aansluiten bedrading op contactrol
- willem bes
- Beginner
aansluiten bedrading op contactrol
Heb pas geleden weer een 2cv aangeschaft. Contactslot is ganbaar maar toen ik de auto kocht was er een professorische schakelaar gemaakt omdat het contact niet zou werken.Ik heb een 2e hands contacslot op de kop getikt. Ik wil eerst maar eens proberen de rol te verwisselen zodat ik het contact er niet af hoef te boren. Bovendien heb ik op dit moment geen bevetigingsbeugel voor het slot. Kan iemand mij vertellen welke kleur draad op welke pool van de contactrol hoort?
Kan je niks aan fout doen, gewoon proberen, dan merk je het vanzelf. We de auto is VRIJ zetten, zodat ie niet ineens wegrijdt als de draadjes niet goed zitten.
Het probleem van jouw contactslot is dat de sleutel er soms niet meer in wil omdat het slot versleten is. Als de sleutel er niet in wil, kun je 'm ook niet draaien en starten.
Ik weet welke eend jij hebt....
Het probleem van jouw contactslot is dat de sleutel er soms niet meer in wil omdat het slot versleten is. Als de sleutel er niet in wil, kun je 'm ook niet draaien en starten.
Ik weet welke eend jij hebt....
- willem bes
- Beginner
- Jeroen-citroen
- Moderator
Er is op zich niks tegen een losse contactschakelaar en een startknop. Er zijn zat eendrijders die het bewust zo maken omdat het contactslot in de eend wel eens een probleempje wil geven. Zorg er in het geval van schakelaars wel voor dat je stuurslot niet meer werkt 

weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
-
- Gebruiker
-
- Heavy user
je zou dus nu (nu de sleutel nog wil) het stuurslot kunnen verwijderen (een ring die je makkelijk losschroeft) dat bespaart je een hoop ellende mocht dit onverhoopt wel gebeuren!
een schakelaar voor contact/starten is mi niets mis mee, maar das natuurlijk persoonlijk. ik zou wel bij enige hapering van het contact slot bovenstaande doen en/of een nieuw contact slot kopen.
ik had ook een brak slot en stond op een gegeven moment een keer een half uur te klooien om hem van het stuurslot te krijgen en te starten. de keer erna wilde die helemaal niet en kon ik met een accu boor het slot forceren
een schakelaar voor contact/starten is mi niets mis mee, maar das natuurlijk persoonlijk. ik zou wel bij enige hapering van het contact slot bovenstaande doen en/of een nieuw contact slot kopen.
ik had ook een brak slot en stond op een gegeven moment een keer een half uur te klooien om hem van het stuurslot te krijgen en te starten. de keer erna wilde die helemaal niet en kon ik met een accu boor het slot forceren

die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- willem bes
- Beginner
-
- Heavy user
- willem bes
- Beginner