Ooit zijn er eens ietwat ongelukkig wat lasspetters op mijn voorruit gevallen waren, en sindsdien gaan de ruitenwissers nogal vlot kapot daardoor. Dus heb ik gisteren maar besloten om de voorruit om te gaan draaien. Maar nu blijkt in het raamrubber kit te zitten die ik er slechts zéér moeizaam uit kan peuteren.
Op de lak van het raamframe lieten die restanten zich vrij normaal verwijderen. De grotere hompen met stompe schroevendraaier of nagel, en kleine vastzittende stukjes met wat benzine. Maar in het rubber zelf heb ik nu een uur zitten pielen om zo'n 10 cm schoon te krijgen.
Weet er misschien hier hoe je die troep er weer uit krijgt?
Kit uit raamrubber verwijderen
-
- Addicted user
- Contacteer:
kit verwijderaar er op smeren, tenminste als het siliconenkit is, met een beetje gelukt wordt alleen siliconen aangetast en niet het raamrubber. Garantie kan ik je er niet voor geven. HG heeft dat spul in zijn assortiment zitten. Maar volgens mij ben je beter af met een nieuw raamrubber, kost je de kop nou ook weer niet, maar ja dan had je waarschijnlijk ook wel een nieuw raam gekocht haha.
Dit was inderdaad niet zo'n 'populair' advies haha.backfire schreef:...., kost je de kop nou ook weer niet, maar ja dan had je waarschijnlijk ook wel een nieuw raam gekocht haha.
Eigenlijk gun ik dit koetsje geen nieuwe spulletjes meer, vandaar mijn schoonmaakactie. Die is inmiddels voltooit, die ruit is omgedraaid, en ik weet weer waarom je niet zomaar iedere zooi die je toevallig tegenkomt overal in en op moet spuiten. Alleen jammer dat deze wetenschap nog niet tot iedereen is is doorgedrongen.
Want het lijkt natuurlijk allemaal wel leuk en alternatief om troep in het raamrubber te frotten, polyester matjes onder de tectyl te verstoppen, pur-schuim in de voetenbak te spuiten, maar je zadelt de toekomstige koper (of wellicht jezelf) wel met een berg extra werk op.
Maar, goed. Ruit zit er weer terug in.
Wat me opviel tijdens het schoonmaken was dat er aan de zijkant twee kleine gaatjes in de ruit zaten. Gaatjes zoals je die krijgt als je een plastic plaatje met een hete naald doorprikt.
Iemand enig idee wat daarvan het nut is?
Of hield de vorige eigenaar gewoon van borduren?
Ooit had ik ook zo'n onplezierige klus. Door teveel geweld en wasbenzine paste het rubber uiteindelijk niet meer. Wat je er van leert: ruitenkit smeer je alleen in Opeltjes Astra en andere auto's die je geen lang leven gunt. In een auto die nog lang mee moet, monteer je de ruitrubbers met wat vaseline en je maakt ze waterdicht met ml-tectyl...