ff voorstellen (Was: Leeftijd?)
-
- Moderator
- Jeroen-citroen
- Moderator
Dolly
We hebben sinds kort een van oorsprong Duitse Dolly uit 1986 met katalysator. Ik ben net begonnen met wat onderhoud, de olielekkage uit de brilrubbers bestrijden enzo.
Het forum heb ik ondertussen al bijna uit
Johan
Het forum heb ik ondertussen al bijna uit

Johan
Dolly 1986
-
- Gebruiker
Met mijn 63 jaar denk ik dat ik wel tot de oudere behoor in deze 2CV NL omgeving, maar hier in France is de gemiddelde leeftijd van eenden bezitters duidelijk hoger.
Mijn Dolly is 24 jaar oud en ben toevallig tot deze aanschaf gekomen daar ik afgelopen winter niet verder kon met de restauratie van mijn MG uit 1974 en dus iets zocht om de wintermaanden door te komen. De keuze 2CV kwam meer voort uit het rijke aanbod in France, waar nog erg veel eenden zich bewegen.
Ben nu met een classic tracteur bezig als restauratie project, maar dat zal minder interesse dragen in dit forum.
Groeten,
Peter
Mijn Dolly is 24 jaar oud en ben toevallig tot deze aanschaf gekomen daar ik afgelopen winter niet verder kon met de restauratie van mijn MG uit 1974 en dus iets zocht om de wintermaanden door te komen. De keuze 2CV kwam meer voort uit het rijke aanbod in France, waar nog erg veel eenden zich bewegen.
Ben nu met een classic tracteur bezig als restauratie project, maar dat zal minder interesse dragen in dit forum.
Groeten,
Peter
2CV6 Dolly 1986
Mercedes 230E 1989
Porsche 924 1983
MG-Midget 1974
Rover Mini Sprite 1992
Mazda MX-5 1.8i
Toyota Landcruiser Prado
Mercedes 230E 1989
Porsche 924 1983
MG-Midget 1974
Rover Mini Sprite 1992
Mazda MX-5 1.8i
Toyota Landcruiser Prado
-
- Moderator
Jawel hoor, interessant!postma schreef:Ben nu met een classic tracteur bezig als restauratie project, maar dat zal minder interesse dragen in dit forum.
(bijvoorbeeld in het 'wat heb je voor auto (lees: vehikel) naast de eend?'-topic , in overig/prietpraat)
Deze foto's heb ik afgelopen zondag gemaakt in Geffen:

In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Gebruiker
The Nosepicker,
Prachtig die oude tractoren, hier bezoek ik regelmatig de bijeenkomsten van deze pronkstukken en er zijn er nog erg veel hier, zelfs amerikaanse modellen vanuit het "Marshall"hulp programma na de wereldoorlog, plus natuurlijk veel engelse typen tractoren.
In mijn optiek heeft dit (de tractor) nog steeds de meest interessante mechanica te bieden, vooral voor de restaurateur en het is een genot om eraan te sleutelen. Zeker is er minder roestvorming en het weinige plaatwerk wat eraan zit is van vele milimeters dik. en niet zo vloeitjes dun als bij de 2cv.
Prachtig die oude tractoren, hier bezoek ik regelmatig de bijeenkomsten van deze pronkstukken en er zijn er nog erg veel hier, zelfs amerikaanse modellen vanuit het "Marshall"hulp programma na de wereldoorlog, plus natuurlijk veel engelse typen tractoren.
In mijn optiek heeft dit (de tractor) nog steeds de meest interessante mechanica te bieden, vooral voor de restaurateur en het is een genot om eraan te sleutelen. Zeker is er minder roestvorming en het weinige plaatwerk wat eraan zit is van vele milimeters dik. en niet zo vloeitjes dun als bij de 2cv.
2CV6 Dolly 1986
Mercedes 230E 1989
Porsche 924 1983
MG-Midget 1974
Rover Mini Sprite 1992
Mazda MX-5 1.8i
Toyota Landcruiser Prado
Mercedes 230E 1989
Porsche 924 1983
MG-Midget 1974
Rover Mini Sprite 1992
Mazda MX-5 1.8i
Toyota Landcruiser Prado
-
- Moderator
In Geffen stond zondag een hele serie, inclusief wat stoomtractoren en de bijbehorende stoomaangedreven machines. Heb helaas niet meer foto's genomen.
Maarre, Peter, op 2cv.nl roept men vaak "foto's!", dus bij deze: foto's!
Maarre, Peter, op 2cv.nl roept men vaak "foto's!", dus bij deze: foto's!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Gebruiker
Beste Nosepicker,
Hoop dat dit werkt, maar je kunt wat foto's van de restauratie van de Dolly" zien op Picasa met de volgende link,
http://picasaweb.google.com/10698686811 ... 4/2CVDolly#
Ik weet niet hoe ik foto's in dit textgebied krijg, mischien kun jij hier wat licht op doen schijnen,
Bedankt alvast
Hoop dat dit werkt, maar je kunt wat foto's van de restauratie van de Dolly" zien op Picasa met de volgende link,
http://picasaweb.google.com/10698686811 ... 4/2CVDolly#
Ik weet niet hoe ik foto's in dit textgebied krijg, mischien kun jij hier wat licht op doen schijnen,
Bedankt alvast
2CV6 Dolly 1986
Mercedes 230E 1989
Porsche 924 1983
MG-Midget 1974
Rover Mini Sprite 1992
Mazda MX-5 1.8i
Toyota Landcruiser Prado
Mercedes 230E 1989
Porsche 924 1983
MG-Midget 1974
Rover Mini Sprite 1992
Mazda MX-5 1.8i
Toyota Landcruiser Prado
-
- Regelmatige poster
Re: Dolly
Is een eend ooit met katalysator uitgebracht dan?:O Kan me niet herinneren...JohanB schreef:We hebben sinds kort een van oorsprong Duitse Dolly uit 1986 met katalysator.
Johan
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!
-
- Moderator
-
- Moderator