kan je pulsen van de sensoren meten terwijl de motor loopt?

Alles over visa-conversies.
Plaats reactie
Egbert
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 18:59
Locatie: Zeist
Contacteer:

kan je pulsen van de sensoren meten terwijl de motor loopt?

Bericht door Egbert » di 7 sep, 2010 19:17

Nadat ik een kilometer of 4 gereden heb houdt mijn ontsteking er mee op op. Als ik er een stroboscoop op zet zie ik geen flisten meer. Na afkoelen starten lopen.
Heb de sensoren en bobine vervangen door nieuwe, en computer omgewisseld voor een andere, geen resultaat. Kabelboom doorgemeten, niets te vinden.
Nu ben ik beneiuwd of de sensoren wel pulsen geven als ze warm zijn bij een draaiende motor. Weet iemand of je dit kan meten?
Burton met karakter

huub
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 19 jan, 2004 22:09

Re: kan je pulsen van de sensoren meten terwijl de motor loo

Bericht door huub » di 7 sep, 2010 19:26

Egbert schreef:Nadat ik een kilometer of 4 gereden heb houdt mijn ontsteking er mee op op. Als ik er een stroboscoop op zet zie ik geen flisten meer. Na afkoelen starten lopen.
Heb de sensoren en bobine vervangen door nieuwe, en computer omgewisseld voor een andere, geen resultaat. Kabelboom doorgemeten, niets te vinden.
Nu ben ik beneiuwd of de sensoren wel pulsen geven als ze warm zijn bij een draaiende motor. Weet iemand of je dit kan meten?
dat kun je gewoon meten , er gaat een +12 volt in de sensor , en er komt een héél kort pulsje uit.
dat is statisch goed te meten ( als het pinnetje voor de sensor staat meet je een voltage op de sensor)
om het met draaiende motor te meten moet je wel een heel gevoelige multimeter hebben , maar ook dan is het te meten.

een scope is natuurlijk beter , maar die heeft niet iedereen staan.

Egbert
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 18:59
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: kan je pulsen van de sensoren meten terwijl de motor loo

Bericht door Egbert » di 7 sep, 2010 21:20

Een kennis, in bezit van een scope, kwam met zelfde verhaal. Daad bij het woord gevoegd en gemeten nadat hij uitviel bij warm worden. De bovenste sensor (een nieuwe) geeft statisch gemeten met multimeter wel signaal, met de scope zie je geen puls. Oude sensor er weer ingezet, startte direct. Korte proefrit geeft geen storing, morgen langere rit proberen .....
Mooi gereedschap, zo'n scope :)
Burton met karakter

Plaats reactie