Verstelbare rugleuning en hoofdsteun bestuurdersstoel
- CVosje1994
- Gebruiker
Verstelbare rugleuning en hoofdsteun bestuurdersstoel
Beste eendrijders
Zijn er tegenwoordig nog veel stoelen (bestuurderskant) te koop waarbij je de rugleuning kan verstellen en die ook een hoofdsteun hebben?
Zo ja kan je dan de normale bekleding nog gebruiken?
OF
Kan je zelf ook zo'n stoel maken?
Alvast bedankt voor de reactie's
Grt Connor
Zijn er tegenwoordig nog veel stoelen (bestuurderskant) te koop waarbij je de rugleuning kan verstellen en die ook een hoofdsteun hebben?
Zo ja kan je dan de normale bekleding nog gebruiken?
OF
Kan je zelf ook zo'n stoel maken?
Alvast bedankt voor de reactie's
Grt Connor
Georges, de rode 2cv6 Club - nu Celeste Bleu
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
volgens mij zijn er geen originele eendenstoelen met verstelbare rugleuning.
Wel met hoofdsteunen, deze zaten voornamelijk in de in Duitsland verkochte eenden (jaren 80) Deze zijn er in verschillende variaties in bekleding.
Wat wel gedaan wordt is het monteren van andere stoelen, naar wens, met hoofdsteunen, lendesteunen, verstelbare delen etc. Als je gaat zoeken naar bv iets met zwart skai (wanneer je dat zou willen) hoef je de achterbank niet eens te vervangen. Anders kun je altijd stof zoeken van een achterbank en die pas maken, zodat het past bij de voorstoelen, heb ik ook in de eend, bij mijn CX GTI stoelen.
Wel met hoofdsteunen, deze zaten voornamelijk in de in Duitsland verkochte eenden (jaren 80) Deze zijn er in verschillende variaties in bekleding.
Wat wel gedaan wordt is het monteren van andere stoelen, naar wens, met hoofdsteunen, lendesteunen, verstelbare delen etc. Als je gaat zoeken naar bv iets met zwart skai (wanneer je dat zou willen) hoef je de achterbank niet eens te vervangen. Anders kun je altijd stof zoeken van een achterbank en die pas maken, zodat het past bij de voorstoelen, heb ik ook in de eend, bij mijn CX GTI stoelen.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
- CVosje1994
- Gebruiker
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Ze worden hier ook wel eens mondjesmaat aangeboden. Ook kun je zoeken naar Ami 8 stoelen, die passen gewoon in een eend.
Als je perse hoofdsteunen wilt, dan ben je wel gebonden aan duitse eenden. Deze zijn ook in NL te vinden, er zijn er flink wat van geimporteerd.
Of je moet zoeken naar losse hoofdsteunen, die staan soms ook op marktplaats of zijn te vinden op beurzen
Als je perse hoofdsteunen wilt, dan ben je wel gebonden aan duitse eenden. Deze zijn ook in NL te vinden, er zijn er flink wat van geimporteerd.
Of je moet zoeken naar losse hoofdsteunen, die staan soms ook op marktplaats of zijn te vinden op beurzen
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
Onze komt ook uit Duitsland, bestuurdersstoel is verstelbaar maar zonder hoofdsteun, 1986Boudewijn schreef:Ik heb een uit Duitsland geïmporteerde eend gehad die had een verstelbare rugleuning, maar alléén op de bestuurders stoel. Ik denk dat deze eend uit 1974 of 1975 was. Er zaten geen hoofd steunen op.
Dolly 1986
- CVosje1994
- Gebruiker
-
- Gebruiker
verstelbare rugleuning
Ik heb originele Eendenstoelen, beide met verstelbare rugleuningen.
De linkse is van een Duitse Eend en de rechtse heb ik zelf gemaakt van deels Duitse en deels NL stoel. De bediening is natuurlijk naar de andere kant verhuisd. Ik heb er gelijk maar stoelverwarming ingemaakt...
De linkse is van een Duitse Eend en de rechtse heb ik zelf gemaakt van deels Duitse en deels NL stoel. De bediening is natuurlijk naar de andere kant verhuisd. Ik heb er gelijk maar stoelverwarming ingemaakt...
Hahaha heb je de stoelframes wel eens goed bekekenCVosje1994 schreef:het is wel een stukje veiliger als je een aanrijding hebt van achter.
Als je een hoofdsteun hebt heb je minder kans op een wipflash
en met mijn lengte steek ik met mijn romp een stuk boven de rugleuning uit.
Wel of geen hoofdsteun je gaat echt alle kanten op
Ennuh ... volgens mij is heet het whiplash en geen wipflash, Da's weer iets heel anders, een vluggertje of zo
Greetz David
-
- Eend ontdekker