vraagje, ik ben net bezig geweest allerlei wielophanging spul uit te zoeken wat bruikbaar was en wat niet. nu ben ik verschillende centreerbussen voor de veerpotten tegen gekomen. het verschil zit hem in de lengte en dan zit het verschil in het deel tussen het schroefdraad. ik had verscheidene losse centreerbussen liggen, maar twee zaten nog aan de veerpot. dit waren korte en zaten aan de voorzijde van de veerpot.
nu was ik aan het kijken voor wat onderdelen (kijken of het loont om oude meuk schoon te maken en op te knappen of niet) en zag "toevallig" ook de centreerbussen te koop. wat me opviel is dat er maar 1 lengte verkocht wordt en dat er verder niet bij staat of er verschil is en of de een of de ander voor de voorzijde of achterzijde is.
het betreft hier spul van een 69er dyane. tenminste de twee korte zaten bij de veerpotten die van een 69er dyane kwamen. ik heb nu een setje goede uitgezocht en netjes gemaakt van twee korte en twee lange, maar nu begin ik dus te twijfelen of er wel een verschil hoort te zitten tussen voor en achter en of er dus een andere reden is voor de korte/lange versies.
iemand die hier iets zinnigs over durft te zeggen? (heb net het werkplaatshandboek weer van huis mee naar de loods genomen, dus die kan ik nu niet raadplegen)
centreerbus veerpot
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
centreerbus veerpot
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ik zal volgende week even wat foto's maken. zal dan ook de chassis' met elkaar vergelijken. en dan heb ik ook weer de werkplaatshandboeken bij de hand. helaas niet de onderdelen boeken. tenzij ik voor die tijd een micrifiche lezer heb
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
bedankt! ik zou het lengte verschil geschat hebben op 1,5 cm, maar 9 mm zou best kunnen. nu kijken wat voor invloed dit heeft op bijvoorbeeld de houders van het chassis en/of veerpotten en of de verschillen in montage maten. ik ga er voorlopig maar even van uit dat de extra lengte naar buiten steekt en dus min of meer loos is. of de veerpotten van de oude types zouden die 9 mm langer moeten zijn ofzo. nuja dit soort puzzeltjes houden het ergens ook wel weer leuk
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction