Motor slaat af na 30 km en start dan niet meer
Motor slaat af na 30 km en start dan niet meer
Hallo lezers,
Ik ben een nieuwe poster.
Ik heb een nieuwe burton gebouwd. 602 cc blok standaard geen aanpassingen.
nou heb ik een probleem, we hebben tot nu toe korte ritten gemaakt hoogtens 40 km. af gelopen week hebben we echter 60 heen 60 terug gereden.
Nadat we 60 km heen gereden hebben heeft de auto op een vermogens bank gestaan daar hebben we hem van 24,5 pk naar 27 pk gekregen. dit met gehulp van nieuwe sproeiers en een schoonmaak van de carburateur.
heen geen enkele problemen goed afgestelde motor. toen terug gereden 30 km ver gekomen toen zijn we gestopt voor een stoplicht en toen sloeg de motor af. niet meer te starten. motor draait wel maar slaat niet aan. volgende punten gecontroleerd
benzine in de carburateur, ja wel benzine.
bougies eruit gedraaid gecontroleerd op een vonk, niks geen vonk bij beide.
bougies kabels los, geen verandering.
fan gedemonteerd, spatscherm los, 123 ontsteking bekeken. kabels bewogen en toen startte hij weer.
snel in elkaar gezet en door gereden. 25 km ver gekomen en toen zelfde gestopt bij een stoplicht en niet te starten. in totaal 45 min stil gestaan eerste keer.
gewacht en nogmaals aan de draden gezeten. nog wat meer gewacht toen na 20 min weer gestart.
Heeft iemand anders dit probleem ook? kan iemand tips geven wat ik eerst moet controleren of wat ik er aan kan doen?
Grtz Turbie,
Ik ben een nieuwe poster.
Ik heb een nieuwe burton gebouwd. 602 cc blok standaard geen aanpassingen.
nou heb ik een probleem, we hebben tot nu toe korte ritten gemaakt hoogtens 40 km. af gelopen week hebben we echter 60 heen 60 terug gereden.
Nadat we 60 km heen gereden hebben heeft de auto op een vermogens bank gestaan daar hebben we hem van 24,5 pk naar 27 pk gekregen. dit met gehulp van nieuwe sproeiers en een schoonmaak van de carburateur.
heen geen enkele problemen goed afgestelde motor. toen terug gereden 30 km ver gekomen toen zijn we gestopt voor een stoplicht en toen sloeg de motor af. niet meer te starten. motor draait wel maar slaat niet aan. volgende punten gecontroleerd
benzine in de carburateur, ja wel benzine.
bougies eruit gedraaid gecontroleerd op een vonk, niks geen vonk bij beide.
bougies kabels los, geen verandering.
fan gedemonteerd, spatscherm los, 123 ontsteking bekeken. kabels bewogen en toen startte hij weer.
snel in elkaar gezet en door gereden. 25 km ver gekomen en toen zelfde gestopt bij een stoplicht en niet te starten. in totaal 45 min stil gestaan eerste keer.
gewacht en nogmaals aan de draden gezeten. nog wat meer gewacht toen na 20 min weer gestart.
Heeft iemand anders dit probleem ook? kan iemand tips geven wat ik eerst moet controleren of wat ik er aan kan doen?
Grtz Turbie,
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
-
- Eend ontdekker
- Berichten: 97
- Lid geworden op: do 4 jan, 2007 22:14
- Locatie: 's-heerenberg
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Je moet het zelf weten hoor, maar een goede standaardbobine (en dus geen goedkope imitatie) voldoet ook hoor, tenslotte rijden de meeste Eenden probleemloos rond met een gewone bobine, in mijn ogen is een Harleybobine weggegooid geld (ik ga er tenminste vanuit dat die dingen duurder zijn dan een goede originele, en die kost ong. €40,- )
Succes!
Succes!
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
deels met je eens BB, maar de bobines die nu gangbaar te verkrijgen zijn, zijn erbarmelijk van kwaliteit. ik heb ook een HD bobine overwogen, maar nadeel hiervan vind ik de aansluiting van de bougiekabels. hierdoor moet je andere bougiekabels kopen als de standaard en dan heb je hier weer gezeur mee. een origineel citroen exemplaar is het beste naar mijn idee, maar als je er al aan kan komen denk ik dat de prijs die van de HD bobine naderd
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ben ooit achter zo'n HD bobine aangegaan en deze waren 3a4x zo duur als een 2cv bobine. Ook deze hebben koeling nodig.
Er zijn zelfs HD rijders die een 2cv bobine monteren ivm de kosten.
Dus koop een goede 2cv bobine en kabels en je bent vermoedelijk van je probleem af.
Er zijn zelfs HD rijders die een 2cv bobine monteren ivm de kosten.
Dus koop een goede 2cv bobine en kabels en je bent vermoedelijk van je probleem af.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Een eendenboer waarvan ik je het adres wel kan PM-en levert goede, misschien niet de goedkoopste, maar een vriend van me kon er daar probleemloos 1 ruilen omdat de motor soms warm niet aansloeg, weer een nieuwe bobine er op en die bobine was wel goed!
[edit NP: eendenboer naam-hint verwijderd. Aangezien je een cryptische omschrijvingen geeft ipv de naam volledig te typen ga ik er van uit dat een verwijzing naar de forumvoorwaarden niet nodig is.. ]
[edit NP: eendenboer naam-hint verwijderd. Aangezien je een cryptische omschrijvingen geeft ipv de naam volledig te typen ga ik er van uit dat een verwijzing naar de forumvoorwaarden niet nodig is.. ]
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
-
- Eend ontdekker
- Berichten: 97
- Lid geworden op: do 4 jan, 2007 22:14
- Locatie: 's-heerenberg
-
- Gebruiker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: vr 12 sep, 2008 01:35
- Locatie: Oudelande
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Een defecte bobine doet het niet meer goed als hij warm wordt. Als je hem dus een kwartiertje laat afkoelen doet hij het gewoon weer, totdat hij weer warm is. Met puntjes die te strak staan loopt er langer stroom door de bobine en wordt hij dus sneller (te) warm
Met een 123 beperk je meestal de stroom door de bobine doordat de timing van de loop van de stroom nu door de electronica bepaald wordt. De bobine wordt dan minder warm.
Als de 123 defect is dan doet hij het meestal helemaal niet meer. De halfgeleiders in de electronica zijn goed of defect. Er kunnen zich problemen voordoen met bijvoorbeeld een slecht soldeercontact die een temperatuurafhankelijk probleem kan opleveren.
Stel eerst de puntjes goed af en kijk of daarmee het probleem over is. Zo nee probeer van iemand een goede bobine te lenen en ga een half uur rijden en kijk of het probleem zich herhaalt.
Met een 123 beperk je meestal de stroom door de bobine doordat de timing van de loop van de stroom nu door de electronica bepaald wordt. De bobine wordt dan minder warm.
Als de 123 defect is dan doet hij het meestal helemaal niet meer. De halfgeleiders in de electronica zijn goed of defect. Er kunnen zich problemen voordoen met bijvoorbeeld een slecht soldeercontact die een temperatuurafhankelijk probleem kan opleveren.
Stel eerst de puntjes goed af en kijk of daarmee het probleem over is. Zo nee probeer van iemand een goede bobine te lenen en ga een half uur rijden en kijk of het probleem zich herhaalt.