Motor uitbouwen.........
ff wat anders....
Ik zag dat er geen afdichtplaatje achter de koeltunnel zit!
(nr 6 op figuur 12 i.d. vraagbaak)
Dat plaatje waar de as doorheen steekt.
Mijn koeltunnel wordt vastgezet dmv een soort metalen strip...
Vreemd..., of is het jullie bekend dat dit vaker zo is???
Ltrszzz....
Ik zag dat er geen afdichtplaatje achter de koeltunnel zit!
(nr 6 op figuur 12 i.d. vraagbaak)
Dat plaatje waar de as doorheen steekt.
Mijn koeltunnel wordt vastgezet dmv een soort metalen strip...
Vreemd..., of is het jullie bekend dat dit vaker zo is???
Ltrszzz....
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 241
- Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
- Locatie: Scherpenzeel
Bij sommige motoren zit er inderdaad een metalen plaat voor je ontstekingshuis, en bij andere types zit er een rubberen flap die je vast zet door middel van 2 u-vormige metalen strippen, achter je oliekoeler leidingen langs en aan je ventilatorhuis.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zijn de A06/635 blokken voorzien van een rubber, en de am2 van een metalen plaat, maar kan mij vergissen.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zijn de A06/635 blokken voorzien van een rubber, en de am2 van een metalen plaat, maar kan mij vergissen.
Ok... bedankt tweeceevee!
Bij mij zit er dus maar 1 zo'n U vormige strip!
Ik zal kijken of ik nog eentje kan opsmurfen...
Het lijkt mij wel belangrijk dat alles goed vastzit.
Het valt mij zowiezo op dat er onderdelen missen zoals ringetjes e.d. en een aantal bouten.
Als ik alles weer inelkaar zet is het dan verstandig om alle bouten, moeren, ringen e.d te vervangen?
Ltrszz..
Bij mij zit er dus maar 1 zo'n U vormige strip!
Ik zal kijken of ik nog eentje kan opsmurfen...
Het lijkt mij wel belangrijk dat alles goed vastzit.
Het valt mij zowiezo op dat er onderdelen missen zoals ringetjes e.d. en een aantal bouten.
Als ik alles weer inelkaar zet is het dan verstandig om alle bouten, moeren, ringen e.d te vervangen?
Ltrszz..
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
Mooi... dat scheelt weer...
Update,
Heb vanochtend de bak nog van de motor gehaald om de laatste olie smurrie te verwijderen. Alle onderdelen zijn nu weer redelijk schoon!!
Ik ga nu bezig met de remmen vervangen. Daarna de brilrubbers en dan alles weer inelkaar. De renovatie gaat nu echt beginnen
Heb gelukkig geen deadline
Ltrszzz...
Update,
Heb vanochtend de bak nog van de motor gehaald om de laatste olie smurrie te verwijderen. Alle onderdelen zijn nu weer redelijk schoon!!
Ik ga nu bezig met de remmen vervangen. Daarna de brilrubbers en dan alles weer inelkaar. De renovatie gaat nu echt beginnen

Heb gelukkig geen deadline

Ltrszzz...
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Jij woont in Friesland, ik ook; zo'n strip om je rubber vast te zetten kun je van mij wel krijgen!!!
Ik heb in mijn acadiane een 635 blok uit 81 gezet, en die had achter de oliekoeler een metalen plaatje en daaronder zat een klein stuk rubber, bij latere motoren kom ik alleen maar grotere rubber flappen tegen en is dat metalen plaatje vervallen!
Ik heb in mijn acadiane een 635 blok uit 81 gezet, en die had achter de oliekoeler een metalen plaatje en daaronder zat een klein stuk rubber, bij latere motoren kom ik alleen maar grotere rubber flappen tegen en is dat metalen plaatje vervallen!
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
Dat is mooi Bertje!!
Ik kom em graag es ff bij je op halen!!( zie pm)
Heb er natuurlijk wel een foto van gemaakt.
Ik moest alles goed documenteren, toch?

Toch gek dat ze er maar 1 terug gemonteerd hebben....
Nog wat voor en na foto's...das altijd leuk






18 oct. 2001 ?? Zal dat de fabricagedatum zijn??




Nu ben ik dus bezig met de remmen.
Eerst nog ff wachten op onderdelen........
Ik zal er wel een nieuw topic over openen bij remmen want ik loop vast wel weer tegen problemen aan!
Ltrszz....
Ik kom em graag es ff bij je op halen!!( zie pm)
Heb er natuurlijk wel een foto van gemaakt.
Ik moest alles goed documenteren, toch?

Toch gek dat ze er maar 1 terug gemonteerd hebben....
Nog wat voor en na foto's...das altijd leuk







18 oct. 2001 ?? Zal dat de fabricagedatum zijn??




Nu ben ik dus bezig met de remmen.
Eerst nog ff wachten op onderdelen........
Ik zal er wel een nieuw topic over openen bij remmen want ik loop vast wel weer tegen problemen aan!
Ltrszz....
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
Ik ga binnenkort dus ook de brilrubbers vervangen. Ik heb een pakkingssetje voor de motor maar las in de vraagbaak dat de kleppendekselpakkingen vastgelijmd moeten worden.
Welke lijm gebruik ik daarvoor?
Heb ik ook nog andere vloeibare pakkingen nodig bij deze ingreep?
En zo ja... welke raden jullie me aan?
Alvast bedankt!!
PJ
Welke lijm gebruik ik daarvoor?
Heb ik ook nog andere vloeibare pakkingen nodig bij deze ingreep?
En zo ja... welke raden jullie me aan?
Alvast bedankt!!
PJ
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
Iedere soort rubberlijm (contactlijm, Bisonkit) voldoet. Zorg er wel voor dat er geen slierten lijm onder het rubber uitsteken. Ze zouden theoretisch in het oliecircuit terecht kunnen komen en daar de restricties (kleine doorgangen) blokkeren. Je kunt er zuinig mee zijn, want de lijm heeft alleen een functie voor het monteren. Je kunt zelfs een paar likjes vet gebruiken. Als de pakking eenmaal op zijn plaats tussen kop en deksel zit, dient de lijm nergens meer voor.
Het is wel verstandig, oude lijmresten met wasbenzine of thinner uit de rand van het kleppendeksel te poetsen voor je de nieuwe pakkingen inplakt.
Het is wel verstandig, oude lijmresten met wasbenzine of thinner uit de rand van het kleppendeksel te poetsen voor je de nieuwe pakkingen inplakt.