slecht oppakken eerste trap

Plaats reactie
tweeceevee
Regelmatige poster
Regelmatige poster

slecht oppakken eerste trap

Bericht door tweeceevee » zo 8 aug, 2010 14:00

Ik heb een andere motor in mijn eend gezet wegens ernstige olielekkage van de oude motor,(die ga ik wel weer lekvrij proberen te maken maar wil wel kunnen blijven rijden in de eend) maar nu pakt de eerste trap van dit blok niet lekker op.

Hij loopt heel netjes en stil, maar als je weg wilt rijden koud en warm schokt hij en moet je bijna volgas geven om lekker weg te rijden.

Ook stottert de motor als je een vaste snelheid aanhoud, niet heel erg maar toch merkbaar.

De carburateur is ultrasoon gereinigd volgens de vorige eigenaar, en ik heb er nieuwe cilinders en zuigers opgezet samen met een zwarte 123.

De sproeiers heb ik nog een keer doorgeblazen met perslucht en lijken schoon, en het acceleratiepompje lijkt ook goed te werken (komt een straal benzine uit) vlotterhoogte staat goed en er is geen sprake van valse lucht (getest met remmenreiniger)

De 123 is met een stroboscoop afgesteld en zou dus goed moeten staan.

Kleppen staan goed, benzinepomp is nieuw alsmede de gehele brandstofleiding, ook het stukje bovenop de tank.

Wat kan dit eventueel zijn?

Is er eventueel een soort standaard sproeierbezetting voor een A06/635 blokje waar hij goed mee zou moeten lopen?

Het oude blok is een AM2, en die liep goed, maar die is op de dyno afgesteld dus die carb. wil ik niet gaan gebruiken.

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » zo 8 aug, 2010 20:14

Zitten de goede sproeiers erin?
diverse Citroens, wat anders.

landloper
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door landloper » zo 8 aug, 2010 22:33

Is de vlotternaald wel OK? De 123 kan ook kapot zijn...
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Kulio » ma 9 aug, 2010 06:21

loop de klemcontacten van de 123 even na.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » ma 9 aug, 2010 07:08

Zou de carburator eens wisselen,kan je die helemaal uitsluiten.

landloper
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door landloper » ma 9 aug, 2010 11:08

Gerard2cv schreef:Zou de carburator eens wisselen,kan je die helemaal uitsluiten.
Ja, zo ga je inderdaad systematisch op je doel af! De ervaring spreekt, fijn is dat altijd.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » ma 9 aug, 2010 11:09

Het kan ook een afstelprobleem zijn, een zgn "gat in de carburatie". Dat gat of dipje zit dan niet letterlijk in je carburateur, maar in de grafische weergave van gasklepopening en toerental. Vaak is de oorzaak het te ver inschroeven van de aanslagschroef. De gasklep staat dan in ruststand al voorbij de uitgang van het stationair systeem, de luchtspleet is te groot. Het stationaire mengsel komt dan voor een te groot deel uit het hoofdsysteem van de eerste trap van je carburateur. Slecht oppakken bij het wegrijden kan het gevolg zijn. De oplossing; gasklepaanslag terugdraaien en opnieuw beginnen met het instellen van het stationaire toerental.
Dus: gasklepaanslag beetje aandraaien, optimale instelling mengselregelschroef zoeken, aanslag beetje terug en zo nog een keer of zes...
Ik neem nu maar aan dat het niet een defecte acceleratiepomp is. Dat zie je gauw genoeg als je in de keel van de carb kijkt en de gasklep fel beweegt. Dan moet er een straaltje uit de pomp komen.

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » ma 9 aug, 2010 11:18

Petter lees het beginverhaal nogeens dan lees je dat hij veel van jouw opmerkingen al gedaan had. :lol:
Positief bedoeld hoor.

hans b.
Beginner
Beginner

Bericht door hans b. » zo 15 aug, 2010 17:30

had die problemen ook en tig keer de carb. nagekeken en schoon gemaakt, probleem was over toen ik de bobine had vervangen.

Roadrunner
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Roadrunner » zo 15 aug, 2010 18:33

nokkenas versleten? Bij afgesleten nokken van de nokkenas, kan er in de korte aanzuigtijd niet genoeg mengsel worden aangezogen. Dit kan je merken bij vooral koude motor.

tweeceevee
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door tweeceevee » ma 16 aug, 2010 08:35

Hij loopt weer goed.

Ik heb de Co schroef uitgedraaid (stond wel heel erg arm) en heb de 123 vervangen door punten.

Nu loopt hij weer prima.

Ga de 123 terugsturen voor garantie, ik heb die gisteren in een andere eend gezet, en daar had ik toen het zelfde probleem.

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » ma 16 aug, 2010 10:23

Gerard2cv schreef:Petter lees het beginverhaal nogeens dan lees je dat hij veel van jouw opmerkingen al gedaan had. :lol:
Positief bedoeld hoor.
Tsja... juist omdat de carburateur al zo grondig was schoongemaakt, leek een afstelprobleem één van de resterende mogelijkheden. Komt toch vrij vaak voor, hoor.

Plaats reactie