rem ontluchten achter maar ook ergens voor???
- Ducky Willem
- Beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: do 21 jun, 2007 15:31
- Locatie: Wageningen
rem ontluchten achter maar ook ergens voor???
Even een vraagje, ik heb net remvloeistof bij gevuld maar moet nu de remmen ontluchten (zitten nieuwe remleidingen op). Wat is de volg orde van ontluchten ? Ik heb nu eerst de rechts achterste gedaan daarna de links achter. Moet ik nog iets anders ontluchten ?? En ergens heb ik gelezen dat je het nippeltje pas dicht moet doen zodra de rem is ingedrukt, klopt dit ? en moet ik het dekseltje van het reservoir dicht of open laten??
Veel vragen maar ik hoop op snelle antwoorden, moet namelijk volgende week naar de keuring.... Alvast bedankt
Veel vragen maar ik hoop op snelle antwoorden, moet namelijk volgende week naar de keuring.... Alvast bedankt
Beter 1 eend in de hand dan 10 in de lucht
Je begint inderdaad rechtsachter. Op het moment dat er geen luchtbellen meer uitkomen en er dus vloeistof uit loopt draai je de nippel dicht. Als je je rempedaal los zou laten komt er weer lucht in het systeem. Dus druk op pedaal houden.
Daarna doe je linksachter. En vervolgens voor! Dat is 1 nippel die voor beide remklauwen is. Die staan namelijk met elkaar in verbinding door dat tussenstukje. De onluchtingsnippel zit als ik me niet vergis op de rechterremklauw. Kan in ieder geval niet missen! Ik heb het hier dus over een eend met schijven aan de voorzijde. LHM groen systeem.
Toen ik de remmen heb ontlucht duurde het aan de voorzijde even, veel lucht en bij wat geduld lukt dat ook wel.
Vervolgens heb ik alle remmen nog een keer gedaan voor de zekerheid in dezelfde volgorde: RA, LA en voor.
Dopje van reservoir kun je gewoon eraf laten want je moet in de gaten houden dat er niet te weinig vloeistof in zit. Als dat zo is dan kan er weer lucht inkomen. Kan dus zijn dat je tijdens het ontluchten van de remmen wat bij moet vullen.
Het makkelijkste doe je dit klusje even met zijn 2-en. Dan kan de ene druk opbouwen bij het pedaal en vloeistofpeil in de gaten houden en de andere persoon kan dan bij de nippels rommelen.
Succes!
Daarna doe je linksachter. En vervolgens voor! Dat is 1 nippel die voor beide remklauwen is. Die staan namelijk met elkaar in verbinding door dat tussenstukje. De onluchtingsnippel zit als ik me niet vergis op de rechterremklauw. Kan in ieder geval niet missen! Ik heb het hier dus over een eend met schijven aan de voorzijde. LHM groen systeem.
Toen ik de remmen heb ontlucht duurde het aan de voorzijde even, veel lucht en bij wat geduld lukt dat ook wel.
Vervolgens heb ik alle remmen nog een keer gedaan voor de zekerheid in dezelfde volgorde: RA, LA en voor.
Dopje van reservoir kun je gewoon eraf laten want je moet in de gaten houden dat er niet te weinig vloeistof in zit. Als dat zo is dan kan er weer lucht inkomen. Kan dus zijn dat je tijdens het ontluchten van de remmen wat bij moet vullen.
Het makkelijkste doe je dit klusje even met zijn 2-en. Dan kan de ene druk opbouwen bij het pedaal en vloeistofpeil in de gaten houden en de andere persoon kan dan bij de nippels rommelen.
Succes!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- Ducky Willem
- Beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: do 21 jun, 2007 15:31
- Locatie: Wageningen
thanks
TB, Bedank voor je geweldige omschrijving, hier kan ik wat mee.
Beter 1 eend in de hand dan 10 in de lucht
ik moet nieuwe remmen monteren en heb dus ook remvloeistof gekocht, ik heb schijfremmen vooraan dus netjes lhm olie gekocht. de olie is van het merk prisma olie LHM Plus nu staat er hydraulic oil citroên
zie deze site http://www.penmquality.nl/oliendiv.htm
nu vraag ik me af of dit wel remolie is :s en niet gwne hydrolische olie is voor het citroën systeem met die veerbollen
kan iemand mij zeggen of dit ook remolie is zodat ik niet het verkeerde in mijn systeem kieper?
mvg
zie deze site http://www.penmquality.nl/oliendiv.htm
nu vraag ik me af of dit wel remolie is :s en niet gwne hydrolische olie is voor het citroën systeem met die veerbollen
kan iemand mij zeggen of dit ook remolie is zodat ik niet het verkeerde in mijn systeem kieper?
mvg
Fijn dat bijna alles al een keer behandeld is! Had namelijk net een vraag over het remsysteem voor!
Vroeg me af of het normaal was dat de remmen waren doorgelinkt en er daarom maar 1 ontluchtings nippel was, maar uit het bovenstaande neem ik aan van wel!
Is dit bij alle 2cv's of alleen bij een paar wel of niet?
Vroeg me af of het normaal was dat de remmen waren doorgelinkt en er daarom maar 1 ontluchtings nippel was, maar uit het bovenstaande neem ik aan van wel!
Is dit bij alle 2cv's of alleen bij een paar wel of niet?
\" Ik ben niet schizofreen, ik ben in m\'n eendje\"
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
bij schijfremmen wel ja (aan de voorzijde tenminste, achter heb je uiteraard aan beide zijde een ontluchtings nippel. 3 in totaal dus. een tooltje met een slangetje, een fietsventieltje en weer een stukje slang is erg handig hiervoor. hiermee kan het in theorie met 1 persoon)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Dank je voor de razendsnelle reactie! Ontluchten achter en linsvoor inmiddels gelukt had de speurtocht naar de vierde nippel rechtsvoor maar opgegeven tot nader nieuws!
Gebruik zelf nog een extra slang van 2cm lang die makkelijk over nippel/ventiel past...
Scheelt veel gepruts!
Gebruik zelf nog een extra slang van 2cm lang die makkelijk over nippel/ventiel past...
Scheelt veel gepruts!
\" Ik ben niet schizofreen, ik ben in m\'n eendje\"
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
TC2CV had hem ook al gevonden zie ik, maar voor het gemak hier de link naar nog een draadje over ontluchten.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams