumper ook nog kaal gehaald, kan ie lekker roeste :twisted:

"IN RUST WE TRUST"
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001

MrGaussie
Beginner
Beginner

Bericht door MrGaussie » ma 26 jul, 2010 16:56

PJ'74, geweldig man om mijn ouwe eend reincarneerd te zien!!

Keek 5 minuten geledenwat foto's van mn vakantie naar Frankrijk met een paar maten in 2007 en besloot eens op RDW.nl te checken of het kenteken alweer een apk had en tot mijn vreugde was dat het geval!

Veel dank voor je vermelding van het kenteken in je openingspost, daardoor vond ik tegen alle verwachtingen in onmiddelijk de nieuwe eigenaar inclusief foto's! Inmiddels vervoer ik mij met (op) een 650cc 1 cilinder met bijna 2x zoveel vermogen als een eend en een derde van het gewicht, ook erg leuk op een hele andere manier. Qua lol onderweg en gezelligheid gaat er niets boven een eend. Echt een chickmagnet ook, minstens zo goed als mn motor.

Zelf ben ik altijd van plan geweest hem te herstellen in originele staat in blue azurite omdat die kleur maar 2 jaar geleverd is etc bla bla maar als arme student nooit het geld voor gehad.

Zo'n zwart/groene als je er nu van gemaakt hebt is overigens ook erg gaaf! En natuurlijk altijd fijn om niet opgemerkt te worden door nachtkijkers :D

Ik ben heel benieuwd wat je ervoor hebt neergeteld want de personen die hem in bezit hebben gehad tussen pakweg maart 2009 en augustus 2009 hebben er zo te zien aan de eerste paar foto's weinig tot niets aan hersteld, behalve dan alles in de tectyl zetten en wss een ander chassis eronder geknald. Hoe was (is) de voetenbak? Die was echt helemaal naar de knoppen aan de rechterkant.

Als ik zo vrij mag zijn mag je me een PM sturen met het aankoopbedrag.

Maargoed terzake, je vroeg om meer info over je aankoop:

door mij gekocht van tweede (geloof ik) eigenaar eind 2006. Chassis wat er toen onder lag is imitatie uit 2000 maar het lijkt me dat die inmiddels vervangen is want die was helemaal rot. De motor was altijd nog heel goed maar ik weet niet of er nog steeds dezelfde in ligt, er zijn aanwijzingen van wel (zie later). Ik heb werkelijk geen idee wanneer dat blok voor het laatst gereviseerd is. Ik heb altijd elk half jaar kleppen gesteld en olie vervangen + vering en fusee's ingevet en eens per jaar de bougies vervangen. In de zomer gebruikte ik 20w50 olie en in de winter wat dunnere. Dit laatste naast de betere eigenschappen van dikkere olie in de zomer ook als stok achter de deur om de gewoonte van 2x per jaar onderhoud vast te houden.Verder heb ik er echt HEEL veel in gereden, bijna elke dag. Ook lange afstanden.

De techniek heeft me echt nooit in de steek gelaten. Hij startte altijd in 1x. Deed ik altijd zonder choke met 2x pompen met het gas, starten met een stoot gas en daarna pas de choke half dicht (half uittrekken). Op 1 of andere manier ging dat veel beter dan starten op de choke. Olie in het luchtfilter. Inderdaad heb ik ooit vastgesteld dat dit aan de vulpijp ligt maar ben er altijd mee doorgereden want het werd niet erger. Op een gegeven moment kreeg ik last van backfires waarbij het luchtfilter eruit klapte en moeite met starten met hete motor (wat natuurlijk altijd al met plankgas gebeurde). Kleppen stellen hielp dan vaak maar er moeten zaken aan vervangen toe zijn geweest en ik denk ook dat de carburateur erg smerig was. Omdat jij ook olie in het luchtfilter hebt en eruit knallend luchtfilter zou het best eens hetzelfde blok kunnen zijn. In dat geval kan ik je nog vertellen (voor zover je dat niet al wist) dat hij olie lekt bij de brilrubbers.

