Gaatje in spruitstuk?

Plaats reactie
PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 185
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 01:46
Locatie: fryslan

Gaatje in spruitstuk?

Bericht door PJ'74 » di 12 okt, 2010 13:20

Hallo Eendhousiastelingen!
Weer een probleempje...
Er zit een gaatje aan de onderkant (onder de carb.) in m'n spruitstuk!
Daar kwam ik achter toen ik hem terug wilde plaatsen.
Het lijkt of dit zo hoort? maar is dat ook zo? zie foto's
Ik heb er een drup benzine in gegooit om te kijken of het echt lekt. Op de 2e foto zie je de binnenkant en het kleine zwarte vlekje in het midden is benzine, het sijpelt er dus wel door...
Betekend dit drukverlies en dus dat het gaatje dicht moet worden gelast?
Afbeelding
Afbeelding
Wie heeft een idee?
Bvd, pj
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 12 okt, 2010 13:37

Klopt, moet ook.
Dit gaatje voorkomt vloeistof in de cilinder.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 185
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 01:46
Locatie: fryslan

Bericht door PJ'74 » di 12 okt, 2010 13:50

Dank je wel André!
Ik had al zo'n vermoeden.........
Dat scheelt weer een hoop werk!
gr, pj
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 12 okt, 2010 20:23

Kan het verstopt zijn van dit gaatje inderdaad leiden tot startproblemen bij een warme motor??

Is mij op dit forum verteld....


Greetz David

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 12 okt, 2010 20:52

Het gaatje geeft een gecalibreerd lek in het inlaat traject.
Als het gat dicht zit zal het mengsel iets te rijk zijn.
Waarschijnlijk niet goed te corrigeren met de mengselregelschroef.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 12 okt, 2010 21:16

Daardoor zal die dan ook naar benzine stinken en verzopen zijn dus?

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » wo 13 okt, 2010 08:57

Ik weet niet of het zo erg zou zijn.
Het gaatje is te controleren door bij stilstaande motor een paar keer gas te geven.
De acceleratiepomp geeft dan een straaltje benzine wat dan aan de onderzijde van het spruitstuk over het blok moet lopen.
Echt verzuipen en naar benzine stinken lijkt mij een vlotter probleem.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » wo 13 okt, 2010 13:36

OK Andre, helder.
Dank voor je reactie.

Greetz David

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 185
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 01:46
Locatie: fryslan

Bericht door PJ'74 » wo 6 jul, 2011 21:03

Update:
.....er zat toch wel een gat maar op een andere plaats! :?
Afbeelding
Zo ziet het er nu uit!
Afbeelding
Keurig gelast door een vriend!
Dat scheelt weer een nieuwe....
gr, pj
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 8 jul, 2011 09:23

Die hoorde er inderdaad niet. Ziet er weer netjes uit.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 185
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 01:46
Locatie: fryslan

Bericht door PJ'74 » vr 8 jul, 2011 12:58

Dank je Punky!
De jongen die dit gelast heeft gaat me terzijnertijd ook helpen met het lassen van de gaten e.d. in de koets. Daar heb ik dus wel vertrouwen in!
gr, pj
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 8 jul, 2011 13:24

Als je ooit eens een andere op de kop kunt tikken voor een leuke prijs, zeker even doen. Altijd handig voor op de plank. De rest van het spruitstuk is mogelijk in dezelfde staat.
Nu heb je de tijd om een keer tegen een andere aan te lopen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » wo 13 jul, 2011 00:27

Het is in ieder geval erg netjes gelast.
Maar je hebt ook "vlees" genoeg, dat is aan een koets wel eens anders......

Succes en dank voor je foto's!

Greetz David :P

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 185
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 01:46
Locatie: fryslan

Bericht door PJ'74 » wo 13 jul, 2011 22:31

Ik zal uitkijken naar een reserve spruitstuk punky, idd handig in de toekomst!!
De koets lassen is idd andere koek :?
Er zit igg veel laswerk aan, maar daar wijt ik tzt wel weer een topic aan.
Ik houd jullie op de hoogte....
gr,pj
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

Plaats reactie