slecht oppakken eerste trap
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 241
- Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
- Locatie: Scherpenzeel
slecht oppakken eerste trap
Ik heb een andere motor in mijn eend gezet wegens ernstige olielekkage van de oude motor,(die ga ik wel weer lekvrij proberen te maken maar wil wel kunnen blijven rijden in de eend) maar nu pakt de eerste trap van dit blok niet lekker op.
Hij loopt heel netjes en stil, maar als je weg wilt rijden koud en warm schokt hij en moet je bijna volgas geven om lekker weg te rijden.
Ook stottert de motor als je een vaste snelheid aanhoud, niet heel erg maar toch merkbaar.
De carburateur is ultrasoon gereinigd volgens de vorige eigenaar, en ik heb er nieuwe cilinders en zuigers opgezet samen met een zwarte 123.
De sproeiers heb ik nog een keer doorgeblazen met perslucht en lijken schoon, en het acceleratiepompje lijkt ook goed te werken (komt een straal benzine uit) vlotterhoogte staat goed en er is geen sprake van valse lucht (getest met remmenreiniger)
De 123 is met een stroboscoop afgesteld en zou dus goed moeten staan.
Kleppen staan goed, benzinepomp is nieuw alsmede de gehele brandstofleiding, ook het stukje bovenop de tank.
Wat kan dit eventueel zijn?
Is er eventueel een soort standaard sproeierbezetting voor een A06/635 blokje waar hij goed mee zou moeten lopen?
Het oude blok is een AM2, en die liep goed, maar die is op de dyno afgesteld dus die carb. wil ik niet gaan gebruiken.
Hij loopt heel netjes en stil, maar als je weg wilt rijden koud en warm schokt hij en moet je bijna volgas geven om lekker weg te rijden.
Ook stottert de motor als je een vaste snelheid aanhoud, niet heel erg maar toch merkbaar.
De carburateur is ultrasoon gereinigd volgens de vorige eigenaar, en ik heb er nieuwe cilinders en zuigers opgezet samen met een zwarte 123.
De sproeiers heb ik nog een keer doorgeblazen met perslucht en lijken schoon, en het acceleratiepompje lijkt ook goed te werken (komt een straal benzine uit) vlotterhoogte staat goed en er is geen sprake van valse lucht (getest met remmenreiniger)
De 123 is met een stroboscoop afgesteld en zou dus goed moeten staan.
Kleppen staan goed, benzinepomp is nieuw alsmede de gehele brandstofleiding, ook het stukje bovenop de tank.
Wat kan dit eventueel zijn?
Is er eventueel een soort standaard sproeierbezetting voor een A06/635 blokje waar hij goed mee zou moeten lopen?
Het oude blok is een AM2, en die liep goed, maar die is op de dyno afgesteld dus die carb. wil ik niet gaan gebruiken.
Het kan ook een afstelprobleem zijn, een zgn "gat in de carburatie". Dat gat of dipje zit dan niet letterlijk in je carburateur, maar in de grafische weergave van gasklepopening en toerental. Vaak is de oorzaak het te ver inschroeven van de aanslagschroef. De gasklep staat dan in ruststand al voorbij de uitgang van het stationair systeem, de luchtspleet is te groot. Het stationaire mengsel komt dan voor een te groot deel uit het hoofdsysteem van de eerste trap van je carburateur. Slecht oppakken bij het wegrijden kan het gevolg zijn. De oplossing; gasklepaanslag terugdraaien en opnieuw beginnen met het instellen van het stationaire toerental.
Dus: gasklepaanslag beetje aandraaien, optimale instelling mengselregelschroef zoeken, aanslag beetje terug en zo nog een keer of zes...
Ik neem nu maar aan dat het niet een defecte acceleratiepomp is. Dat zie je gauw genoeg als je in de keel van de carb kijkt en de gasklep fel beweegt. Dan moet er een straaltje uit de pomp komen.
Dus: gasklepaanslag beetje aandraaien, optimale instelling mengselregelschroef zoeken, aanslag beetje terug en zo nog een keer of zes...
Ik neem nu maar aan dat het niet een defecte acceleratiepomp is. Dat zie je gauw genoeg als je in de keel van de carb kijkt en de gasklep fel beweegt. Dan moet er een straaltje uit de pomp komen.
-
- Gebruiker
- Berichten: 143
- Lid geworden op: ma 12 nov, 2007 19:43
- Locatie: vlaardingen
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 241
- Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
- Locatie: Scherpenzeel