Het meest irritante mankement was echter by far dat er ergens een stroomlek zit. Langer dan een week stilstaan was gegarandeerd platte accu. Menigmaal geslapen met een opladende accu op mn nachtkastje, haha. Ik gooide altijd de min pool los als ik m een tijdje niet gebruikte. Ook een goede startonderbreking gezien de methode van starten die ik gebruikte. Heb jij een contactslot? of start je m nog steeds met de remvloeistof check knop? :D

Hoe dan ook, ik ben blij dat ze er geen kitcar van gemaakt hebben ofzo! Erg vet dat ie weer in goede handen is!

foto's van jouw eend enkele jaren geleden:

Afbeelding
op een berg in provence

Afbeelding
kleppen stellen in de schuur van 1 of andere gastvrije wijnboer

Afbeelding
1 van mijn favorieten. De flitser op deze foto maakte bijna gelijktijdig een foto van ons. "Helaas" nooit iets van gehoord, had het boete bedrag lachend over gehad voor een foto van een stel malloten die te hard rijden in een eend waarvan er 1 staand op de achterbank een foto van een flitskast neemt. :D

Afbeelding
Hier had ik m net een uur in bezit, onderweg van Rotterdam naar Groningen.

Zit een grappig verhaal aanvast, die avond stond er een goeie windkracht 6 en regende het stevig dus dat was een goeie ontgroening wat eendrijden betreft. Aangekomen bij een benzinestation om te tanken stopt er een motoragent naast mn deur. Hij met de mededeling dat een van de remlichten kapot was. Ik: "oke agent, maar ik heb er nog twee" (zat toen een derde remlicht op). Agent: "hoe ver moet je nog?" ik: "naar Groningen" Agent fronst wenkbrauwen en zegt: "Veel succes". Ik: "Grijns"

Good one mate! nogmaals gefeliciteerd met je aankoop!

edit: ps. Toen ie uit de fabriek kwam was het een club, geen special trouwens.
Laatst gewijzigd door MrGaussie op ma 26 jul, 2010 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » ma 26 jul, 2010 22:15

tectyl kun je eens proberen op te lossen met petroleum. Erop kwasten even laten weken en weer afvegen met oude lappen, en nog en nog..... enz ;-) :?
diverse Citroens, wat anders.

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door PJ'74 » do 29 jul, 2010 15:54

Hee MrGaussie.

Bedankt voor je uitgebreidde reactie!!!!
Ik heb je ook al ff een pm gestuurd.
Wat een hoop informatie en leuke foto's!!
S U P E R!!
De APK zit er nog op, tot half augustus maar ik ben er nog mee bezig dus wordt ie eerst nog ff geschorst :cry:
Ik wist de originele kleur niet en wilde altijd al een 'stoere' eend, vandaar de matzwart en legergroene kleur.
De vorige eigenaar/beunhaas heeft er niet veel aan gedaan. De voetenbak is gelast en het chassis is geteerd en gelast maar daar is het volgens mij bij gebleven.
Motorisch was ie nog steeds prima, idd wel olieverlies en momenteel ook remolie( voorste cilinders moeten vervangen) en soms wat olie in het luchtfilterhuis. Ik zal de carb. ook nog controleren. Dat stroomlek is idd vervelend! Ik haal ook altijd de pool eraf :wink:
Starten wordt nog steeds gedaan met de 'start'knop!! net als in een Bugatti :D
Al met al ben ik er errug trots op en ben ik niet van plan ooit afscheid te nemen van deze bijzondere eend!
Toen ik hem kocht in Apeldoorn heb ik op de terugweg ook wel wat beleefd!!
Net op de snelweg was het BOEM en begon het binnen erg te roken! Brand!!
De verkoper heeft me toen weer teruggesleept en de elec. ontsteking vervangen. Die was doorgebrand net als de halve kabelboom. Iemand had ergens een zekering overgeslagen waardoor kortsluiting was veroorzaakt??!!
Toen weer opnieuw vertrokken voor de terugreis naar Friesland. Na een uurtje vloog het dak er nog bijna af, kon het nog net vastpakken! Spanbandje erom en rijden maar weer. Dat was een heel avontuur!

