Koplamp Ami vervangen / Rubber lijmen.

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Koplamp Ami vervangen / Rubber lijmen.

Bericht door Punky » di 28 sep, 2010 09:55

Zojuist met de Ami bij de keuring geweest en afkeur op 2 kleine punten. Rubber aandrijfas gescheurd, maar deze mag ik nog kitten voor de APK en een van de koplampen geeft een verkeerd lichtbeeld. Was te verwachten. Zit namelijk een gehavende Ami6 koplamp in.

Ik zit nu alleen met een paar vragen.
Zit er een verschil in het linker en het rechter koplampgedeelte of zit dit verschil alleen in het ophangframe.
Hoe kan ik de koplamp vervangen door het oude frame te laten zitten. Ik krijg de kabel namelijk niet los.
Laatst gewijzigd door Punky op di 28 sep, 2010 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » di 28 sep, 2010 10:25

Geen verschil in links en rechts. Koplamp zou moeten passen, alleen je rand niet.
Kijk even of je lampje er recht in zit. Soms zit er een verstelbaar nokje aan de achterkant voor links/rechts verkeer....

Om reflector te verwijderen, chrome ring verwijderen en daana de veer aan de bovenkant wegtrekken (en stiekem even om je front klemmen) daarna nylon nok onderaan naar beneden duwen met schroevendraaier en eruit tillen maar!
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 28 sep, 2010 23:48

Bedankt voor de reactie. Was inderdaad een fluitje van een cent. Maar je moet het even weten he. Had al bijna de hele voorkant er weer afgehaald. Nu hopen dat deze koplamp wel door de keuring komt. Deze heeft ook wat corrosie her en der.

Nu donderdag nog even een rubber van de aandrijfas vast kitten en dan kan ie door de APK heen. Van de winter dan alle rubbers van de assen eens op mijn gemak vervangen.

Is er trouwens ook een beter middel dan kit om rubbers (tijdelijk) te lijmen?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » wo 29 sep, 2010 07:39

sikaflex
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 1 okt, 2010 09:41

Gisteren het aandrijafasrubber gekit met veel kit. Vandaag voorzichtig naar de garage gereden en na nakijken van de koplampen, geloofde hij wel dat het kitwerk naar behoren was gedaan en is de Ami weer voor 2 jaar gekeurd.
Gezien de rest van de aandrijfasrubbers ook niet meer zo floriant eruit ziet, gaan ze er van de winter allemaal af en worden de aandrijfassen gereinigd en voorzien van nieuwe rubbers en vet. Nu ik APK heb, hoeft dit gelukkig geen haastklus te worden. :lol:

Kan ik van de week eens beginnen aan de carb revisie van een medeforummer. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie