Wat een warm welkom!
Het meest speciale plan wat ik met de Dyane heb ik er gewoon lekker van te genieten
De Visa op de achtergrond schijnt inmiddels aan de Visa Club te zijn geschonken. Daar waren nogal wat problemen mee, de koppakking lag eruit en er waren problemen waar geen onderdelen voor te vinden waren of zoiets. Was van een vriend van de vorige eigenaar van de Dyane die dus van de Visa afscheid heeft genomen.
Verder heb ik vandaag mijn eerste klusdag aan de auto besteed. Radiootje erin en een hoedenplankje gemaakt met twee speakertjes, zo dat je ze van buitenaf niet kan zien, een derde remlicht aangebracht en daarna uiteraard een uitgebreide testrit om deze enorme wijzigingen aan de Dyane eens goed uit te testen. Wilde ook nog een rechterbuitenspiegel plaatsen, maar ik heb een gebruikt exemplaar met een afgebroken schroef die ik niet lost krijg... nog even iets voor bedenken.
De originele knipperlichten heb ik er wel bij, maar dan heb ik weer twee gaten in mijn spatborden. Weet iemand of je ook dubbele knipperlichten mag hebben?
Op de planning staan ook nog een klein lasklusje links achter bij de hoek van het achterportier. Zit nu nog alleen op de koets, maar kan zelf (nog) niet lassen dus even op zoek naar een kundige hobbyist.
De auto is van binnen lekker spartaans en van binnen naar mijn idee net zo grondig getectyleerd als aan de onderkant. Geen enkel matje of isolatie erin, dus kan al het staal goed zien.
Overigens voor de koop van deze Dyane al uitgebreid op dit forum zitten lezen en de tips die op 2CV.nl en dergelijke stonden meegenomen, inclusief een uitgeprint verhaal over waar op te letten. Erg nuttig en reden dat ik twee eerdere exemplaren (eend en Acadyane) heb laten staan.