2CV6 restauratie (KLAAR) + elektronische injectie (KLAAR)

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
ArneBrys
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 105
Lid geworden op: di 5 mei, 2009 16:05
Locatie: Humbeek

Bericht door ArneBrys » wo 4 aug, 2010 20:34

Ik heb nog geen objectieve gegevens hierover.
Hiervoor heb ik er nog niet genoeg mee gereden.

Er zijn nog wel enkele punten die kunnen verbeterd worden (afstelling van de verrijking na het starten, acceleratie verrijking en deceleratie verarming) maar over het algemeen rijd hij heel vlot en ben ik er van verschoten hoe vlot het allemaal te tunen is, eens je de basis over injectiesystemen goed door hebt.

Ik zou hem graag ook eens op een vermogenbank zetten tezamen met een vergelijkbare motor om het verschil te zien. Ik verwacht niet echt een groot verschil aangezien de motor verder origineel is. Wel zou de curve net iets mooier moeten zijn aangezien je geen "gaten" hebt die je met een carburator wel hebt.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » za 15 okt, 2011 18:08

hoi,

ben me aan het inlezen wbt injectie. de reden hiervoor zijn dezelfde als die van jou, maar graag zou ik mijn eend hiermee ook bi-fuel mee willen maken. momenteel rij ik op e85, maar afstelling van het mengsel (nu: carb met opgeboorde sproeiers) kan zeker (nog) beter. nadeel van dit is ook dat ik gebonden ben aan e85 en dat is lang niet overal verkrijgbaar. een mooier lopende motor EN bi-fuel zou heel fijn zijn.

mijn eerste vraag is eigenlijk; zou je iets durven zeggen of het mogelijk zou zijn met een soortgelijke set-up als jij hebt, de motor bi-fuel te maken?

jammer dat je foto's niet meer in het topic te zien zijn (maakt het net wat levendiger :wink: )
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door Erasmo » ma 17 okt, 2011 18:54

dyane_maniac schreef:hoi,

ben me aan het inlezen wbt injectie. de reden hiervoor zijn dezelfde als die van jou, maar graag zou ik mijn eend hiermee ook bi-fuel mee willen maken. momenteel rij ik op e85, maar afstelling van het mengsel (nu: carb met opgeboorde sproeiers) kan zeker (nog) beter. nadeel van dit is ook dat ik gebonden ben aan e85 en dat is lang niet overal verkrijgbaar. een mooier lopende motor EN bi-fuel zou heel fijn zijn.

mijn eerste vraag is eigenlijk; zou je iets durven zeggen of het mogelijk zou zijn met een soortgelijke set-up als jij hebt, de motor bi-fuel te maken?

jammer dat je foto's niet meer in het topic te zien zijn (maakt het net wat levendiger :wink: )
Ik heb de E85 stations als adressenbestand in mijn navigatiesysteem, en altijd 20 liter reserve mee.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 17 okt, 2011 20:16

ik ook. wel jammer dat het e85 bestand dat ik heb uit 2009 komt en er in frankrijk toch een aantal tankstations (natuurlijk alleen op de laatste dag op de doorreis naar huis) geen e85 meer verkochten.

op vakantie heb ik zelfs 2x20 liter reserve mee.

maar ik zou dus graag mijn blok zoveel mogelijk willen tunen voor e85 maar als het even kan ook bi-fuel maken
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door Erasmo » ma 17 okt, 2011 20:30

Ik heb een carb met verstelbare sproeiers, is dat niet wat voor je?

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 17 okt, 2011 20:57

nee. dat had ik, maar ik had problemen met dat de sproeier tegen de vlotter aan kwam.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie