Verschil in versnellingsbak met hetzelfde nummer --> revi
Verschil in versnellingsbak met hetzelfde nummer --> revi
We zijn nog steeds bezig met onze Azam6. Vandaag hebben we de motor en bak eraf gehaald, een kapot lager in de bak was de hoofdreden dat ze 34 jaar geleden in de schuur geparkeerd werd. We hadden er een bak bijgekregen die zou moeten passen. Het nummer kwam overeen AM.331.96 (of 69 dat weet ik even niet uit m'n hoofd) er zat een uitlaat demper van een azam6 onder (uitlaat aan de rechterkant) dus wij hadden er alle vertrouwen in. Toen we motor van de bak trokken zagen we meteen dat er op de priseas van de originele bak fijne vertanding zat en op de bak die erin moet grove. Hoe kan dit? Het is niet zo'n groot probleem, er moet toch een nieuwe koppeling in dus kopen we er nu één voor grove vertanding. Maar vreemd is het wel! 

Laatst gewijzigd door CitRoel op vr 16 jul, 2010 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Dus... ik dacht dat het niet zo'n probleem zou zijn
Voor de bak met grove vertanding op de prise-as is dus wél moeilijk een koppeling te vinden. (als er een bedrijf meeleest en denkt dat die wel een koppeling kunnen leveren dan graag een pmmetje).
Nu gaan we hoogst waarschijnlijk de kapotte bak repareren/reviseren.

Nu gaan we hoogst waarschijnlijk de kapotte bak repareren/reviseren.
Als ik de prise-as in de hand heb kan ik beter nieuwe lagers erin zetten, ik hou dan de originele bak erbij.AZL57 schreef:Wissel anders de priseas van de twee bakken, dat is niet zoveel werk.
Verschil is waarschijnlijk de leeftijd een vroege en een late AZAM.
Je kunt ook het magazijn van de amiclub proberen.
We zijn er nog niet helemaal over uit wat we gaan doen. De originele bak is natuurlijk leuk om erbij te hebben maar het is nu misschien goedkoper om opzoek te gaan naar een koppelingsset. Ik had van Gerard een mailtje dat de koppelingen nog wel te vinden zijn bij clubs.
Om zoals Thomaaas zegt een heleboel te gaan verlassen is niet de bedoeling, als we de koppeling echt niet kunnen vinden kunnen we de bak beter repareren.