Batteurs plaatsen op draagarmen zonder voorziening.?

Alles over de wielophanging
ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » do 30 sep, 2010 23:11

Tja, ieder keurstation heeft zo z'n eigen wetten blijkbaar, waar ik ga is het jammergenoeg verboden om ook maar het voertuig aan te raken....

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » vr 1 okt, 2010 07:47

kun je dan niet thuis al een hoop gewicht in je kofferbak gooien? extra reserve wiel, stalen gereedschapskoffer helemaal vol met gereedschap en weet ik wat allemala nog meer
J B

just drive like you stole it

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » vr 1 okt, 2010 10:00

Hallo,

goed geprobeerd, maar die keurmeesters zijn niet van gisteren hoor, er wordt in de kofferbak gekeken en het reservewiel wordt opgelicht om eronder te kijken, Belgie, weetjewel..........

Alle overbodige in de koffer moet ter plaatse (buiten de garage) uitgeladen worden

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 1 okt, 2010 10:25

Mijn remmenbank meette gewoon het gewicht van de as en het remvermogen en de pedaaldruk en keurde hem daarmee goed of af.
De lading werd meegewogen en moest ook meer remvermogen leveren.

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » vr 1 okt, 2010 10:28

Hallo,

Remmentest en ophangingstest zijn toch 2 compleet verschillende dingen ?

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2164
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » vr 1 okt, 2010 17:41

De resultaten van een schokdempertest zullen altijd afwijken van een werkelijke situatie.
In normale omstandigheden zit er minstens een chauffeur achter het stuur.
Met een lege auto zie ik deze test als pure kolder.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » vr 1 okt, 2010 20:54

Je hebt ook keuringsstations die weten dat een 2pk een speciaal geval is. Bij onze Dyane zijn ze er zelf met twee gaan inzitten (de zwaarste achteraan) en hij was goedgekeurd.

Een goede methode is het niet maar beter dan vijf keer terugkeren zonder resultaat.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Plaats reactie