ploffende haperende knallende motor
- willem bes
- Beginner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: wo 29 sep, 2010 22:16
- Locatie: Vlaardingen
ploffende haperende knallende motor
Een week terug op de snelweg plots een haperende schokkende knallende motor. Even ingehouden choke even in en uit, gas los en er weer op en even later liep de motor (nog steeds rijdende) weer als een zonnetje. Eergisteren weer hetzelfde maar het ging niet vanzelf over. Eenmaal thuis bougies vervangen, carburator schoongemaakt, benzinefiltertje tussen de slang geplaatst, aansluitingen op de bobine opgeschuurden een andere bobine geprobeert. Soms loopt de motor prima en dan plotseling begint deze weer te schokken, ploffen en in te houden. Er zit nog een normaal ontstekingsmechanisme op. Zelf denk ik er over een DGNition ontsteking op te monteren. Baat het niet dan schaadt het niet (muv mijn bankrekening) Heeft iemand nog suggesties? Ik laat mijn eendje maar even staan, ik durf er eigenlijk de weg niet meer mee op.
Groet,
Willem
Groet,
Willem
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
- willem bes
- Beginner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: wo 29 sep, 2010 22:16
- Locatie: Vlaardingen
- willem bes
- Beginner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: wo 29 sep, 2010 22:16
- Locatie: Vlaardingen
- willem bes
- Beginner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: wo 29 sep, 2010 22:16
- Locatie: Vlaardingen
Vandaag een electronische ontsteking ingebouwd. Naar aanleiding van jullie opmerkingen heb ik voor een originele 123 gekozen. Het was allemaal eenvoudig met dank aan Ronald Bouwman die een duidelijke beschrijving had ingezonden onder het kopje publicaties op deze site. En bij het starten maar hopen dat de problemen verholpen zouden zijn. En.......jawel hoor, de motor loopt als een zonnetje. Ik merk meteen dat de motor veel soepeler reageert en meer koppel heeft. Bedankt voor alle tips en opmerkingen. Ik ben hartstikke blij met dit forum!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 640
- Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
- Locatie: S' graveland
ik vind dat supercees wel een punt heeft
want dankzij 123 , rijden heel veel eend rijders met veel meer plezier in hun eend en de meeste koude start problemen zijn ook uit de wereld, en het bespaart ook nog eens puntjes vervangen , nog even los van service en dergelijke . en kritiek en voors of tegens kan ik niet zo snel vinden op het net. en trouwens ik vind supercees zeer mild , dus niet zo snel roomser als de paus zijn, het is wel waar wat er geshreven wordt. en dat mag ook wel eens
want dankzij 123 , rijden heel veel eend rijders met veel meer plezier in hun eend en de meeste koude start problemen zijn ook uit de wereld, en het bespaart ook nog eens puntjes vervangen , nog even los van service en dergelijke . en kritiek en voors of tegens kan ik niet zo snel vinden op het net. en trouwens ik vind supercees zeer mild , dus niet zo snel roomser als de paus zijn, het is wel waar wat er geshreven wordt. en dat mag ook wel eens
2cv6 azu-b 250
- willem bes
- Beginner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: wo 29 sep, 2010 22:16
- Locatie: Vlaardingen
Ik rijd met mijn contactpuntjes ook heel tevreden met mijn eend en nog nooit heeft hij me laten staan. Als je een elektronische monteert en de auto ploft niet meer, dan ligt dat niet aan de elektronische onsteking, maar aan de slechte afstelling en onderhoud van je contacpunten systeem.
Klinkt logisch, kan ook aan de condensator gelegen hebben volgens de kenners.
Klinkt logisch, kan ook aan de condensator gelegen hebben volgens de kenners.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
Voordat we een hele discussie gaan starten over wat wel of niet gezegd mag worden, lees het volgende onderwerp even.
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=3057
Het probleem is inmiddels opgelost. Dus een slotje hierop.
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=3057
Het probleem is inmiddels opgelost. Dus een slotje hierop.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987