Denk gevonden. Weer in NL dus in mijn loods eens rustig gekeken.
Beide fusee hebben een forse speling verticaal zo gezegd. Je kan het wel dus iets optillen en pas na 2mm gaat de draagarm mee omhoog. Dit moet ik zoiezo vervangen. Wel snel na 30.000km de fusees op. Op de camping had ik dat dus niet gezien.
Verder kan rukken trekken duwen ik hoor dan niets.
Maar even fuseetjes bestellen.
Stuurkogels zijn het zeker niet heb ik op de camping al gecontroleerd die waren perfect.
Knak geluiden met sturen en veren.
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Nee ze zijn niet slecht, maar iedereen gebruikt gewoon de vulringen welke bij de set geleverd zijn, als je dan pech hebt zit je al meteen op een speling van 1,4mm. Ik heb meegeholpen met het vervangen van mijn fusees. Eerst de speling gemeten, daarna de oude vulring en de nieuwe vulring. Uiteindelijk de juiste vulringen gevonden om tot een speling van 0,4mm te komen. Het kost wat meer werk, maar je snapt wel dat de boel dan veel langer mee gaat.
Ook niet onbelangrijk, de fusee kan maar op 1 manier gemonteerd worden i.v.m. de vetkanalen en natuurlijk regelmatig vet er in pompen.
Ook niet onbelangrijk, de fusee kan maar op 1 manier gemonteerd worden i.v.m. de vetkanalen en natuurlijk regelmatig vet er in pompen.
Ben net weer eens met de eend verder gegaan. Heb alle spatborden eraf. Want ik twijfel toch of de fusees wel het probleem zijn. Ik ga ze zoiezo vervangen. Maar ik heb toch ook het idee dat het stuurhuis niet goed is. Als ik flink aan de stuurstangen ruk voel ik het echt kakken.
Maar even een vraag, is dat te doen stuurhuis reviseren? Heb al tig chassis vervangen etc, maar kapot stuurhuis nog nimmer gezien!
Maar even een vraag, is dat te doen stuurhuis reviseren? Heb al tig chassis vervangen etc, maar kapot stuurhuis nog nimmer gezien!
-
- Beginner
- Berichten: 9
- Lid geworden op: zo 22 okt, 2006 20:37
Hallo,
Even over een heel andere boeg; wat ook een heel rare knak geeft bij inveren en sommige stuurbewegingen, is losse voorasbouten. Deze bouten door het chassis zetten zich na verloop van tijd en gaan door de ruimte knakken. Even stevig aantrekken en weg is het geluid.
Niet veel werk, wel de moeite om te checken en als het het niet is.....ben je gewoon weer net zover als je nu bent.
Met vriendelijke groet,
Sander Aalderink.
Even over een heel andere boeg; wat ook een heel rare knak geeft bij inveren en sommige stuurbewegingen, is losse voorasbouten. Deze bouten door het chassis zetten zich na verloop van tijd en gaan door de ruimte knakken. Even stevig aantrekken en weg is het geluid.
Niet veel werk, wel de moeite om te checken en als het het niet is.....ben je gewoon weer net zover als je nu bent.
Met vriendelijke groet,
Sander Aalderink.