Gisteren de accu weer in de eend gezet en de kabelboom onder de motorkap weer aangesloten. Bij het testen deed geen enkele lamp het. Alleen de stroomverbruikers ie via het contactslot zijn geschakeld hadden stroom (ruitenwisser, oliedrukcontact en benzinemeter). Ik heb op de zekeringen gemeten maar daar stond geen spanning op. Plotseling was het probleem echter weer opgelost en werkte alles weer. Echter hebben de lampen de eerste paar minuten wat staan knipperen alsof de spanning er gedeeltelijk van af ging. Er zit dus een slecht contact ergens.
Nu ben ik bang dat deze storing op een ongewenst moment weer terugkomt. Maar waar moet ik dan gaan zoeken? en waar vertakt de kabel zich in een draad naar het contactslot en de andere stroomverbruikers? Zit dit achter de accubak?
Geen stroom
Die vertakking bestaat uit een lullig krammetje in het omwikkelde deel van de kabelboom, tussen de achterkant van je startmotor en het schutbord. Maar voor je daar gaat priegelen, zou ik eerst de massa-aansluitingen op de versnellingsbak en het schutbord controleren. En kijk ook effe of de dikke moer die de kabels achterop je startmotor bij elkaar houdt, schoon is en goed vast zit.