Motorkap afsluiten
Motorkap afsluiten
weet er iemand toevallig een eenvoudige en goede manier om de motorkap te
kunnen afsluiten met een slot of iets dergelijks?
of is hier iets voor te koop?
kunnen afsluiten met een slot of iets dergelijks?
of is hier iets voor te koop?
Ik meen dat citroen vroeger een slot aanbood om de motorkap af te kunnen
sluiten. Details weet ik niet.
En tegen openwaaien: neem een poot van een spin, haak deze aan de
bumpersteunen en dan spannen over de nummerplaat. Zie je weinig van en je
hoeft in ieder geval niet je mooie plaatwerk te vernielen.
sluiten. Details weet ik niet.
En tegen openwaaien: neem een poot van een spin, haak deze aan de
bumpersteunen en dan spannen over de nummerplaat. Zie je weinig van en je
hoeft in ieder geval niet je mooie plaatwerk te vernielen.
In mijn woonplaats zie ik wel eens een blauw/groene Eend staan met een soort
hangslot-achtig-iets dat tussen de voorbumper en de motorkap geklemd zit. Er
zal dus een mogelijkheid zijn om je motorkap af te sluiten. Persoonlijk
vindt ik die hangslot-methode niet zo fraai + 'gevaarlijk' voor je motorkap
(rand van de motorkap rust op het hangslot -> beschadigingen).
hangslot-achtig-iets dat tussen de voorbumper en de motorkap geklemd zit. Er
zal dus een mogelijkheid zijn om je motorkap af te sluiten. Persoonlijk
vindt ik die hangslot-methode niet zo fraai + 'gevaarlijk' voor je motorkap
(rand van de motorkap rust op het hangslot -> beschadigingen).
Dat openwaaien kan zeker spontaan gebeuren! Mijn eerste eend had zo'n mooie
vouw in de motorkap, die precies overeen kwam met de rand van het dak.
Was bij de vorige eigenaar tijdens een ritje door de stad opengewaaid, en
dan zie je niet zo veel meer...
Dit gebeurt gelukkig niet zonder reden: zolang er een goede veer in de
motorkapsluiting zit, zal dit niet gebeuren (of de plaat onderaan de
motorkap waar de sluiting op aangrijpt moet door roest vrij los zitten).
Vaak roesten die veren door, en met een doorgeroeste veer kom je ook niet
door de APK. Gelukkig kosten ze bijna niets.
Omdat de veer altijd onder spanning staat, kan deze ook spontaan breken
tijdens het rijden. Daarom heb ik standaard een elastiek over het nummerbord
zitten. Wat je dus ook vaak ziet zijn die rally-klemmen, maar daarvoor moet
geboord worden, of een elastiek tussen de koplampsteun over de motorkap.
vouw in de motorkap, die precies overeen kwam met de rand van het dak.
Was bij de vorige eigenaar tijdens een ritje door de stad opengewaaid, en
dan zie je niet zo veel meer...
Dit gebeurt gelukkig niet zonder reden: zolang er een goede veer in de
motorkapsluiting zit, zal dit niet gebeuren (of de plaat onderaan de
motorkap waar de sluiting op aangrijpt moet door roest vrij los zitten).
Vaak roesten die veren door, en met een doorgeroeste veer kom je ook niet
door de APK. Gelukkig kosten ze bijna niets.
Omdat de veer altijd onder spanning staat, kan deze ook spontaan breken
tijdens het rijden. Daarom heb ik standaard een elastiek over het nummerbord
zitten. Wat je dus ook vaak ziet zijn die rally-klemmen, maar daarvoor moet
geboord worden, of een elastiek tussen de koplampsteun over de motorkap.
tip
Ik heb een vorig jaar op citromobile twee 'scharnieren' gekocht, deze zitten bij de onderste moeren van de spatborden geschroefd, als de motorkap dicht is vouw je deze naar voren , ze haken dan achter de onderste rand van de motorkap.
Eigenlijk is het heel makkelijk zelf te maken van een simpel scharnier uit de bouwmarkt (als je een beetje handig bent) als je er meer over wilt weten meel me!
Eigenlijk is het heel makkelijk zelf te maken van een simpel scharnier uit de bouwmarkt (als je een beetje handig bent) als je er meer over wilt weten meel me!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
ik wil wel wat meer weten over deze methode ja. Misschien heb je ook wat foto's.
Ik kan je alleen niet mailen.
Kun jij mij mailen. golf2fahrer@hotmail.com (ja heb vroeger een Golfje 2 gehad)
BVD
Punky
Ik kan je alleen niet mailen.
Kun jij mij mailen. golf2fahrer@hotmail.com (ja heb vroeger een Golfje 2 gehad)
BVD
Punky
Re: tip
Ik ben ook wel geinteresseerd in een paar foto's van dit slot. Ik woon in een niet zo fijne wijk in utrecht (je moet wat als je niks anders kan vinden en toch wil afstuderen). Ik kwam er achter dat ze afgelopen nacht onder m'n motorkap hebben zitten neuzen. Een slot is dus niet verkeerd. De oplossing hoeft er niet mooi uit te zien; dat doet mijn eend ook niet !Brecht_degeyter@hotmail.c schreef:Hallo
Is het mogelijk om een een paar foto's of technische uitleg te geven hoe je zo een slot maakt
Alvast bedankt
Brecht
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 310
- Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
- Locatie: Wijhe
Re: tip
Oow... die gast was ik!
Anonymous schreef:Ik ben ook wel geinteresseerd in een paar foto's van dit slot. Ik woon in een niet zo fijne wijk in utrecht (je moet wat als je niks anders kan vinden en toch wil afstuderen). Ik kwam er achter dat ze afgelopen nacht onder m'n motorkap hebben zitten neuzen. Een slot is dus niet verkeerd. De oplossing hoeft er niet mooi uit te zien; dat doet mijn eend ook niet !Brecht_degeyter@hotmail.c schreef:Hallo
Is het mogelijk om een een paar foto's of technische uitleg te geven hoe je zo een slot maakt
Alvast bedankt
Brecht