Verschil koppeling voor of na '82

Alle vragen over het reviseren van een versnellingsbak kun je hier stellen.
Plaats reactie
TC2CV
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 10:18
Locatie: Ede

Verschil koppeling voor of na '82

Bericht door TC2CV » zo 8 aug, 2010 11:00

Er zal vast al eens wat over geschreven/ gevraagd zijn maar ik kan het niet vinden! (Zoek al 2,5uur)

Moet waarschijnlijk de koppeling vervangen en nou zag ik op een website voor onderdelen dat er verschil is tussen koppelingen van voor 82 en na 82, wat uis het verschil en waar kan ik het aan zien???

Liefst voor ik alles uit elkaar trek, zo dat ik de onderdelen al heb voor ik begin!
\" Ik ben niet schizofreen, ik ben in m\'n eendje\"

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » zo 8 aug, 2010 12:03

Dat jaar was de overgang van de ouderwetse koppeling met drukvingers naar de diafragmakoppeling. Echt alles wat met ontkoppelen te maken had, is toen veranderd. Dus niet alleen de drukgroep en de koppelingsplaat, maat ook het vliegwiel aan de motor, het druklager en de prise-as van de versnellingsbak.

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » zo 8 aug, 2010 12:05

Van al die spullen kun je alleen een stukje van het vliegwiel zien vóór het demonteren. Het nieuwere type vliegwiel is dunner.

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1952
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » zo 8 aug, 2010 19:24

Als je er niet uitkomt kan je ook allebei de sets kopen met de afspraak dat je de niet passende ongeopend retourneerd.
tweeceevees zijn leuk!

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 9 aug, 2010 06:54

Het verschil is ook,dat de koppeligsvork met daaraan de kabel zich bij de diafragmakoppeling aan de onderzijde van de bak bevind en bij de andere
(de oudere) aan de zijkant

TC2CV
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 10:18
Locatie: Ede

Bericht door TC2CV » ma 9 aug, 2010 11:11

Dank voor de reacties

Als ik het goed begrijp kan ik het dus zien aan de kabel!?!

Nou dan zo maar eens een voorzichtig begin maken en eerst even rustig alles bekijken!
\" Ik ben niet schizofreen, ik ben in m\'n eendje\"

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » ma 9 aug, 2010 11:18

Met alle respect: Dat lijkt me een vergissing. die oude koppelingen met de vork aan de zijkant zijn van de oereenden en de Ami Zesjes. Deze vraag ging toch over de wijziging van 1982? Lang daarvóór liep de koppelingskabel al door de onderkant van de bak. En daarna ook.

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » ma 9 aug, 2010 17:27

wat ook een redelijke graadmeter is, zijn de voorremmen ,trommels oude type , schijven nieuwe type
hoewel er dianes en ami's zijn met schijven en oude type koppeling .
maar als je zeker weet dat het een eenden bak is, is dit een redelijke vuist regel.
een traps en twee traps carburateur ook allemaal rond de zelfde tijd aangepast
2cv6 azu-b 250

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » di 10 aug, 2010 21:47

Je kan het direct zien aan de vorm van het vliegwiel

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » di 10 aug, 2010 22:05

Ik heb ze vorige week nog vergeleken:
Het oude type heeft een vliegwiel van 4cm dik,
het nieuwe type heeft een vliegwiel van 2cm dik.
1977 Mehari

Plaats reactie