km-teller wieltje
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
km-teller wieltje
kan de wartel wel terug plaatse maar kan het tandwieltje nergens vinden.Kan dat in de versnellingsbak vallen? en zo ja... hoe krijg ik dat er dan weer uit??
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
Effe voor de duidelijkheid: Een tellerkabel heeft een wartel aan het einde dat in de km-teller moet. Aan het andere eind (bij de bak) eindigt de mantel in een metalen bus met rondom een ronde groef voor de borgbout. Hebben we het daarover?
Als het goed is, kun je dat einde in een nylon huls steken die op zijn beurt over het aandrijftandwieltje in de bak is geschoven. Het is niet mogelijk dat het tandwieltje van zijn plaats komt als de nylon huls nog op zijn plaats zit. Kan het zijn dat de huls bij het losmaken van de kabel is meegekomen? Dan zijn er twee mogelijkheden:
1. Het tandwieltje is ook mee uit de bak gekomen en daarna op de grond of je chassis gevallen. Dan kun je het tandwiel in de huls steken en de huls in de bak. Kan niet mis gaan.
2. het tandwieltje is in de bak achtergebleven en gekanteld, het asje zit niet meer voor het gat. In dat geval moet je in ieder geval de wagen niet meer laten rollen. Met wat gepriegel met een punttangetje krijg je het tandwiel misschien weer op zijn plaats. Anders: achterdeksel van de bak, tandwieltje eruit vissen, deksel er weer tegenaan (met vloeibare pakking) en het tandwiel met de huls terugplaatsen.
Als het goed is, kun je dat einde in een nylon huls steken die op zijn beurt over het aandrijftandwieltje in de bak is geschoven. Het is niet mogelijk dat het tandwieltje van zijn plaats komt als de nylon huls nog op zijn plaats zit. Kan het zijn dat de huls bij het losmaken van de kabel is meegekomen? Dan zijn er twee mogelijkheden:
1. Het tandwieltje is ook mee uit de bak gekomen en daarna op de grond of je chassis gevallen. Dan kun je het tandwiel in de huls steken en de huls in de bak. Kan niet mis gaan.
2. het tandwieltje is in de bak achtergebleven en gekanteld, het asje zit niet meer voor het gat. In dat geval moet je in ieder geval de wagen niet meer laten rollen. Met wat gepriegel met een punttangetje krijg je het tandwiel misschien weer op zijn plaats. Anders: achterdeksel van de bak, tandwieltje eruit vissen, deksel er weer tegenaan (met vloeibare pakking) en het tandwiel met de huls terugplaatsen.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
De reden waarom je niet mag rijden/rollen, is nou juist dat het tandwieltje wel kan kantelen. Het raakt dan beklemd, het verliest in het gunstigste geval een paar tanden en de kans is groot dat het door het achterdeksel breekt. Maar inderdaad, als je de auto niet hebt verplaatst, is de kans groot dat hij nog recht zit en met een punttangetje of magneet gepakt kan worden. Moraal van het verhaal: Priegel voorzichtig.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
omdat de antwoorden niet echt eenduidig waren vandaag maar ff een andere versnellingsbak gedemonteerd. Wieltje kan wel scheef gaan zitten maar kan NIET in de bak vallen...
topic kan op slot..met dank voor de reacties...
topic kan op slot..met dank voor de reacties...
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.