Ik ben nu dus van plan hem op te knappen en daarna weer lekker te gaan rijden. Nu nog de tijd ervoor vinden. Deze zomer nog!!

Groeten van Peter Jan
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001

MrGaussie
Beginner
Beginner

Bericht door MrGaussie » do 29 jul, 2010 16:38

Ontsteking was niet gezekerd? lekker is dat, moet in mijn tijd niet anders zijn geweest.. Heb nooit iets aan de onsteking hoeven doen. Wel wist ik dat het elektrisch systeem een zootje is. Bij het verwijderen van zekeringen vielen altijd andere dingen uit dan volgens het elektrisch schema de bedoeling zou zijn.

Ik heb een keer besloten de olielekkerij te laten voor wat het is omdat voor het vervangen van de brilrubbers het hele blok uit elkaar moet en ze vaak na een jaartje alweer lekken (volgens mijn eendendokter in Groningen).

Hoort toch ook wel een beetje bij het luchtgekoelde. Vervelend van die remmen, dat zat er wel een beetje aan te komen denk ik. De Franse bergen hebben ze geen goed gedaan, daarna begon het te piepen en kraken. Toentertijd eens oververhitte trommels gekoeld door er overheen te pissen. Werkte uitstekend!
Check ook even de trommels achter, ik weet zeker dat er achter ook een lek(je) zit. Bij mij verdween er ongeveer een halve centimeter (vloeistofpijl in het reservoir) remolie per maand.

Het oude dak is onherstelbaar beschadigd toen ik eens met zuidwester storm een gitaar ging kopen in Breda. Toen dacht ik echt dat de hele wagen uit elkaar getrokken zou worden. Blij dat ik alle deuren nog had bij aankomst. en toen terug met wind mee :D

Hoogste snelheid die ik ooit heb gehaald is iets meer dan 125 op de teller. Dat was op de A6 na de vakantie naar Frankrijk toen ie 5000km was losgereden.

Ooit eens geprobeerd een V6 met lege accu te jumpstarten met de eend, succes nihil.

Ik had een redelijk overdreven geluids systeem in een zelfgemaakte hoedenplank. Reacties van omstanders zijn echt priceless als je in de meest lelijke lichtblauwe eend door een hoerenstraat rijdt met snoeihard Let's get it on van Barry White uit de speakers.

Wedstrijdjes op de snelweg met andere eenden.

Schieten me nog veel meer grappige momenten te binnen, echt een fantastisch ding.

Mooiste van alles vond ik toch het rijden in de zomer, dak eraf, muziekje erbij en het geluid van het boxer motortje. Met het lage vermogen is haast maken echt een illusie dus altijd lekker op tijd vertrekken en rustig an doen. Heb een aantal slechte gewoontes in het verkeer, hard rijden, kleven. Daar wordt je wel goed van genezen door een paar jaar eend rijden. En maar lachen en zwaaien naar de mannetjes in pakken die in hun Audi's het stuur zitten op te vreten omdat ze 1km 110 moeten rijden achter een eend.

Heb nu met de motor weer vermaak (en eigen vervoer!!) maar vorige zomer toen ik de eend verkocht had om motorlessen te betalen heb ik m erg gemist! Ik blijf eenden structureel groeten als ik ze tegen kom, soms tot verbazing van de bestuurders.
Het viel me op dat in extreme weersomstandigheden motorrijders wel vaker groeten naar eenden. Er zijn toch parallellen tussen beide manieren van transport. Avontuur, blootstelling aan de elementen, grote kans op ernstige lichamelijke schade bij een ongeval etc.

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door PJ'74 » wo 11 aug, 2010 21:26

Doordat ik nu ben begonnen met demontage en de remmen ben ik er wel achter dat het chassis wel behoorlijk slecht is.
Ik denk dat dat chassis uit 2000 niet vervangen is maar opgelapt. :?
zie topic bij remmen.
ff rem cylinders vervangen dacht ik maar daar zal het wel niet bij blijven. Gelukkig heb ik hem geschorst want hij had anders vandaag gekeurd moeten worden........................
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001

Plaats reactie